Otevřený dopis DPP

Když jsem ve zprávách zaslechl zprávu o tom, že se blíží stávka Dopravního podniku, neboť se město nedohodlo s odbory, ještě jsem ani nepronikl do problému a už jsem byl na straně města. Asi si budete říkat, že jsem nějak zaujatej nebo co... Ano je to tak jsem silně zaujatej. Poslední dobou jezdím MHD docela často a to ne proto, že bych podporoval nátlakovou skupinu cyklistů a jiných zelených, ale prostě proto, že na Václavák se nejrychleji dostanu právě sockou.

Proto hojně využívám autobusy/metro a platím sms jízdenkou, takže nezpůsobuji DPP žádné hmotné náklady. Nestojím frontu u okének ani si netisknu lístek u automatu. Spolupráce s revizory je v tomto směru příjemná a s sms jízdenkou jsem měl jen málo problémů. S čím problém mám není technika, ale řidiči.

Specialisté jsou u nás na Chodově. Protože 136ka brázdí hodinu a půl dlouhou trasu přes celou Prahu, logicky se v nějaké té zácpě zpozdí. To dohání na jížním městě, kde tito piloti dosahují neuveřitelných rychlostí. Neodradil je ani vizuální radar, který nám všem ukazuje kolik s námi ten šílenec v harmonice letí. Toho dne 15.11. jsme se vraceli s ženou a s malou z nedělního výletu a letěli jsme s autobusem číslo 6237, který v 18:40 doletěl/dosmykoval na zastávku Na Jelenách. V autobuse jsme byli s kočárkem, který byl sice zabržděný, ale to mu nebylo moc platné a tak jsem ho chytal svým tělem a pomáhal tak ženě, která měla co dělat aby udržela sama sebe. Lehký golfky zatížené 10 kg holčičkou nejsou zrovna ideální kombinací. Samozřejmě nebyli jsme tam sami, ostatní lítali s námi.

Díky nově nainstalovanému radaru jsem zjistil, že řidič se s námi řítí do zatáčky 66 km/h. V ten den jsem řekl, že musím DP napsat tento otevřený dopis. Poznamenal jsem si důležité údaje a zapomněl na to, ve víře velkého pracovního nasazení. Připomněl mi to až včerejší zážitek, kdy pilot autobusu 136 okřikl mladíka, který si rozbalil na sedadle kukuřičnou placku. Zachrochtal něco o tom, jestli pasažér umí číst a vzápětí profrčel kolem radaru před zatáčkou 60 km rychlostí.

To ovšem není vše. Rychlost není tak hrozná. Když jedete konstantně 200 km/h nebo 60km/h tak nepoznáte rozdíl, pokud nevidíte ven (na rovné ploše). Problém je když chcete zabrzdit. Řidiči brzdí tak jak Renault prostě umí! Hodně. To že si pan pilot veze zadek odpružené sedačce a opírá se o volant ho neospravedlňuje brzdit jak kretén. Vůbec nevyužívají brždění motorem. Prostě na zastávku se letí 60 a pak se zabrzdí na fleku.. to je přece fajn! Spěchám... musím přece dohnat to co jsem zaspal v zácpě.

Když jsem byl mladý a blbý přišlo mi velmi zábavné jak důchodci vlají na mastné tyči ve 123, která lítá do Košíř po takových pěkných zákrutách ... na kostkách, na rozbitých kostkách. To byla pro důchodce smrtelná kombinace a protože věděli, že autobus na zástavce stojí jen pár sekund (když otvírá dveře, tak už cinká), byly vždy už zastávku před ve stoje nastoupený u dveří aby stihli vystoupit. Velmi zábavné, pokud se to ovšem netýká vás, nebo vaší rodiny. Viděl jsem tam hodně pádů a nikoho to nezajímalo. Často na Plzeňský lítala 123 až 70km/h a to podle GPS, takže na tachometru musel mít něco před 76.

To jsou mé důvody proč nejsem na straně DPP. I když si myslím o městu své, tohle se mne dotýká mnohem více.

Budu rád, když se k tomuto problému vyjádříte, jinak budu vždy požadovat vrácení jízdného, pokaždé kdy zase porušíte smlouvu, kterou jsem koupením lístku s vámi uzavřel.



Váš zákazník

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Vojtěch Novák | čtvrtek 26.11.2009 1:12 | karma článku: 37,26 | přečteno: 7484x
  • Další články autora

Vojtěch Novák

NOVÉ UDÁLOSTI, KTERÉ NEBYLY

3.4.2012 v 12:00 | Karma: 21,36

Vojtěch Novák

Pojďme zablokovat GE Money Bank!

4.10.2011 v 18:32 | Karma: 15,65

Vojtěch Novák

Férové měření sledovanosti?

9.11.2009 v 21:18 | Karma: 10,89