Josef Toufar nebyl zabit, ale zemřel ve vězení.

Aspoň takto to hodnotí přední komunistický ideolog současnosti Josef Skála v rozhovoru s Janem Farským z hnutí STAN

Celý rozhovor je možné shlédnout zde. Je to dvacet minut jen pro člověka majícího silné nervy spojené s dobrým žaludkem. Vedle zvyklých floskulí o katastrofálním stavu současné společnosti přidává soudruh další trumfová esa o tom, že jsme nyní kolonií a montovnou. Logicky velebí minulý režim, který byl dle bolševiků daleko lepší, než je ten dnešní.

Opakuje několikrát informaci o tom, že polistopadové hospodářství dosáhlo růstu HDP úrovně roku 1989 (tedy zatím posledního roku, kdy u nás vládli komunisté) až v roce 2003. Soudruh Skála je sice ideologem, avšak někdo ze soudruhů se základním ekonomickým vzděláním (pakliže vůbec někdo takový existuje) by mu měl vysvětlit, že sice lze operovat s hrubým domácím produktem, avšak pokud je založen na exploataci uhlí, dalších surovin a třeba vývozem dřevní hmoty, pak je toto číslo vypovídající jen okrajově o úrovni života obyvatel. Byla -li průměrná délka života kratší zhruba o 7 let než v současnosti (což je z hlediska statistiky příšerné číslo), něco asi nebylo v pořádku. Podobných perel je v rozhovoru povícero. 

Na závěr však připravil historickou novinku. Farář Josef Toufar, jehož tragický osud je naštěstí dobře znám i díky knize Miloše Doležala "Jako bychom dnes zemřít měli", dle soudruha "zemřel ve vězení". Tedy nikoli vražda umlácením sadistou Ladislavem Máchou (stále naživu, nejspíše v dobré lékařské péči), ale prosté úmrtí ve vězení. 

Je silně pravděpodobné, že soudruh Skála uvažuje v podobných intencích o všech těch, kteří byli v období let 1948 až 1989 zavražděni pro své přesvědčení a to buď oběšením ve věznici, zastřelením při pokusu o odchod z pozemského ráje do hrůzného pekla za Šumavou. Na logickou argumentaci pana Farského o těchto faktech, jakož i o desítkách tisíc exulantů z naší země a zničených selských gruntech a jejich přeměnou v nevýkonná družstva se jen usmívá, případně se řehtá, i když by soudný člověk předpokládal zcela jiné emoce. 

Přední český teolog 20. století Josef Zvěřina, který byl (pro informaci soudruhu Skálovi) vězněn nikoli za zločiny proti státu, ale jen a jen pro své přesvědčení, jednou prohlásil: " Nikdy mne ve vězení nesmí donutit k tomu, abych je (komunisty) začal nenávidět". 

Josef Zvěřina má pravdu. Je to však úkol vpravdě nadlidský až nemožný, uskutečnitelný jen několika málo jedinci vysokých morálních kvalit a charakteru. Při poslechu soudruha Skály se nelze ubránit spíše temným proudům lidské duše, které by si uměly představit soudruha Skálu a jeho soukmenovce ve zcela jiné pozici, než ve studiu s povýšeným úsměvem na rtech.

V knize "Mlčení plukovníka Brambla" od André Mauroise sedí anglický pastor v krytu na frontě za bubnové palby německé artilerie a nahlas Němce proklíná. Jeden z důstojníků mu položí otázku: "Padre, neučí Vás Váš pán milovat všechny lidi?

A pastor odpoví: "Ale ano,učí, ale o Němcích neřekl ani slovo".

Za stávající situace, kdy se bolševik Skála nahlas směje logickým výčtům slušného oponenta považuji odpověď onoho anglického pastora za universální. 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Tomáš Vodvářka | neděle 10.6.2018 21:57 | karma článku: 42,85 | přečteno: 4360x