Víra otvírá brány věčného města (Víra je... 13)

        Nedávno se mi stalo, že jsem stál u bankomatu a marně jsem se snažil vybavit si PIN kód. Nakonec jsem si vzpomněl, ale znovu jsem si při tom uvědomil, jak je moje paměť nespolehlivá.

        Věděl jsem, že mám na účtu dostatek peněz, ale bez PINu jsem byl jako člověk, který stojí před vlastním bytem, ale nemůže dál, protože ztratil klíč.

        Tak tyhle myšlenky se my vybavily, když jsem v Pavlově listu Židům četl jeho slova: "Tím dávají najevo, že po pravé vlasti teprve touží. Kdyby měli na mysli zemi, z níž vykročili, měli možnost se tam vrátit. Ale oni toužili po lepší vlasti, po vlasti nebeské.
Proto sám Bůh se nestydí nazývat se jejich Bohem. Vždyť jim připravil své město." (Židům 11,14-16)

        Je to zvláštní. Podle tohoto textu je víra klíček k hlavnímu městu nebeské vlasti, kterým ale není Řím, což možná někoho překvapí. Jan tomuto městu dává v knize Zjevení jméno "Nový Jeruzalém".

        Myšlenka nebeského "města pokoje" prochází jako zlatá nit celou Biblí. Již v 9. díle tohoto seriálu jsme četli o Abrahamovi, který "upínal naději k městu s pevnými základy, jehož stavitelem a tvůrcem je sám Bůh."

        Proč má hlavní město nebeské vlasti jméno "Nový Jeruzalém"? Co tím chce apoštol Jan říci? Samotné jméno Jeruzalém zní v hebrejštině "Jerušalajim". Jde o spojení dvou slov. První část znamená "základ", druhá "pokoj". V našem jazyce bychom proto mohli toto věčné město nazvat "Základ pokoje".

        Židé byli vždycky hrdí na své město. V době, kdy Jan píše knihu Zjevení, leží Jeruzalém v troskách. Naplnila se biblická proroctví a z této chlouby všech Židů nezůstal kámen na kameni. Jan proto popisuje jiné město. Město, které má svůj původ v nebi. (Jeho popis je uveden v 9. dílu.)

        Proč je Jeruzalém zárukou pokoje a bezpečí pro toho, kdo vstoupí? Jsou to vysoké hradby a pevné brány? To vše měl starý Jeruzalém a přesto ho Římané nakonec srovnali se zemí. V hradbách a pevných branách to tedy nebude.

        Skutečnou záruku pokoje obyvatel věčného města odhaluje Jan slovy: A viděl jsem nové nebe a novou zemi, neboť první nebe a první země pominuly a moře již vůbec nebylo. A viděl jsem od Boha z nebe sestupovat svaté město, Nový Jeruzalém, krásný jako nevěsta ozdobená pro svého ženicha.
A slyšel jsem veliký hlas od trůnu: "Hle, příbytek Boží uprostřed lidí, Bůh bude přebývat mezi nimi a oni budou jeho lid; on sám, jejich Bůh, bude s nimi, a setře jim každou slzu s očí. A smrti již nebude, ani žalu ani nářku ani bolesti už nebude - neboť co bylo, pominulo." (Zjevení 21,1-4)

        Co je základem pokoje věčného města? Podle Jana je to Boží přítomnost. Bůh bude bydlet s těmi, kteří vírou vyhlíželi Nový Jeruzalém.

        Bůh nám nabízí možnost občanství ve svém království. Klíčem k jeho získání je víra. Důvěra, že Bůh nelže, když nás zve do svého města pokoje.

Autor: Vlastík Fürst | sobota 30.3.2013 9:00 | karma článku: 3,40 | přečteno: 105x
  • Další články autora

Vlastík Fürst

ANO – vítěz i poražený

11.6.2024 v 7:24 | Karma: 33,87

Vlastík Fürst

Už zase skáču do kaluže

7.6.2024 v 8:28 | Karma: 37,00

Vlastík Fürst

Dítě jako kondiční pomůcka

6.6.2024 v 7:19 | Karma: 22,19