Chceme vidět vaše kočky! (Maroko IV)

Domácí mazlíčci se v Maroku moc “nenosí”. Kočky a psi jsou degradováni na požírače odpadků a zbytků z kuchyně. Mít na dvorku chlupatého kamaráda, to už něco znamená

Pokud by vás třeba napadlo v Marakéši venčit psa, budete považování buď  za někoho nesmírně bohatého nebo rovnou za blázna. Uvázat psa u boudy na řetěz si může dovolit jen místní “honorace”, jako třeba pan hoteliér.

V Maroku jsme nikdy nespali jen tak “na divoko”, vždycky jsme k večeru hledali kemp nebo hotel. Vypracovali jsme si jednoduchý postup jak najít pěkné ubytování s výbornou kuchyní. Každým dnem naše zkušenosti rostly, opadávala obava a nabývali jsme sebevědomí.

Když jsme přijeli k hotýlku, tak jsme se nejprve v klidu porozhlídli kolem. Nechali jsme si ukázal hotelový pokoj, odhrnuli přehoz postele, zkontrolovali koupelnu a toaletu, zkusili jestli teče voda a svítí světlo, dotaz na internet byl samozřejmostí. Pak následoval otázka zda i vaří. Po celou dobu jsme nenápadně koukali po tamních kočkách.
Nedaleko města Ouarzazate jsme následovali cedule s nápisem “KEMPING Dar Alfourssane”. Když jsme dorazili na místo, tak jsme koukali jak na zjevení. V pustině kde byl jen prach a skály, se na návrší vypínaly hradby chránící obrovskou zahradu a sad. Na nádvoří nás přivítal Raashid, pan majitel osobně. Byl profesionální

Maroko

a velmi milý. S radostí nás provedl. Byli jsme ohromeni vysokým standardem jeho kempu. Vše nové, čisté a voňavé. Sdělil nám, že tu provozuje i restauraci a vaří z vlastnoručně vypěstovaných surovin. Dovedl nás na vydlážděné prostranství, v jeho středu bylo ve velké kovové míse ohniště, po bočních stranách tradiční berberské stany s kulatými a čistě prostřenými stoly, s koberci na podlaze a s mnoha třpytivými polštářky na velkých pohovkách. Připadali jsme si jako na návštěvě u nějakého sultána. Pak jsme se zeptali na kuchyň. Byla čistá, s úhledně uspořádaným nádobím a v její blízkosti s zdržovalo asi deset dobře živených a zdravě vypadajících koček. Pohled na ně nás zbavil veškerých obav.
Udělali jsme dobře, protože Raashid se o nás postaral jako o krále. Na stůl donesl vynikající salát, náramně chutné kuře s bramborami a vychlazený meloun. Při dotazu co bychom si zítra představovali k snídani, jsme odpověděli, že nám bude stačit čaj, chleba a kousek másla.
Ráno jsme pohladili kočky, které si vedle nás ustlaly a těšili jsme se na snídani. To co následovalo jsme opravdu nečekali. Přesunuli jsme se do vedlejšího stanu, kde byl pro nás luxusně prostřený stůl. Káva, mléko, čaj, čerstvá pomerančová šťáva, chleba, máslo, marmeláda, olivy, sýry, koláčky, jogurty, ovoce a v zápětí nám přinesli i čerstvé vaječné omelety. Opravdová hostina!

Tak nezapomeňte! Pokud se v Maroku chcete dobře najíst, chtějte nejprve vidět jejich kočky!

Autor: Veronika Trněná | neděle 10.6.2018 16:50 | karma článku: 19,72 | přečteno: 963x

Lov beze zbraní

Listujete časopisy nebo sjíždíte internet a zatoužíte zažít tu kouzelnou atmosféru míst z fotografií. Po roce plánování a šetření jste konečně TAM, ale zklamaní! Nezoufejte, to tajemné kouzlo se nevypařilo! Stačí ho jen polapit.

25.6.2018 v 17:58 | Karma: 14,07 | Přečteno: 544x | Diskuse| Cestování

GastroBarbaři

Sicílie se nikdo bát nemusí. Mafie už dávno neřádí tak, jak tomu bývalo dřív. Dávejte si i přes to velký pozor! K úhoně tam i dnes snadno přijít můžete, ale z úplně jiných důvodů, než si myslíte

23.6.2018 v 20:57 | Karma: 26,50 | Přečteno: 1559x | Diskuse| Cestování

Makaróny za volantem

Vzpomínáte, jak jste si v mládí vtloukali do hlavy všechna ta složitá pravidla silničního provozu? Zákazy, příkazy, přednosti a dopravní značky? Na to všechno můžete v klidu zapomenout, je to k ničemu. Tady se jezdí po SICILSKU.

20.6.2018 v 17:45 | Karma: 25,31 | Přečteno: 2042x | Diskuse| Cestování

Nesahat! Soukromý majetek!

Bezpečnost práce, přísná pravidla, výplata každý pátek a naprostá absence sexuálního harašení. To jsou hlavní pilíře pracovního prostředí v Anglii. Jaké je to na Sicílii? Zkuste hádat.

17.6.2018 v 15:52 | Karma: 25,64 | Přečteno: 1561x | Diskuse| Cestování

Dva světy

Míjím skupinku puberťáků. Lížou zmrzlinu a smějí se. Jsem šťastná, že se konečně nemusím bát, že mi někdo z nich vrazí nůž do břicha anebo když budu mít štěstí, tak mi ukradnou jen kabelku. Jsem na Sicílii a ne v GANGchesteru.

15.6.2018 v 14:45 | Karma: 27,38 | Přečteno: 1343x | Diskuse| Cestování

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13,  aktualizováno  19:46

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

OBRAZEM: Prahou prošel majálesový průvod. Masky kritizovaly Beka a bydlení

1. května 2024  19:05

Součástí oslav 1. máje byl ve středu studentský majálesový průvod, který vyrazil z pražské Kampy a...

„Mami, ve zdech je příšera,“ tvrdila holčička. Dům ovládlo 60 tisíc včel

1. května 2024  18:21

V domě rodiny Classových v Severní Karolíně číhalo po několik měsíců opravdu nečekané překvapení....

V O2 areně prochází voda magnetickou rezonancí. Zlepší led pro MS v hokeji

1. května 2024  16:57

Organizátoři se připravují na mistrovství světa v ledním hokeji, nedávno instalovali unikátní...

Posledních třináct let jsem na cestách. Chvíli mým domovem bylo Rakousko, později deštivá Anglie, kterou vystřídala rozpálená Sicílie. Itálie mi učarovala natolik, že jsme tam žila s mým mužem téměř 8 let.

Minulý rok jsme si pořídili vysněný domek na čtyřech kolech. Místo našeho pobytu je velice proměnlivé, záleží kde zrovna zaparkujeme. Někdy máme výhled na hory a jindy zase máme soukromou pláž. Momentálně je našim domovem Gruzie.