Austrálie. Což takhle jachtu?

Mám ráda veletrhy. V Brně na výstavišti jsem jich navštívila několik. Byla jsem pravidelným a  opravdu nadšeným návštěvníkem cestovního veletrhu  Go a Regiontour, viděla jsem mezinárodní výstavu  koček a několik dalších  veletrhů, například ten s obytnými přívěsy, loděmi  a s vybavením na vodu.

Po čase jsem se začala zajímat i o  veletrhy tady v Austrálii. No a když jsem náhodou uviděla  reklamu na ten lodní, nezaváhala jsem. Lodě mě táhnou, nevím proč, odjakživa a tady, na australském  Zlatém pobřeží, to bude mít asi jiné grády než s prominutím v Brně. Nóbl akce se konala v rámci jachtařského resortu  v přístavišti  u jednoho  ze zálivů.

Auto jsme zaparkovali na odstavném obrovském parkovišti naproti zábavního parku Movie World,  jedné z ikon Zlatého pobřeží, kde se zaručeně dostatečně vyřádí malí i velcí. Jak už název napovídá,  atrakce, strašidelné hrady, lochnesky, hrůzu nahánějící  visuté  dráhy, zábavní průvody    postaviček, které známe z animovaných filmů, zvláštní efekty,  veškerá show, co je zde k vidění,  se týká filmů.

Z  Movie Worldu  mám hodně  pozitivních vzpomínek (pokud se tomu tak dá říkat).  Na supermoderních atrakcích  se mi opravdu dostalo toho, oč jsem žádala a za co jsem si i zaplatila.  Zvedal se mi žaludek, krev tuhla v žilách, tváře zsinaly  hrůzou, vlasy se ježily a čelo se rosilo potem, pištěla jsem strachy  a třepala  se  o svůj  holý  život. Ovšem  kromě těchto "příjemných zážitků", mám i jeden negativní, který zanechal  hořkou pachuť  v ústech dodnes. Na parkovišti nám mezitím, co jsme si dopřávali koňskou dávku  adrenalinu, vykradli auto. Štěstí bylo, že peníze i drahou elektroniku jsme měli s sebou, ale o vše ostatní, co jsme  měli nabalené na měsíční cestu po Austrálii, jsme přišli. Navíc to, co bylo mému srdci drahé, bylo zlodějům na nic.

Návštěva policejní stanice, následné  vyplňování formulářů  a popisování události, jak se dalo čekat, k ničemu nevedly.

I teď po letech mě to ještě rozčiluje. Teď sedím a čekám v autobuse, který nás zadarmo dopraví na výstaviště, a koukám na dnes  prázdné parkoviště, tady někde jsme parkovali, tady někde se to stalo.

Veletrh sám byl velkolepý.  Od menších lodí, vhodných pro vodní lyžování a vůbec  vodní sporty, přes sportovní lodě, rybářské lodě, vodní skútry, menší luxusní lodě s veškerým  komfortem, kde se dá vařit, spát, relaxovat, prakticky tedy bydlet, až po velké a drahé  jachty, které kotvily v zálivu, poněvadž by se za autem táhnout nedaly. Ty člověk obdivoval a prolézal jen jaksi, řekněme, čistě  teoreticky. Na lodích stáli hrdí a vyfešákovaní dealeři, jachty  se jen leskly a lákaly návštěvníky a potenciální zákazníky k prohlídce. Jediné, co bylo potřeba,  než se člověk "nalodil", bylo vyzout si boty.

U jedné zvláště velké a hezké jsem už rezignovala. Vyzouvat se nehodlám, tohle přece nemá cenu. Na TUTO  se nikdy nezmůžeme! Vstřícná  dáma  na palubě  mi asi čte myšlenky. "Pojďte se podívat, jen pojďte, třeba vyhrajete v loterii!"

Aha, no ano, to by byla asi jediná možnost, jak tuto krásku získat.  A tak uznám, že toto je teoreticky možné, ať už je pravděpodobnost této události  statisticky asi  jedna ku několika  miliónům - což  je v dolarech zhruba cena této lodičky, ale zázraky  se dějí. Zítra si hnedka koupím los! A vsadím sportku.

Loď to byla pěkná což o to. Jen nastal  drobný problém. Ve sportce jsme nevyhráli.

A tu u dalšího stánku předvádějí mladíci jakési surfovací prkno. Poslední móda. Vyrozumím, že tento surf má motor, tudíž nepotřebuje vlny a je možno si zasurfovat i na klidné hladině, například na rybníce. To se hodí! Jaké ale bylo moje překvapení, když se ze zkušených a  sluncem ožehnutých Australanů vyklubala parta z Brna,  která sem surfy předevčírem dopravila  letadlem z Prahy! A která, když počasí dovolí, surfuje o víkendech na jedné z moravských přehrad.  Svět se  někdy může zdát opravdu malým.

Po pozdním obědě v klubu s předraženým bílým vínem je čas jít. Areál se pomalu bude zavírat.

Zanedlouho opět sedím v autobusu. Za sebou zanecháváme nejen výstaviště a přístav, ale i  pro veřejnost  uzavřené soukromé  čtvrti, kde lidé žijí v domech  za vysokou zdí a za zamčenou bránou  s ochrankou,  palmy, perfektně zastřižené trávníky a záhony květin, úzkostlivě upravená golfová hřiště, bowlingové  kluby  a luxusní domovy  důchodců.

Den se vydařil. Doma se ještě budu se zalíbením probírat letáčky a brožurkami, sledovat reklamní weby a DVD  a plánovat. Nebo spíše snít. Nu což,  je příjemné mít sny. A je ještě příjemnější  ty své  sny jednou za rok, pokud to jde,  trošku oživit.

Autor: Hana Van Soest Jarocka | neděle 20.10.2013 9:57 | karma článku: 16,01 | přečteno: 663x

Hana Van Soest Jarocka

Živočichové v australské domácnosti ale zvyknete si

Než usednu venku na zahradní křesílko, zvednu podušku. Musím se podívat, co kdyby pod ní něco bydlelo. Něco, co by mě mohlo kousnout, štípnout nebo bodnout do zadku. Je jistě krásné žít v souladu s přírodou, s rostlinami a

5.6.2021 v 10:33 | Karma: 43,28 | Přečteno: 8161x | Cestování

Hana Van Soest Jarocka

Znásilnění v parlamentu (Austrálie)

„Bylo mi několikrát naznačeno, že jestli půjdu s incidentem na veřejnost, bude to mít vliv na mou kariéru.“

18.2.2021 v 4:13 | Karma: 27,08 | Přečteno: 1550x | Cestování

Hana Van Soest Jarocka

“Jste jeho Mother?” (Austrálie)

Volám na dané číslo. Automat se hlásí. “Zvolte jedničku, dvojku, trojku, až desítku.” Hluboký výdech. To chce trpělivost. Napiju se. Vyhlédnu z okna. Zatáhnu žaluzie. Po chvíli zazní: “Zvolte jedenáctku pro spojení s operátorem.”

17.2.2021 v 7:44 | Karma: 32,94 | Přečteno: 1390x | Cestování

Hana Van Soest Jarocka

Austrálie. Jak jsem potkala třídní učitelku

Za čtrnáct dní nám to tu zase začne. Nový školní rok. Obchody už aktuálně zareagovaly a přišly s nabídkou školních potřeb. A rodiče chtě nechtě vyrazili na nákup pomůcek. I já samozřejmě.

21.1.2021 v 12:49 | Karma: 33,89 | Přečteno: 1488x | Cestování

Covid update z Austrálie

Letní prázdniny jsou v plném proudu. Austrálie, tak jako snad všechny země světa, bojuje s covidem.

15.1.2021 v 5:22 | Karma: 28,80 | Přečteno: 984x | Cestování

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

Žiju v Austrálii, kam mě osud před pár lety zavál.

E-kniha Ahoj, mami právě vyšla.

IG a FB pod názvem:   chodimhlavoudolu