Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZR
OD

Baví mne, jak na jedné straně váš odborový předák je první ve frontě na výhrůžky stávkou, ale pokud jde o fungování školství, najednou tu máme ty chudinky učitele ve školách a ty "zlé a hloupé" také učitele na školských správách a v komisích zřizovatelů. Tam všude sedí lidé s diplomem.

Podtrhuji, že neútočím na osobní výkony jednotlivých učitelů na celé škále od skvělých po děsné, ale na to, jací alibisté jste, když se vymlouváte na úředníky. Kde je váš odborový předák s výhrůžkou stávky, pokud nebude státní dlouhodobý plán fungování systému a požadavek na znalosti a studijní sylabus, které definují rozsah a hloubku znalostí očekávaných od absolventa?

Vážená, užijte si tu pláž a zmrzlinu, zatímco rodiče dětí, které letos postupovaly na střední školu si dají národopisný výlet po širším regionu, aby našli školu, do které se jejich dítě vejde.

To, jak Váš oblíbený Plaga a jeho předchůdci, veškerá ta úřednická veteš na ministerstvu, kraje, radnice, magistráty - celý školský státní a veřejný systém propadl loni a letos znovu v tom základním parametru - kapacitě, je děsivá ostuda. To, co se děje už druhým rokem v Praze, je totální krach - vy studovaní, titulovaní chytráci jste zapomněli na to, že už osm let prochází základkami vlna "Husákových vnuků" a ani stát, ani zřizovatelé, ani odbory nic neudělaly proto, aby se zvětšila kapacita středních škol.

Nadto, jsme obětí faktu, že zatímco v Praze by kapacita jakžtakž stačila, v tom geografickém nesmyslu kolem nás (Středočeský kraj) bydlí více lidí než ve městě, ale naprostá většina středních a vyšších škol je pouze v Praze. Takže z městských prostředků platíme vzdělání Středočechům a oni na oplátku parkují a jezdí po městě jako čuňata. Ale dát těch 60 tisíc našim učitelům nemůžeme, Magistrát na to jistě má, ale nesmí, protože učitelští odboráři nepřipustí odklon od státních tabulek k realitě poměrů.

Sorry, pančelko, ale ruku v ruce s Vaším Andrejem, Plagou tu předvádíte jako odboníci pěknou frašku na účet našich dětí.

4 2
možnosti
JD

Odborový předák se staví za učitele. Odborový předák nedělá reformy.

Nový ministr školství ( ze STAN) se v jednom rozhovoru zmínil, že navrhoval na ministra školství p. Plagu. Doslova řekl, že Plaga by byl lepší ministr než on sám.

1 0
možnosti
OD

Hehe.

1. Vítejte ve světě mimo sborovnu, tam má rok překvapivě dvanáct měsíců jak na výplatnici, tak v pracovním kalendáři.

2. Proč něco odkládat na září, když nebude čas, budete stávkovat za inflační příplatek k platu.

3. A HLAVNĚ !!! od kolika a jak budete učit, to je váš oborový problém, jste dospělí lidé s titulem, tak snad tyto věci vyřešíte bez celonárodní hádky..... nebo asi ne, to už známe. V každém případě poskytujete veřejnou službu a její úroveň je vaší vizitkou.

0 0
možnosti
Foto

Máte pravdu, ty neustálé změny ve školství jsou únavné, nevedou k ničemu dobrému. (Škoda, že se k tomu u nemůže vyjádřit náš velký pedagog J. A. Komenský)... :-/ A o prázdninách mají mít klid děti od učitel, a učitelé od dětí, ale i od ministra školství... To by měl i on vědět. RvKarma.

3 0
možnosti
Foto

Vy prostě nezklamete. :-/

0 1
možnosti
  • Počet článků 462
  • Celková karma 28,15
  • Průměrná čtenost 1669x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz