Diskuse
Mstít se na dětech?
Děkujeme za pochopení.
P93a36v72e30l 24C53h11m48e62l51í76k
Mstí se (dehonestují, ponižují atd.) lidé, kteří mají těžký vnitřní problém (nebo komplex problémů). Ještě horší je, když k podobným účelům zneužívají svého postavení. U učitelů je to však ještě o to zákeřnější, zbabělejší a nebezpečnější, že se za svou psychickou nevyrovnanost až úchylku mstí na nevinných, zcela bezbranných dětech, které si mnohdy následky neomluvitelných činů jejich zakomplexovaných pedagogů ponesou na celý život.
Vám karma, i když smutná.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112022/08112022FA86F41708749D2DB8334BEAF30A8F23.jpg)
M30a33r86t45i21n 94I27r31e54i10n
To forresgumpovské klišé je opravdu už obehrané, takže po dvousté padesáté osmé:
Bonboniéru lze otočit a na druhé straně si prohlédnout vyobrazení jednotlivých bonbonů uvnitř, takže každý má možnost dopředu vědět, který kousek si vezme.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/062024/170620243BC50BD4B062123D46B828139A8B40A3.jpg)
V38e86r66o61n66i40k26a 40V77a39l39í49k36o31v11á 83Š83u71b97o77v70á
To ovšem v životě nejde. Pěkný den.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122022/2112202236CB7D354821E746063B49C4C60A3EC8.jpg)
M68i10r81k10a 65P15a47n75t49l12í72k55o64v16á
Paní Valíková, jako dítě navštěvující v 50. letech m. st. obecnou školu (1.- 5.ročník), na Kyjovsku jsem zažila drsné, až sadistické chování jednoho z učitelů vůči nám, dětem. Trestal nás za chyby pravopisné, v malé násobilce i jiné, velmi přísně. Například za chybu v opomenutí diakritickém znaménku v diktátu z J.Č. rákosko na obě dlaně, za "hrubé" chyby ukazovátkem na zadek na stupínku před celou třídou. Za ty malé chyby, které v diktátu měli téměř všichni žáci, jsme se museli mezi lavicemi postavil do fronty - a kdo se nestihl zařadit včas a byl poslední, dostal trest dvojnásobný. Učitel J. V. byl opravdu zlý, žlučovitý člověk, bály jsme se ho. (Možná to bylo tím, že byl nemocný a mstil se na dětech. Zem přel svou padesátkou). Od té doby tělesné tresty dětem neuznávám.
Učitel může trestat žáka i psychicky, jeho veřejným ponižováním před ostatními a šikanováním za maličkosti. Možná by si toho měli víc všímat ředitelé škol. Dnes je všem jiná doba i s dětmi je to těžké. Děti jsou méně vychované z domu než jsme byly kdysi my - a někteří učitelé a učitelky nemají autoritu. A rodiče se staví v případě konflikt s žákem proti nim. To dřív nebývalo. Učitelé a učitelky to nemají v dnešních školách nemají lehké. Děkuji za zajímavý blog, paní Valíková, za zajímavý blog.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/062024/170620243BC50BD4B062123D46B828139A8B40A3.jpg)
V69e21r75o10n88i19k30a 65V25a91l78í41k62o22v26á 35Š13u43b71o92v66á
Děkuji. Učitelé to nikdy neměli lehké. Ale ti, kteří zneužívají své moci, aby si to ulehčili, nebo kteří ubližují, aby se pomstili, jsou často nepostižitelní, respektive nenapadnutelní. Mnohdy jsou to vážení pedagogové, "tvrdí spravňáci", kteří si vytváří image "spravedlivých a náročných odborníků". Moc bohužel korumpuje duši.
M21i55r22e35k 22B90a94u92t70s74c60h
Jsou v učitelských sborovnách dostupné nějaké následné informace ohledně jogína, který opustil své fyzické tělo po útoku mačetou?
Mám na mysli třeba zjišťování motivace u onoho jinak vzorného žáka.
A38d81a79m 51M75a37l51ý
Bohužel způsob vzdělávání u nás není příliš efektivní. Stále se škola snaží pumpovat do žáků množství informací. Studenti to stále řeší tradičním způsobem "našroť se požadovaný momentální objem učiva a následně zapomeň".
Učitelé vědí, že studenti tímto způsobem prokáží znalosti při zkoušení, ale dlouhodobě jim toho zůstane v hlavám málo.
Učitelé by rádi, aby se studenti učili průběžně, pokud možno denně. Což je ovšem v rozporu s těmi velkými porcemi neužitečných dat.
K tomu všemu přistupuje problém velmi nevyrovnané kvality učitelů.
Můj dojem je, že snaha naplnit studenty daty, které si naprostá většina z nich v hlavách neuchová, je bláhová a marná.
Osobně bych byl radši, kdyby se lépe vyhodnotilo, co je fundamentální, důležité, aby jim byly poskytnuty principy a souvislosti a toto aby bylo studentům vštípeno a zároveň, aby byli studenti naučeni, jak si ta méně důležitá data rychle a efektivně v případě potřeby obstarat.
M72i39r95o50s21l70a79v 29S81l31á25m83a
Závěrem mluvíte o Cimrmanově separaci průtokových poznatků ...
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112012/01112012250811822684FBACF8EC9C57BE8164A5.jpg)
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122022/2112202236CB7D354821E746063B49C4C60A3EC8.jpg)
J23a14r71o78s17l50a52v 44K17v51a91p91i47l
Souhlasím s vámi, napsala jste to věcně, jen nevím, co by z toho mělo vyplývat.
P56a82v63e37l 66C52h18m48e23l28í79k
Co by z toho mělo vyplývat? Já myslím, že jednoznačně mnohem větší kontrola pedagogů v jejich přistupu k dětem a patřičné důsledky, pokud se opakovaně prokáže jejich necitlivý až patologický přístup k nim.
Zatím to bohužel je tak, že se škola snaží vše špatné zametat pod koberec.
J54u94r13a 72D90o30l55e98ž78e49l
Zajímavé a znepokojující. I když se není čemu divit.
- Počet článků 466
- Celková karma 30,61
- Průměrná čtenost 1665x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky