Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PC

Mstí se (dehonestují, ponižují atd.) lidé, kteří mají těžký vnitřní problém (nebo komplex problémů). Ještě horší je, když k podobným účelům zneužívají svého postavení. U učitelů je to však ještě o to zákeřnější, zbabělejší a nebezpečnější, že se za svou psychickou nevyrovnanost až úchylku mstí na nevinných, zcela bezbranných dětech, které si mnohdy následky neomluvitelných činů jejich zakomplexovaných pedagogů ponesou na celý život.

Vám karmaR^, i když smutná.

1 0
možnosti
Foto

To forresgumpovské klišé je opravdu už obehrané, takže po dvousté padesáté osmé:

Bonboniéru lze otočit a na druhé straně si prohlédnout vyobrazení jednotlivých bonbonů uvnitř, takže každý má možnost dopředu vědět, který kousek si vezme.

0 0
možnosti
Foto

Paní Valíková, jako dítě navštěvující v 50. letech m. st. obecnou školu (1.- 5.ročník), na Kyjovsku jsem zažila drsné, až sadistické chování jednoho z učitelů vůči nám, dětem. Trestal nás za chyby pravopisné, v malé násobilce i jiné, velmi přísně. Například za chybu v opomenutí diakritickém znaménku v diktátu z J.Č. rákosko na obě dlaně, za "hrubé" chyby ukazovátkem na zadek na stupínku před celou třídou. Za ty malé chyby, které v diktátu měli téměř všichni žáci, jsme se museli mezi lavicemi postavil do fronty - a kdo se nestihl zařadit včas a byl poslední, dostal trest dvojnásobný. Učitel J. V. byl opravdu zlý, žlučovitý člověk, bály jsme se ho. (Možná to bylo tím, že byl nemocný a mstil se na dětech. Zem přel svou padesátkou). Od té doby tělesné tresty dětem neuznávám.:-/

Učitel může trestat žáka i psychicky, jeho veřejným ponižováním před ostatními a šikanováním za maličkosti. Možná by si toho měli víc všímat ředitelé škol. Dnes je všem jiná doba i s dětmi je to těžké. Děti jsou méně vychované z domu než jsme byly kdysi my - a někteří učitelé a učitelky nemají autoritu. A rodiče se staví v případě konflikt s žákem proti nim. To dřív nebývalo. Učitelé a učitelky to nemají v dnešních školách nemají lehké. :-/Děkuji za zajímavý blog, paní Valíková, za zajímavý blog. R^;-)

1 0
možnosti
Foto

Děkuji. Učitelé to nikdy neměli lehké. Ale ti, kteří zneužívají své moci, aby si to ulehčili, nebo kteří ubližují, aby se pomstili, jsou často nepostižitelní, respektive nenapadnutelní. Mnohdy jsou to vážení pedagogové, "tvrdí spravňáci", kteří si vytváří image "spravedlivých a náročných odborníků". Moc bohužel korumpuje duši.

4 0
možnosti
MB

Jsou v učitelských sborovnách dostupné nějaké následné informace ohledně jogína, který opustil své fyzické tělo po útoku mačetou?

Mám na mysli třeba zjišťování motivace u onoho jinak vzorného žáka.

0 0
možnosti
AM

A38d81a79m 51M75a37l51ý

15. 9. 2022 8:18

Bohužel způsob vzdělávání u nás není příliš efektivní. Stále se škola snaží pumpovat do žáků množství informací. Studenti to stále řeší tradičním způsobem "našroť se požadovaný momentální objem učiva a následně zapomeň".

Učitelé vědí, že studenti tímto způsobem prokáží znalosti při zkoušení, ale dlouhodobě jim toho zůstane v hlavám málo.

Učitelé by rádi, aby se studenti učili průběžně, pokud možno denně. Což je ovšem v rozporu s těmi velkými porcemi neužitečných dat.

K tomu všemu přistupuje problém velmi nevyrovnané kvality učitelů.

Můj dojem je, že snaha naplnit studenty daty, které si naprostá většina z nich v hlavách neuchová, je bláhová a marná.

Osobně bych byl radši, kdyby se lépe vyhodnotilo, co je fundamentální, důležité, aby jim byly poskytnuty principy a souvislosti a toto aby bylo studentům vštípeno a zároveň, aby byli studenti naučeni, jak si ta méně důležitá data rychle a efektivně v případě potřeby obstarat.

1 0
možnosti
MS

Závěrem mluvíte o Cimrmanově separaci průtokových poznatků :-) ...

0 0
možnosti
JK

Souhlasím s vámi, napsala jste to věcně, jen nevím, co by z toho mělo vyplývat.

0 0
možnosti
PC

Co by z toho mělo vyplývat? Já myslím, že jednoznačně mnohem větší kontrola pedagogů v jejich přistupu k dětem a patřičné důsledky, pokud se opakovaně prokáže jejich necitlivý až patologický přístup k nim.

Zatím to bohužel je tak, že se škola snaží vše špatné zametat pod koberec.

2 0
možnosti
JD

Zajímavé a znepokojující. I když se není čemu divit. R^R^R^

4 0
možnosti
  • Počet článků 466
  • Celková karma 30,61
  • Průměrná čtenost 1665x
Češtinářka a spisovatelka, tisková mluvčí Společnosti učitelů ČJL

Knihy:

Soukromý nebe (2004)  - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.

Češtinářky 1. 9. 2022

Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.

Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. 

Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...

Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/

mail: ver.valikova@seznam.cz