Diskuse
Mstít se na dětech?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P67a20v57e18l 30C29h38m62e63l19í92k
Mstí se (dehonestují, ponižují atd.) lidé, kteří mají těžký vnitřní problém (nebo komplex problémů). Ještě horší je, když k podobným účelům zneužívají svého postavení. U učitelů je to však ještě o to zákeřnější, zbabělejší a nebezpečnější, že se za svou psychickou nevyrovnanost až úchylku mstí na nevinných, zcela bezbranných dětech, které si mnohdy následky neomluvitelných činů jejich zakomplexovaných pedagogů ponesou na celý život.
Vám karma, i když smutná.

M57a69r27t51i66n 22I15r87e69i81n
To forresgumpovské klišé je opravdu už obehrané, takže po dvousté padesáté osmé:
Bonboniéru lze otočit a na druhé straně si prohlédnout vyobrazení jednotlivých bonbonů uvnitř, takže každý má možnost dopředu vědět, který kousek si vezme.

V19e78r78o93n90i95k73a 70V72a76l66í50k78o32v12á 23Š49u28b52o28v52á
To ovšem v životě nejde. Pěkný den.

M88i50r53k10a 26P48a69n92t65l18í13k39o49v47á
Paní Valíková, jako dítě navštěvující v 50. letech m. st. obecnou školu (1.- 5.ročník), na Kyjovsku jsem zažila drsné, až sadistické chování jednoho z učitelů vůči nám, dětem. Trestal nás za chyby pravopisné, v malé násobilce i jiné, velmi přísně. Například za chybu v opomenutí diakritickém znaménku v diktátu z J.Č. rákosko na obě dlaně, za "hrubé" chyby ukazovátkem na zadek na stupínku před celou třídou. Za ty malé chyby, které v diktátu měli téměř všichni žáci, jsme se museli mezi lavicemi postavil do fronty - a kdo se nestihl zařadit včas a byl poslední, dostal trest dvojnásobný. Učitel J. V. byl opravdu zlý, žlučovitý člověk, bály jsme se ho. (Možná to bylo tím, že byl nemocný a mstil se na dětech. Zem přel svou padesátkou). Od té doby tělesné tresty dětem neuznávám.
Učitel může trestat žáka i psychicky, jeho veřejným ponižováním před ostatními a šikanováním za maličkosti. Možná by si toho měli víc všímat ředitelé škol. Dnes je všem jiná doba i s dětmi je to těžké. Děti jsou méně vychované z domu než jsme byly kdysi my - a někteří učitelé a učitelky nemají autoritu. A rodiče se staví v případě konflikt s žákem proti nim. To dřív nebývalo. Učitelé a učitelky to nemají v dnešních školách nemají lehké. Děkuji za zajímavý blog, paní Valíková, za zajímavý blog.

V39e50r35o46n66i89k47a 29V79a13l75í71k44o20v90á 47Š51u39b19o27v29á
Děkuji. Učitelé to nikdy neměli lehké. Ale ti, kteří zneužívají své moci, aby si to ulehčili, nebo kteří ubližují, aby se pomstili, jsou často nepostižitelní, respektive nenapadnutelní. Mnohdy jsou to vážení pedagogové, "tvrdí spravňáci", kteří si vytváří image "spravedlivých a náročných odborníků". Moc bohužel korumpuje duši.
M37i35r92e74k 57B14a77u16t68s62c21h
Jsou v učitelských sborovnách dostupné nějaké následné informace ohledně jogína, který opustil své fyzické tělo po útoku mačetou?
Mám na mysli třeba zjišťování motivace u onoho jinak vzorného žáka.
A39d83a71m 72M24a80l85ý
Bohužel způsob vzdělávání u nás není příliš efektivní. Stále se škola snaží pumpovat do žáků množství informací. Studenti to stále řeší tradičním způsobem "našroť se požadovaný momentální objem učiva a následně zapomeň".
Učitelé vědí, že studenti tímto způsobem prokáží znalosti při zkoušení, ale dlouhodobě jim toho zůstane v hlavám málo.
Učitelé by rádi, aby se studenti učili průběžně, pokud možno denně. Což je ovšem v rozporu s těmi velkými porcemi neužitečných dat.
K tomu všemu přistupuje problém velmi nevyrovnané kvality učitelů.
Můj dojem je, že snaha naplnit studenty daty, které si naprostá většina z nich v hlavách neuchová, je bláhová a marná.
Osobně bych byl radši, kdyby se lépe vyhodnotilo, co je fundamentální, důležité, aby jim byly poskytnuty principy a souvislosti a toto aby bylo studentům vštípeno a zároveň, aby byli studenti naučeni, jak si ta méně důležitá data rychle a efektivně v případě potřeby obstarat.
M38i14r68o69s49l34a53v 13S59l11á27m66a
Závěrem mluvíte o Cimrmanově separaci průtokových poznatků ...


J67a84r68o30s53l53a75v 88K11v88a90p17i65l
Souhlasím s vámi, napsala jste to věcně, jen nevím, co by z toho mělo vyplývat.
P70a56v81e19l 76C51h44m56e57l10í69k
Co by z toho mělo vyplývat? Já myslím, že jednoznačně mnohem větší kontrola pedagogů v jejich přistupu k dětem a patřičné důsledky, pokud se opakovaně prokáže jejich necitlivý až patologický přístup k nim.
Zatím to bohužel je tak, že se škola snaží vše špatné zametat pod koberec.
J22u52r21a 81D93o96l30e49ž19e67l
Zajímavé a znepokojující. I když se není čemu divit.
- Počet článků 490
- Celková karma 28,77
- Průměrná čtenost 1635x
Knihy:
Sesterské domino - 7. 2. 2025
Sbírka povídek, jejichž zásadními tématy jsou sourozenecké vztahy, láska a hledání cest, které nás nezavedou do pekla. Kulisy se mění: divadlo, vodácký tábor, FFUK, nemocnice i taneční parket. Jsou to spíše ženské příběhy, ale pro pány se v knize také něco najde. Třeba povídka Jak se mistr Villon setkal se svým lyrickým subjektem či námořnická Sluneční dcera.
Češtinářky - 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Soukromý nebe - 2004
Pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Moje stránky:
https://www.ver-valikova.cz/
Píšu glosy a články o literatuře do MF Dnes, nově se po vyjití v tištěných novinách objevují i v LN: https://www.lidovky.cz/novinari/veronika-valikova.N5586.
Můžete je najít i zde: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/komentare-glosy-nazory.K307000
Jsem i zde:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/novinari/veronika-valikova.N5530
Nově:
www.youtube.com/@veronika.valikova
mail: ver.valikova@seznam.cz
29. 5. v 17:00 zvu na autorské čtení do Café Martin, Sokolovská 29/75, Praha 8
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky