Sexistické prasátečko je sexistické prase

Někteří aktivisté se začínají více a více zaplétat do svých vlastních nesmyslných konstruktů.   Zářným příkladem může být iniciativa hnutí „Nesehnutí“, nazvaná „sexistické prasátečko“.

Tuto milou anketu naleznete na stránkách www.prasatecko.cz.

 

Stupidita a frustrace tvůrců je natolik vtipná, že ačkoliv se má jednat o „anticenu“, mezi nominovanými zuří regulární zápas o dobré umístění. Jinými slovy, pokud sexistické prasátečko definují nevybouření a zakomplexovaní absolventi a studenti obskurních oborů sociálních studií (a zde jsou v mužském rodu zcela nediskriminačně myšleny i ženy, podle vzoru „policista“), pak je ctí a úspěchem být sexistickým prasátečkem.

 

Nemůžu zde rozebírat všech 88 reklam (bojujeme nejen proti šovinismu, ale i proti rasismu), ale v kostce se jedná o to, že jsou na reklamě zobrazeny spoře oděné hezké dívky, což samozřejmě v absolventkách gender studies musí vyvolávat pocity závisti a odporu, nebo jsou muži a ženy zobrazovány v „typických rolí“. Například muž nosí ženě kytky, drží ji dveře, platí za ni večeři, přenáší ji přes práh (a ne naopak!), případně jsou muži zobrazováni v „typických manažerských a vedoucích rolích“, například jako popeláři… Dozvíme se také, že nože propagují násilí.

 

Nejhumornější je ovšem zařazení reklamy na čokoládu Milka, kde je na kuchyňské lince (doufám, že jsem to jako muž poznal správně) opřená tabulka čokolády a lístek „umyl jsem za tebe nádobí.

 

https://prasatecko.cz/milka/

Milka

 

Ano, podle shody přísudku s podmětem naznačuje slovní tvar „umyl“, že autorem zprávy (a umytého nádobí) je osoba mužského pohlaví. Ponechme stranou, že fotografie byla sdílena firmou u příležitosti dne matek. Ze samotné fotky nevíme nic dalšího. Víme KDO nádobí umyl, ale nevíme PRO KOHO. Co když se v souladu s nejmodernějšími trendy jedná o domácnost dvou mužů? „Umyl jsem za tebe nádobí, Milane.“ Zní docela nestereotypně. To samotným propagátorům takového typu soužití nedochází, že spadli/y/o do vlastní pasti?

 

A nebo, co když má muž tento týden za úkol prát, nakupovat a vyzvedávat děti ze školky, zatímco žena uklízet, vařit a umývat nádobí? A protože muž přišel z práce dříve, nad rámec svých povinností pro ženu ještě uklidil, navařil a umyl nádobí? Opravdu tohle ty nebohé chudinky, pořádající anketu, nikdy od muže nezažily?

 

Pak ale nelze, než konstatovat, že jediné, co je může urážet na reklamě Milky, je ten sudokopytník na obalu. A je jen jejich chyba, že se v něm našly.

 

 

 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Radim Valenčík | pondělí 10.10.2016 12:35 | karma článku: 43,01 | přečteno: 5741x
  • Další články autora

Radim Valenčík

Shrnutí prezidentské debaty

24.1.2018 v 9:48 | Karma: 40,46

Radim Valenčík

Budu Genderman 2018

19.12.2017 v 13:59 | Karma: 26,99

Radim Valenčík

Politici: My se nebojíme

25.3.2017 v 8:54 | Karma: 42,41