Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Proč Mercedes a ne Volkswagen?

V minulých týdnech jsme se dozvěděli, že turecké úřady doručily německým úřadům dlouhý seznam společností a fyzických osob pocházejících z Německa, které dle tureckých úřadů, prý podporovaly terorismus.
Mercedesové  závody v Turecku

V dlouhém seznamu je dle informací víc než 600 právnických či fyzických osob pocházejících z Německa se sídlem v Turecku a nacházela se tam i známá světová Daimler, to jest Mercedes.

Mercedes, který přinesl nesčetné inovace do motorových vozidel a proslul ve své kategorii těžko překonatelnou kvalitou.

Jak je obecně známo, Mercedes se po II. světové válce držel daleko od politiky, aspoň já nevím o tom, že by se snažil dostat do střetu s politikou a to nejen v Evropě. Proč se tedy právě Mercedes dostal na černou listinu Erdoganova Turecka? Proč Mercedes a ne Volkswagen?  Volkswagen přitom významnější automobilkou a to nejen Německa, ale celého světa! Volkswagen ve svém koncernu slučuje světové značky jako je Porsche, Audi, "českou" Škodovku, ale i "španělský" Seat!

Přitom Mercedes čili Daimler je největším investorem v automobilovém průmyslu vůbec v Turecku, jeho investice přesahují 900 milionu eur, to jest víc než 20 miliard českých korun! Víc než každý druhý autobus a každé třetí nákladní auto jezdící na tureckých silnicích nese hvězdu Mercedesu, a jeho značka je v Turecku přítomna již od roku 1967! Už od roku 1968 tam vyrábí autobusy a obecně se ví, že část v Turecku vyráběných autobusů a nákladních aut, je následně prodána nejen v Evropě, ale i v řadě dalších zemí světa. To znamená, že Turecko je téměř centrálním místem autobusové výroby a výroby nákladních aut celého Mercedesu! Ale přitom právě on, čili jeho dceřiná společnost, je na tureckém seznamu podporovatelů terorismu?!

Ale právě proto to tak je! Po "nafingovaném pokusu o převrat" v loňském, roce co se vlastně odehrálo? Erdoganův stát přes noc neuvěřitelnou rychlostí zestátnil desítky soukromých universit, stovky středních škol, desítky novin a časopisů či televizních stanic a nezapomněl též na nesčetné velice úspěšné podniky, fabriky či banky! Proč? Protože přece ti všichni byli "podporovatelé terorismu"! Turecko až ke dni tzv. pokusu o převrat o tom nevědělo, ale hned druhý den, ano!?

Ani ne za pár dní se valná část těchto právnických subjektů včetně mateřských škol nacházela v rukou nucené správy, která následně tyto subjekty převedla do rukou "blízkých" Erdogana!

O tržní hodnotě těchto vyrabovaných podniků jsou jen odhady, které říkají, že daleko přesahuje 100 miliard eur. Tak rychle lze zbohatnout přes noc! Stačí jen na oko modifikovat hajdukovské způsoby na současnost a přitom křičet, že jde o záchranu demokracie před pučisty a teroristy.

To je jediný reálný důvod, který já vidím, proč se společnost, jako je Mercedes neboli Daimler, dostala na seznam podporovatelů terorismu.

Jelikož Mercedes - Benz Türk a.s. je turecký právnický subjekt založený podle tureckého práva a tudíž podléhá se jako každý právnický či fyzický subjekt v Turecku tureckým zákonům a sultánským dekretům Erdogana, když víc než 67 % držitelem akcií je mateřský Daimler Benz ve Stuttgartu.

Výroba Mercedes  autobusu v Turecku

Mercedes Benz Türk a.s. je největší tureckou automobilkou a desítky let byli turečtí inženýři ze všech oborů kolem výroby a obchodování až k reklamě školeni v Německu, v Turecku a bylo jim poskytnuto ze strany nejen Daimleru, ale i německého státu, to nejlepší vzdělání a Erdogan ví, že i při zestátnění či svěření do rukou nucené správy bez mateřské firmy ze Stuttgartu, jsou Turci schopni tyto Daimlerovské závody v Turecku vést a dost úspěšně! Víc než 80% všech zaměstnanců Daimlerových závodů v Turecku jsou vysokoškoláci, každý z nich mluví nejméně jedním cizím jazykem! A takových vysokoškoláků v závodech Mercedesu v Turecku je víc než 10.000. Nemluvě o dalších tisících Turků (či Turko-Němců), kteří pracují ve všech stupních daimlerovských závodů v samotném Německu a kteří by se na Erdoganův povel vrátili do Turecka do tamějších závodů v duchu svaté války proti Káfirům!

Chudák Daimler se nyní otáčí v hrobě, kam až jeho dílo jeho následovnici dostali.

Sultán Erdogan má tak rád Mercedes že by to chtěl  mít i se závodem !?

Které ještě další významné podniky se nacházejí mezi těmi víc než 600 subjekty, je nám občanům utajováno. Tak, jak znám způsob myšlení Erdogana, tak tam jsou výlučně podniky, které mají v Turecku své investice a tam rozhodně nejde o nějaké malé nebo zanedbatelné investice.

Nad německými podniky v Turecku a i v Německu visí Erdoganův meč a tím pádem nad celým Německem. Zákon o zestátnění podniků či jejich svěření jako "podporovatelů terorismu" do rukou nucené správy mu to umožňuje a když potřebuje "nový zákon" přes noc, umí si to zařídit, jelikož i v Poslanecké sněmovně má absolutní většinu hlasů společně s ultranacionalistickou stranou -z obavy o persekuci ze strany poskoků Erdogana v české statní správě, raději neříkám fašistickou - MHP. Je to ten další důvod, proč německá vláda přes veškeré urážení, nadávaní, vydírání ze strany Erdoganových poskoků a samotného Erdogana, mlčí?

Proč není na tomto seznamu VW koncern? Evidentně proto, že VW v Turecku žádné investice nemá, i když v minulosti na mezinárodních hospodářských konferencích dokonce Erdoganovi ministři odpovědní za průmysl a obchod opakované vyhrožovali, že když nebudou do Turecka investovat, tak Turecko zvýší dovozní daně pro jejich vozidla. Koncern VW je do Turecka nejvíc vyvážející značkou a ještě k tomu víc než 14 % akcií patří Kataru (o volně obchodovatelných akciích nevíme, nevíme, kolik dalších procent volně obchodovatelných akcií má ve svém sejfu Katar), a Katar je už dnes snad jediným přítelem Erdogana, co mu zůstal.

Tak je nám, občanům v demokratickém systému, kterým je nám dokonale vsugerováváno, že JE demokratický, nezbývá nic jiného, než dokola nad tím přemýšlet a hledat, jak to skutečně je, proč ten či onen vrcholný politik se chová pro nás smrtelníky nepochopitelně a to v těch zásadních otázkách naší civilizace, a proč nehájí elementární zájmy svých řadových občanů!

Nemáme to v té demokracii lehké….

 

 

 

Autor: Yekta Uzunoglu | pondělí 4.9.2017 7:09 | karma článku: 19,48 | přečteno: 613x
  • Další články autora

Yekta Uzunoglu

Rukojmí - 1 - Demokratická výměna kus za kus

Rukojmí - institut, který patrně začal existovat společně s lidskou civilizací. Ani božské, ale ani lidské zákony nedokázaly tento institut odstranit ze života naší jinak lidské společnosti.

12.3.2018 v 15:39 | Karma: 6,63 | Přečteno: 187x | Diskuse| Politika

Yekta Uzunoglu

Rukojmí - 2: Pragmatická demokracie a Kurdové jako rukojmí

Dne 18.09.2005 se měly konat v SRN federální volby. Schröder, jako kandidát do funkce kancléře v dalším období, se bál prohry a potřeboval hlasy Turků žijících v SRN majících dvojité občanství.

12.3.2018 v 8:33 | Karma: 0 | Přečteno: 103x | Diskuse| Politika

Yekta Uzunoglu

Rukojmí – 4 - Krajsky,Tigrid, Kohout a Charta 77...

Bylo to někdy v srpnu roku 1979, kdy jsem se po dlouhé konzultaci se svými přáteli z řad Charty 77 rozhodl ve správný čas, aniž bych byl zadržen, dostat do domu Prof. Jiřího Hájka v Zahradním Městě v Praze.

11.3.2018 v 18:35 | Karma: 5,79 | Přečteno: 132x | Diskuse| Politika

Yekta Uzunoglu

Rukojmí 3 - Případ turecký Renault

Psal se rok 1968, kdy se francouzský státní podnik Renault a turecká společnost OYAK patřící výlučně vojákům dohodli a založili společnost Renault Turecko a následně zahájili společnou výrobu osobních automobilů .

11.3.2018 v 14:27 | Karma: 5,37 | Přečteno: 94x | Diskuse| Politika

Yekta Uzunoglu

A Shameful case

On Sunday, February 25, 2018, as a bolt of the blue, tens of millions (maybe hundreds of millions) of people were hit by the report of detention of Salih Muslim,

3.3.2018 v 17:05 | Karma: 0 | Přečteno: 39x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Na trati z Břeclavi do Přerova srazil vlak člověka, muž na místě zemřel

4. května 2024  14:23

Srážka vlaku s člověkem uzavřela v sobotu od 13:00 trať mezi Nedakonicemi a Moravským Pískem. Muž...

Arabské státy potírají propalestinské demonstrace. Obávají se revoluce

4. května 2024  14:02

Vůdci řady arabských států tvrdě zasahují proti propalestinským demonstrantům, z nichž některé...

Prokremelští motorkáři přijeli na hřbitov do Brna, chtějí až do Berlína

4. května 2024  8:57,  aktualizováno 

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

Třetí stupeň poplachu, 13 jednotek hasičů. Na Zlínsku hoří kovošrot

4. května 2024  13:06

V Tlumačově na Zlínsku hoří kovový šrot, na místě zasahuje 13 jednotek hasičů. Vyhlášen byl třetí...

  • Počet článků 320
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 735x
yektauzunoglu.com 

https://www.facebook.com/MUDrYektaUzunoglu

https://twitter.com/YektaUzunoglu?

 

MUDr. Yekta Uzunoglu (kurdským jménem Yekta Geylanî, * 10. května 1953 Silvan, Turecko) je kurdský lékař a podnikatel s arménskými kořeny (mezi jeho předky byli turečtí Arméni, oběti Arménské genocidy na konci první světové války).[zdroj?] Mimo svých profesí se celoživotně angažuje jako kurdský aktivista (upozorňování na potlačování kurdské menšiny v Turecku, Íránu a Iráku), spisovatel a překladatel: Je například autorem překladů částí Bible a děl Karla Čapka do kurdštiny, a naopak kurdské poezie i prózy do češtiny a němčiny. V roce 2006 obdržel cenu Františka Kriegla.Od roku 1996 německé občanství.

Seznam rubrik