Život podnikatele V: Nikdy nevíte, koho potkáte

Jak důležité je potkávat nové lidi? Nesmírně! Proč? Protože nikdy nevíte, koho jste právě potkali a koho Váš nový kontakt zná. Čím víc lidí znáte a zná vás a ví, co děláte, tím více budete mít možností a potencionálních zákazníků. Potkávání se s lidmi z různých profesí a odvětví vede k budování si sítě kontaktů, tzv. „networking“. Co je to networking? Co je Elevator speech? A jak zanechat trvalý první dojem?

Kde a jak jsem potkávala nové kontakty mimo svých kolegů? Kam jsem chodila, když jsem chtěla potkat nové lidi. Kde bych nyní mohla potkat možné klienty? Baví mě poznávat nové lidi, jít ven a povídat si s někým o tom, co dělám. Tzv. networkingové akce jsou tím nejlepším. Jestli chcete potkat a popovídat si s profesionály mohu jen doporučit akce z internetových portálů. Jedním z nich je i Linkedin. Na tom jste všichni již určitě registrovaní.

Akce jsou úžasné v tom, že zde máte úžasnou možnost se nezávisle pobavit s profesionály z různých oborů i zemí. Vždy zde potkáte lidi, kteří mají zájem zjistit více o vaší profesi a proto máte úžasný prostor, prvních 30 vteřin, ve kterých máte možnost zapůsobit, udělat první dojem.

K tomu, abyste byli úspěšní v networkingu nemusí vás extra bavit poznávat nové lidi, ani nepotřebujete být nejotevřenější člověk, nebo mít extra schopnosti. Co je důležité pro jakýkoliv networking je:

  • mít dostatek vizitek.
  • umět se zajímavě představit ve 30ti vteřinách
  • být otevřeni novým možnostem – nikdy nevíte, koho můžete potkat

 

Hlavním cílem networkingu je to, aby si vás ostatní zapamatovali a pochopili, o čem je vaše podnikání tak, aby mohli doporučit dále. K tomu poslouží jeden ze čtyř aspektů zanechání úspěšného prvního dojmu a tím je vědět, co řeknete.

Nejlépe poslouží mít připravenou tzv. Elevator speech nebo Elevator pitch (termín je převzatý z angličtiny a u nás nemá jednoslovný překlad. Znamená rychlé představení produktu, služeb, firmy nebo nápadu. Jedná se o rychlé a stručné popsání hlavní myšlenky, které se musí vejít do přibližně 30 vteřin, či tak 100 až 150 slov. Říká se tomu elevator pitch, protože se jedná o přednášku, které by se vešla do běžné jízdy výtahem.) Vaše představení by mělo být výstižné a kde ve dvou větách vzbudíte zájem o další informace. Tak poznáte, že je vaše elevator speech správná. Jestliže je dobře vypracovaná a přednesená, pak se vás lidé začnou ptát na doplnění informací a chtějí abyste jim o tom řekli více. A máte vyhráno. Vizitky se rozdávají samy.

 

Více o networkingu a budování prvního dojmu se dozvíte na mém semináři 11.července. O dalších situacích, které jsou „nové“ pro začínající podnikatele přecházející ze zaměstnaneckého poměru, si budete moct přečíst v mé knize, která vyjde v září 2013.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Monika Hansson Tutter | pondělí 10.6.2013 12:30 | karma článku: 10,78 | přečteno: 1079x