Bratře politiku, chceš být zvolen?

Je to prosté, musíš voliči servírovat přesně to, co "lajkuje". Ukazovat mu takové obrázky, jaké oblibuje na fackabůůku.

Základem úspěchu je poznat, jak voliče zmáknout. "Jáchyme, hoď ho do stroje". Za software vytvořený reklamními mágy, psychology i parapsychology, ajťáky a šamany, nejeden politik rád zaplatí. Safra, to zase budou kšefty! Tahle věcička prý na každého napráská s fatální přesností, čím ho dostanete. Kouzelná slůvka, která voliče přivábí, jak feromony kůrovce. Samozřejmě nejde jen o sběr "velkých dat" a analýzu trendů, tuhle cestu už zná kdekdo. Jde o tzv. mikrodata a zejména mikrotargeting - cíleně se dostat pod kůži jednotlivcům a přesně vymezeným skupinám lidí.
(Ikonoklastická poznámka: Elektronický kámen mudrců, který údajně vyhrává volby, musí být ze zásady tak drahý, aby politik při jeho pořízení zadlužil sebe i vlastní matičku stranu aspoň na sto let)

Metodika: Potenciálnímu voliči, který kliká na obrázky s motorkami, budete slibovat nové motodromy, zrušení rychlostního limitu na silnicích a osvobození od nošení přílby. Pokud je to motorkář-vlastenec, slibuj vlajky zdarma a černé cvočkované kombinézy echt české výroby. Takhle jednoduší my voliči jsme!
Komu se líbí těžba hnědého uhlí, musíš selektivně slíbit, že se těžit bude. A tomu, kdo je proti prolomení limitů, musíš (taky selektivně) slíbit, že se prolamovat nebudou. "Všichni" jsou tak blbí, že jim protichůdnost slibů ani nedojde, žádný strach. Klikačům na hambaté obrázky slib co chtějí, ba i mnohem víc. Jen pro svaté nebe nějak zařiď, aby se to nedozvěděla manželka, která slíbila, že ti dá hlas, když budeš bojovat proti pornografii. (Naopak milence to prozradit můžeš. Ta bude z plezíru stejně volit nějakého nýmanda, který tě nemůže ohrozit, protože si žádný tým s programem na balamucení voličů nekoupil)

     
Vzácní spoluvoliči, jen si představte takový experiment, že začnete na internetu klikat obrázky s květinami. Jako zázrakem se vám pohrnou maily a koresponďáky od nejméně patnácti volebních týmů, (zleva-zprava, ba i ze středu) se sliby významného rozšíření areálu Flory v Olomouci, botanického parku v Průhonicích, Zahrady Čech a cojávímčeho ještě. K tomu nebesky štědré dotační programy pro malopěstitele kytiček, to fakt zabírá!
Sofistikovaný kazisvět volebních zázraků by mohl na jedné straně klikat na fotky s kytičkami a na druhé brouzdat po stránkách firem vyrábějících herbicidy. Třeba by pak obdržel od stejného politika jak sliby o rozvoji květinářství, tak o potírání kytek cestami z nejbrutálnějších.
Pejskařům je třeba slíbit přinejmenším luxusní, dotované pejsčí hotely. Ale bacha, pokud je pejskař odpůrcem EU, tak aspoň ve slibech žádný pejsčí ráj NESMÍ být dotován z té hrůzné, cizácké jámy lvové! Zatímco kdyby byl pejskař příznivcem sbratření s Čínou, musí mu politik zatajit stůj co stůj zásadní finesy čínské kuchyně.

A tak ti, milý bratře politiku, hlavně přeji, ať se z toho slibování nezblázníš. Raději si vždy jen tak na pár minut dopředu připrav, komu co slíbíš a s jakým významovým odstínem. Paměť nepotřebuješ žádnou. Je naopak velmi žádoucí nic ze slíbeného si nepamatovat. Anebo, víš co? Ať to za tebe všechno zařídí agentura, vůbec si s tím nezatěžuj hlavu.
Důležitá drobnost na závěr: Za upřímné sdělení vlastního názoru ti nikdo hlas nedá. Pokud máš nějaké vlastní názory, prosím tě, nemluv o nich za živý svět. Zatloukat, zatloukat, zatloukat!

 

..............................................................................................................................................
Pod čarou: Tak nějak tuším, že věc je jěště o něco malinko složitější a volič je nádoba zcela záhadná

         

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marek Trizuljak | úterý 7.2.2017 21:23 | karma článku: 15,86 | přečteno: 375x