Když je manažer na „svém místě“

Asi to znají všichni, být podřízeným není jen tak. Obvykle máte šéfa a ten šéf má šéfa a tak dále.  Svému nadřízenému chce člověk vyhovět i když si občas myslí, že jeho nápady a příkazy jsou malinko „mimo mísu“.

Proč mě to ale zase napadlo?

Včera jsem byla v jednom nejmenovaném obchodním domě na Národní třídě v Praze. Nic zajímavého, v přízemí jsem si chtěla koupit něco k jídlu a hlavně být rychle pryč.

Stala jsem se však svědkem velice zajímavé „diskuze“ paní pokladní s  vedoucím.

Pominu fakt, že paní pokladní byla cca o 25 i více let starší než ten vedoucí (jak mě poučila moje kamarádka, v Polsku se jim říká "pampers management"). To však není předmětem mého zájmu.

Co mě ale zajímat muselo, aniž bych chtěla, byla následující situace.

Když jsem přistoupila k pokladně, právě se snažila vysvětlit svému nadřízenému něco v tom smyslu, že jí jiná kolegyně posílá zákazníky od její pokladny k nim. Tito zákazníci pak zbytečně stojí frontu protože u té první pokladní by měli zaplaceno hned.

Aby bylo zřejmé, toto mini food oddělení má 3 pokladny a k tomu je ještě jedna boční. Tam se převážně platí za tisk nebo cigarety. Samozřejmě se ale stane, že přijde zákazník a chce tam zaplatit něco mimo tento sortiment.

Manažer s pokladní mluvil slušně řečeno na „půl úst“. Vlastně ji poslal někam s tím, že to není jeho problém. Paní se nechtěla dát a snažila se dál, aby nějakým způsobem zakročil. On ale přitvrdil a zkonstatoval,  že si to mají vyřídit mezi sebou.

Protože to trvalo celkem dlouho, na to že tam byli zákazníci, tak jsem se otočila, abych zjistila kdo je ten "skvělý a rozhodný" manažer. Pořád přecházel od poklady k regálu. Nebyl ani schopen této pokladní říct, že to vyřeší např. v kanceláři za půl hodiny a nebudou to řešit veřejně.

Nevím kde se nyní manažeři učí vedení podřízených, ale pokud se tímto stylem chovají (což bohužel není ojedinělý případ), je to víc než k zamyšlení. Učebnice ve stylu „jak nejlépe vést pracovní tým“ a podobně,  konkrétně tento "manažer" neviděl ani z rychlíku.  Dokázal však  své nadřízené a jejich nadřízené při přijímacím řízení přesvědčit, že on bude opravdu ten správný na svém místě.

Jsem zákazník, z kterého všichni tito manažeři žijí. Mrzí mě, že jsem svým nákupem přispěla k odměně za jeho "kvalitní" práci.

 

 

Autor: Nikol Syrovátková | pátek 15.3.2013 14:47 | karma článku: 16,02 | přečteno: 676x
  • Další články autora

Nikol Syrovátková

Plnit si sny – New York

11.2.2019 v 7:30 | Karma: 22,52