Chyť si svého pošťáka

Přesně tuto větu jsem byla nucena naplnit včera, při honbě za svým doporučeným dopisem. Ovšem běhat v pyžamu a bundě po ulici mi nepřijde jako vhodné předání zásilky. 

Včera, když jsem vydýchala běh, převzetí zásilky a drzost donašečů, tak jsem se tomu zasmála a říkala si, že si na svém blogu budu muset udělat speciální rubriku „pošta“.  Pak jsem ale na to zapomněla pod tlakem prezidentských kandidátů a prohlášení  mocných k amnestii.

Nicméně člověk míní a pošta mění.  Dnes mi článek  „Poště klesl zisk, zkusí nové projekty. Listonoši budou odečítat energi“  mou včerejší  chytací akci připomněl.

Je fajn, že se pošťák alespoň stále drží zásady „pošťák vždycky zvoní dvakrát“. A tak se také stalo. Ihned jsem se vymrštila od PC s tím, že se mi fakt na tu naši "milou" poštovní pobočku, kde se vás ptají , zda máte v zásilce něco důležitého, nechce.  Zvednu domácí telefon a říkám „prosím, halo, halo“  ale žádná odezva. I pojala jsme podezření, že pošťák stojí u schránky a počká cca minutu, než někdo sejde z prvního patra.  Abych nezdržovala poštovního úředníka ani sebe, oblékla jsem si jen bundu přes pyžamo a to první patro seběhla téměř rychlostí Usiana Bolta.

U schránek mě čekalo „překvapení“,  nikde nikdo.  Otevřela jsem schránku a z ní na mě vykukoval „osobní“ dopis od K. Schwarzenbergra a oznámení o nemožnosti doručení zásilky.

Ač jsem holka stydlivá, v pyžamu obvykle neběhám po ulici, tak jsem vykoukla ze dveří a ejhle poštovní  slečna  se svou „ochrankou“  (chlapec který byl se slečnou doručovatelkou a držel v ruce balík dopisů) byla o tři domy dále.  I neváhala jsem a vystartovala za nimi, v ruce mi plápolalo oznámení o tom jak nejsem doma.

Vlastně ji vůbec nepřekvapilo,  že ji někdo stíhá na ulici. A tak jsem se jí zeptala,  zda má pošta novou hru „chyť si svého pošťáka“ a ona na to, že mě asi přeslechla v telefonu.  Na mou otázku proč ji musím stíhat na ulici mi její „ochranka“ odpověděla „my totiž nemáme čas“. 

„Prosím? Nemáte čas? A není to náhodou vaše práce a nezaplatil si odesílatel za to, že řádně dopis doručíte?“ Pokud bych čekala alespoň na slovo "promiňte" stála bych na té ulici ještě dnes.

A tak si říkám, pokud budou doručovatelé opisovat také energie a zůstanou na svém standartním chování „nemáme čas“,   bude boj mezi zákazníkem (občanem), klientem (společností která si u pošty toto zadá) a pracovníky České pošty ještě více vyhrocený než nyní.

Ale na druhou stranu, když to pošťáci špatně opíšou, nebo si spíš vymyslí nějaké čísla a předají to účtující společnosti, ta to špatně naúčtuje a odběratel  bude vyúčtování reklamovat pomohou tím zvýšit zaměstnanost. Nebude totiž možné v optimistickém případě 50% vyúčtování řešeno reklamací  vyřešit s počtem pracovníků, které mají nyní.

Pokud si tedy chtějí dodavatele energií zvýšit náklady tím, že „ušetříte“ díky službě České pošty, vzpomeňte si na větu „nechci slevu zadarmo" případně "zadarmo drahá".

Děkuji váš "spokojený" klient České pošty.

 

PS: vím, že manažeři České pošty mají zcela jiné představy a svým pracovníkům přidávají více a více práce za stále stejné peníze, ale i když to bude znít "brutálně" to není zákazníkův problém. Problém je, že v naší společnosti jde o zisk až v první řadě!

 

Autor: Nikol Syrovátková | čtvrtek 10.1.2013 14:07 | karma článku: 22,82 | přečteno: 1161x
  • Další články autora

Nikol Syrovátková

Plnit si sny – New York

11.2.2019 v 7:30 | Karma: 22,52