Bude se Paroubek tlemit i ze Steigerwaldových komentářů?

Chápu, že internetový zpravodajský portál žije z reklamy. Chápu, že obsah reklamy je záležitostí inzerenta, ne toho, kdo poskytuje plochu. Chápu, že politická reklama je lukrativní.

Chápu, že banerová reklama je atraktivnější a výnosnější než „slíbená“ kontextová. Chápu, že více reklamy znamená více peněz. Chápu, že blogy jsou atraktivním prostorem pro reklamu a tržby vydavatele.

Chápu, že bloger sice vkládá svůj autorský vnos, ale je ve slabším postavení. Chápu, že jednotlivý psavec může systém akceptovat, anebo odejít. Chápu, že – jak říká můj advokát – silnější pes dupe. Chápu, že stěžovat si je možno jít na lampárnu, tedy – jak říká šéfredaktor iDNES Hanák - na Radu pro reklamu. Chápu, že by to bylo k ničemu.

Chápu, že silnější strana se nemusí hlásit k předchozímu ujištění, že se vyhne kontroverzní reklamě. Chápu, že nemusí dodržet příslib, že explicitní politická reklama na hlavní strany Blog iDNES před volbami nepatří. Chápu, že se nemusí hlásit ani k vlastnímu prohlášení, že reklamy by neměly být v zásadním rozporu s vyzněním článku.

Chápu, že vlastník serveru může odstoupit od jakýchkoliv neformálních dohod se slabší stranou. Chápu, že o tom smí informovat až ex post. Chápu, že si vždy najde dobré zdůvodnění.

Chápu, že někteří blogeři se v submisivním postavení cítí dobře. Chápu, že někteří ortodoxní stoupeci ryze majetnického pojetí kapitalismu nechápou, že autor není komodita na prodej. Chápu, že když je něco zadarmo jako články blogerů, tak spousta lidí bude bagatelizovat jejich hodnotu jako vklad do vztahu s portálem.

Chápu, že mnoha pragmatikům přestala cokoliv říkat etika korektních vztahů. Chápu, že s tímto přístupem budu v menšině. Chápu, že stávka blogerů je nereálná, ačkoliv blogy bez článků by rychle ukázaly, kdo tady zajišťuje tržby z reklam. Chápu, že rozvržení reklam je zcela v moci iDnes.

Chápu, že Paroubek musí být všude. Chápu, že má peníze z úspěšných voleb. Chápu, že mu inzerce pomáhá k dosažení cíle stát se nejzářivější hvězdou. Chápu, že až se tak stane, bude mít ještě více peněz na ještě větší propagaci. Chápu, že se jeho ksichtu hned tak nezbavíme.

Ale co sakra nechápu, je:

Proč hergot ty ksichty politiků nerámují i stránku komentářů MF DNES, když čtenář údajně souvislost nevnímá a vnímá reklamu odděleně od okolního obsahu, jak nám napsal šéfadministrátor Jan Dvořák? Prý to blogera žádným způsobem v očích čtenáře neznevěrohodňuje a čtenář se tomu zasměje, nic víc.

Cha cha...Doufám, že se budu moci zeptat pana Steigerwalda, až se z jeho komentáře bude tlemit krasobruslař Paroubek.

 

PS Chápu, že tento článek nemůže být ve výběru iDnes ani Blog iDnes.

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Dušan Streit | pátek 12.3.2010 13:44 | karma článku: 37,27 | přečteno: 3072x