- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Dneska je to obzvlášť o ničem, přidejte mu tam další hodiny..."
Jak u jakéhokoliv pořadu rychle odhalit kvalitu? Když jen posloucháte a nedíváte se na obraz. Já se k tomu dopracovala tak, že jsem si vypěstovala závislost na sudoku, a televize se pro mě stala tím, čím byl pro naší babi dráťák.
Třeba to nový večerní zpravodajství ČT ze superbomba studia. Takhle uchometricky bez virtuálních efektů se hned pozná, že všechno vlastně zůstalo při starém a úroveň zpráv to nezachránilo. Závazek, že zprávy v novém hávu budou mít padesát minut, je sice hezkej, ale chtělo by to spíš víc reportáží než tý vaty okolo. A že jí je! Burácivé znělky uvádějící každej pšouk, upoutávky na jiné pořady, pár bulvárních pikantností o ničem navrch a "zůstaňte s námi" pořád dokolečka dokola... Inu, 50 minut je dlouhá trať!
Další gól do vlastní brány je gramatika: Každej přešlap je jak plácnutí mokrým hadrem přes ucho. „Seznamujeme vás s tématy, KTERÉ hýbou světem.“ Ale fuj! A to, prosím, není jedno neškodný přeřeknutí - to je upoutávka, která běží několikrát denně. Redaktoři jsou dost často s češtinou na štíru a navíc je trápí další věc: Nakažlivost. Když host v Hydeparku za každým druhým slovem řekne „jaksi“, za chvíli jaksíkaří i moderátor. Plácněte ho někdo!
No a když už se bavíme o televizi jen poslouchané, nelze samozřejmě zapomenout na nevidomé. Namátkou upoutávka na Hydepark s Pierrem Richardem: "Povídejte si se světoznámým hercem a pěstitelem vína!" Jméno? Nic. Vidim na obrazovce, přeci, né... Takže haló, zrakově postižení, kasíruje vás ČT o poplatky? Jestli jo, bouchla bych si do stolu.
Stačí chvíli nekoukat a jenom poslouchat, a je po parádě. Veřejnoprávní televize, zdá se, vyřešila kritiku svého zpravodajství po svém a místo aby zapracovala na reportážích, zvolila taktiku pouťovýho kouzelníka. Blejská na nás lacinými pozlátky, bliká virtuálními blikátky a doufá, že si nevšimneme, že z reproduktorů dál vypouští brak. Místo kvalitnější redaktorské práce větší a virtuálnější studio? Nesnaží oni se z nás tak trochu dělat Kavky? ;))
Další články autora |
S přicházejícím létem je nutné myslet na ochranu pokožky, zejména u dětí. Přihlaste se do testování a vyzkoušejte dětský opalovací krém Cool Kids...