Největší makléř ... Česká pošta

Už jsem zvykl na to, že zejména velké firmy se montují i do oblastí, v nichž původně vůbec nepodnikali. Dovedu pochopit snahu vytěžit co možná nejvíce z databází klientů u soukromých firem. Neřeším zde otázku etiky toho postupu.

Sem tam mi někdo zavolá od nejmenovaného telefonního operátora a nabízí pojištění. Při návštěvě banky se mne dotážou, jestli to nebo ono pojištění mám, jestli mám stavební spoření. Při koupi auta nabídnou prodejci sjednání pojistky. Třeba v té bance mi to může lézt na nervy, ale jsem schopen tohle u soukromých společností pochopit.

Podobná snaha mne ale zaráží u státního podniku, konkrétně u České pošty. Často se mi při návštěvě pošty stává, že mi pracovníci za přepážkou nabídnou stírací los nebo něco podobného. Vždycky jsem to s díky odmítl. V posledních dnech ale jakoby Česká pošta začala tlačit na sjednávání povinného ručení. Tu najdu za stěračem auta lístek s logem České pošty, kde mi oznamují, že mi "přiklepnou" 20% slevu na povinném ručení, dneska mne zas na poště odchytila na chodbě před přepážkami velmi sympatická zaměstnankyně pošty s tím, jestli by mi mohla během 2 - 3 minut spočítat kalkulaci pojištění mého vozu. Opět jsem jí s díky odmítl.

Já rozumím postoji velké tuzemské pojišťovny, která skrze přepážkové pracovníky České pošty, svoje produkty nabízí. Pro tu musí být skutečně velmi lukrativní, že má takovouto pobočkovou síť zaštítěnou státním podnikem, tedy Českou poštou. Co se mi ale jako člověku, který podobně asi jako každý, poštovních služeb České pošty využívá, příčí, že státní podnik zasahuje významnou měrou do oblastí, pro které nebyl Ministerstvem vnitra ČR založen. A že mi při zaslání nebo vyzvednutí doporučené pošty nebo balíku je nabízeno nějaké pojištění.

Vůbec svoji výtku nesměruji na nebohé přepážkové pracovníky České pošty, kteří jsou asi i kvůli počtu prodaných finančních produktů za měsíc pod docela velkým tlakem ze strany zaměstnavatele. I když je někdy těžké při tlačítkovém (chcete-li lístečkovém) systému a vystátí leckdy poměrně dlouhých minut na poště zachovat úplně chladnou hlavu ... .

Napadá mne vlastně ještě jedna věc. V nedávné době proběhla i tiskem kauza nějakého podnikatele, který měl skrze Českou poštu prodávat pracovní oblečení. Případ se asi nyní řeší soudně, ale to není to podstatné. Zarážející, alespoň pro mne, je jiná věc. Proč by měla Česká pošta (slovo pošta bych chtěl zdůraznit) prodávat oblečení? Z jakého důvodu? Opět to chápu ze strany podnikatele, pro kterého by asi šlo o velmi dobrý prodejní kanál, ale nerozumím proč stát takovouto rozstříštěnost služeb u státního podniku toleruje. To mi skutečně vadí.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marek Šnobr | středa 24.8.2016 13:51 | karma článku: 23,21 | přečteno: 950x
  • Další články autora

Marek Šnobr

Sever a Jih

16.8.2017 v 23:10 | Karma: 28,17

Marek Šnobr

Zpráva o stavu Unie

7.1.2017 v 0:06 | Karma: 19,10

Marek Šnobr

Rozdělená společnost (nejen v ČR)

9.11.2016 v 11:03 | Karma: 17,39

Marek Šnobr

Zbytečné kraje

8.10.2016 v 23:25 | Karma: 24,22