Hokejová extraliga je produkt bez marketingové podpory

K tomuto textu mne inspiruje naštěstí velmi dobrý a naneštěstí i velmi trefný článek o zaostalosti marketingu v podmínkách českého sportu, především pak hokeje, který otiskly páteční HN. Srozumitelně a jasně zde bylo vysvětleno v čem valná většina hokejových extraligových klubů prohrává. Neumí vybudovat nebo nezvládá vztah se svými stávajícími fanoušky a neumí přilákat nové.

Jakožto Jihočech jsem fanouškem českobudějovického HC Mountfield, a proto se pokusím situaci popsat právě na mém oblíbeném klubu, byť si myslím, že se snad v tomto směru začíná blýskat na lepší v souvislosti s příchodem nového člověka odpovědného za marketing. Tak například:

- chce-li si jihočeský fanda HC Mountfield koupit klubové věci ve fanouškovském obchodě, musí zavítat do nepříliš velké budky před Budvar arénou, popř. může navštívit prodejnu společnosti Mountfield, která je velmi vzdálená od zimák ... Budvar aréna má takové dispozice jaké má a o nějakém velkém fanouškovském obchodě v jejích útrobách nejspíše nemůže být řeč, ale co takhle pokusit se o nějaký "fan shop" na úrovni v IGY, MERCURY, GÉČKU (pro neznalé dodávám, že se jedná o velká nákupní centra v Českých Budějovicích), tedy tam, kde se nachází hodně lidí a kde lze oslovit zajímavými suvenýry třeba nové zákazníky/fanoušky,

- chce-li se fanda téhož klubu prostřednictvím internetových stránek zeptat na něco vedení klubu, pak aby na odpověď čekal celý "uherský" rok, protože v různých rubrikách je datum posledních odpovědí s letopočtem 2011, což je v únoru 2012 a hokejové sezóně v plném proudu docela smutné zjištění ... možná by odpověď zněla, že není na co odpovídat, ale proč by měli fanoušci pokládat otázky, když jim na ně někdo neodpoví třeba i celý rok.

Já mám pocit, že tohle jsou přesně konkrétní příklady toho, jak se s fanoušky pracovat nemá. Takto se rozhodně dlouhodobý vřelý vztah mezi klubem a fanouškem nevybuduje.

Generální manažeři všech hokejových klubů jistě nemají snadnou práci shánět peníze na vrcholový hokej, koneckonců 1,5 miliardy Kč, jež proteče extraligovými kluby za sezónu, je ohromné číslo. Mám ale neodbytný pocit, že by si mohli práci zjednodušit, kdyby investovali do marketingových aktivit a vytěžili fanouškovský potenciál a hlad po hokeji, který v této zemi je. Samozřejmě, hlavní stránkou nadále zůstává sportovní výkonnost a její úroveň, nicméně vhodný marketing může vést k dobrému a jistě potřebnému a příjemnému nabobtnání klubové kasy a spokojený fanoušek jistě ochotněji podpoří oblíbený klub i v době krize sportovních výkonů.

Generální manažeři hokejových klubů hovoří v souvislosti s kauzou uzavření extraligy o samotné extralize jako o produktu s určitou hodnotou. Pak se nezbývá než zeptat, komu chtějí produkt prodávat, když si neváží fanoušků a nehýčkají si je? Přijde mi jako by odpovědní lidé v klubech nestáli o dlouhodobý vztah s fanoušky. Jako by odpovědní lidé nechápali, že klub je firmou a fanoušek je zákazníkem ... zákazníkem, kterého může lehce ztratit a velmi těžce, dlouze a draze získávat zpět.

Autor: Marek Šnobr | sobota 4.2.2012 4:52 | karma článku: 5,16 | přečteno: 590x
  • Další články autora

Marek Šnobr

Sever a Jih

16.8.2017 v 23:10 | Karma: 28,17

Marek Šnobr

Zpráva o stavu Unie

7.1.2017 v 0:06 | Karma: 19,10

Marek Šnobr

Rozdělená společnost (nejen v ČR)

9.11.2016 v 11:03 | Karma: 17,39

Marek Šnobr

Zbytečné kraje

8.10.2016 v 23:25 | Karma: 24,22