Havanizace českého autoparku pod vedením ODS
Jenom 15 měsíců to trvalo a automobilový průmysl Evropské unie, dosavadní pýcha inovačního a technického umu, byl fakticky pohřben. V červenci 2021 byla představena legislativa a v závěru minulého týdne vše bylo na úrovni jednání Evropské rady a Evropského parlamentu schváleno. Po roce 2035 nebudou smět být prodávána a tudíž ani vyráběna osobní auta, jež by neměla nulové emise. Sotva něco na tom změní, že realizace procesu má být znovu zhodnocena v roce 2026.
Přestože o to usilovaly Slovensko, Maďarsko, Itálie či Rumunsko, politici EU neschválili podporu vývoje, který by byl technologicky neutrální, tedy aby spalovací auta měla naději v pohonu syntetickými palivy. To bude ponecháno na soukromé iniciativě, což bude také spolu s vodíkovým pohonem zřejmě pro tržní uplatnění velmi drahé a pro minimum bohaté klientely.
Překvapení až nadšení nad hladkým průběhem úspěchu tvrdého tlaku na totální elektromobilitu neskrýval ani hlavní ideolog Green Deal for Europe, místopředseda Evropské komise Frans Timmermans. Podle jeho slov „dohoda vysílá silný signál průmyslu a spotřebitelům: V Evropě nastává posun k mobilitě s nulovými emisemi“. Elektrická auta jsou tak prvními z opatření obsažených v legislativním balíčku Fit for 55, což je praktické naplnění politiky Green Deal.
Tristní na tom je skutečnost, že celému procesu doslovné popravy současné podoby autoprůmyslu v EU aktivně asistovala Česká republika. I když před časem ještě premiér a předseda ODS Petr Fiala hovořil o šanci, že by i český autoprůmysl aspoň z 10 % mohl vyrábět oblíbená auta se spalovacími motory, nyní Česko a její reprezentace se nechaly převálcovat zelenou ideologií. Přece se nehodí, aby Česko jak předsednická země nastolovalo aktivně nějakou agendu, Česko prý musí dialog členských zemí EU konsensuálně „moderovat“. Takhle se naplnila vize Franse Timmermanse, který na zeleném ideologickém summitu v září v Praze jinými slovy řekl, že jakmile se podaří pro Green Deal zlomit Čechy, ostatní členské země už prý Komise zvládne.
V květnu 2019 na okraj vrcholné schůzky EU v Rumunsku tehdejší český premiér Andrej Babiš prohlásil, že elektromobilita je začátkem konce českého autoprůmyslu. Poté snaživě a konformně všechny dokumenty Green Deal v Bruselu podepisoval. Současný – deklarativně konzervativně pravicový - předseda vlády Petr Fiala proti tomuto levičáckému zelenému projektu neudělal nic.
Český automobilový průmysl představovaný třemi finálními výrobci aut (Škoda, Hyundai, Toyota) a vyspělými výrobci dílů a komponentů před covidovou krizí svou produkcí tvořil 10 % HDP, čtvrtinu českého exportu a dával dobrou práci přímo 170 tisícům lidí a nepřímo dalšímu čtvrt milionu zaměstnanců. Po Slovensku bylo donedávna Česko druhou zemí na světě v počtu vyráběných aut na jednoho obyvatele. Zdá se, že vláda ČR si význam tohoto odvětví neuvědomuje.
Až se bude kdokoli v budoucnu ptát, jak se mohlo přihodit, že autoprůmysl vinou násilně nařízené elektromobility přispěl k zásadnímu poklesu ekonomiky ČR a k očekávanému růstu nezaměstnanosti, vzpomeňme si vedle Bruselu také na naše národní politiky. V neposlední řadě na odpovědnost konzervativní ODS premiéra Fialy, která zřejmě zapomněla, že trh nelze znásilnit ideologií a dotacemi. A už vůbec ne ve prospěch pofiderního „světlého zeleného zítřku“ s nástrojem přerozdělování bídy a nedostatku. A je jedno, že klíčové resorty průmyslu nebo životního prostředí vedou ministři za jiné koaliční strany. Klíčovou vládní odpovědnost občanským demokratům nikdo neodpáře.
Přitom vládní analytici mají k dispozici stanoviska renomovaných vědců mj. z ČVUT, že kvůli emisně náročné výrobě i půltunové baterie ze surovin a technologií většinově kontrolovaných Čínou vlastně elektromobil emisně nevyrovná za celou svou předpokládanou životnost emisně méně náročnou produkci konvenčních aut. Nemluvě o neekologickém dobývání lithia, kobaltu a dalších surovin nezbytných pro elektromobilitu. Dle analýzy Mezinárodní agentury pro energii z května 2021 planeta Země nemá na všechny zelené plány dostatek surovin.
Naprosté odtržení vládnoucích českých elit od národa dokumentuje v případě násilné elektromobility fakt, že jí racionální a skeptičtí Češi hrdě ukazují záda. Za léta marketingové, píárové a politické masáže se v tuzemsku prodalo na 13 tisíc čistě elektrických aut, většinou firmám, které si tím vylepšují své zelené ego a obsah plnění norem ESG. To jsou asi zanedbatelné dvě promile z celkového počtu registrovaných aut v ČR. Přitom prodej nových aut se snižoval v ČR i řadě evropských zemí nejen vinou covidu, ale i tento rok. Hluboká hospodářská recese v důsledku neúnosných cen energie opět zaviněných zelenou ideologií Green Deal krizi odbytu automobilů ještě prohloubí.
Představa, že když v ČR i EU nakonec zbydou v nabídce jen elektrická auta s mizernou přidanou hodnotou za cenu milion a více korun, tak se odpor zákazníků a poptávka nakonec „zlomí“, je absurditou sama o sobě. O to více v konfrontaci s prudkým zchudnutím střední třídy a likvidací její kupní síly. Také v západní Evropě nakonec dojdou peníze na dotace elektrických aut, za něž bude v ČR podpořen nákup e-eut jen pro firmy a státní instituce. Nastává omezování mobility, což zásadním způsobem omezuje naši individuální svobodu! Připomeňme si rovněž, že už v roce 2025 vinou zelené politiky ČEZ a zavírání stabilních uhelných zdrojů bude Česko závislé i na dovozu elektřiny. Odkud a za kolik, když dovážet budou chtít kolem nás všichni, a čím chtějí ty miliony elektrických aut nabíjet?
Všude kolem sebe autor článku slyší hlasy Čechů, kteří se chystají koupit svůj poslední kvalitní automobil se spalovacím motorem na benzín či naftu. Protože ten bude muset vydržet ještě hodně dlouho poté, co zákaz prodeje konvenčních aut začne v roce 2035 platit. V Česku tak nastane „havanizace“, tedy po vzoru západními sankcemi omezené komunistické Castrovy Kuby flikování starých aut, jež nemohly být nahrazeny novými modely. Aspoň že máme v Česku tradičně dobré automechaniky.
Jak vidno, totalitní, tentokrát levičácké zelené ideje, po novu importované z Bruselu (ale zase i z Berlína) za podvolené účasti národních politiků zemí, se k nám tlačí všemi směry, tentokrát zdůvodněné klimatickou hysterií. S naší bolestnou zkušeností s rudou a hnědou minulostí tohle přece nemůžeme dopustit! Nebo si budeme s německým spisovatelem Bertem Brechtem trpce říkat: „Každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží!“
Milan Smutný
Elektromobilům docházejí zákazníci
I když média trpně opakují informace, že se prodeje v letošním roce elektromobilů zvyšují, jen to jen předzvěst nadcházející odbytové krize aut na baterky. To potvrzují i šéfové tradičních značek.
Milan Smutný
Držte si peněženky, přichází tzv. komunitní energetika
Živelný rozvoj solárních zdrojů vytváří zcela falešný obraz údajné soběstačné energetiky v ČR, která navíc k tomu získává požehnání v návrhu nového zákona Lex OZE II, který ale přinese dodatečné zvýšení cen elektřiny pro chudé.
Milan Smutný
Skutečným cílem zelených aktivistů je brutální zbídačení všech lidí
Ideologové Zeleného údělu porodili stvůru - pod rouškou úsilí o záchranu Země před klimatickou katastrofou chce brutálně zničit a zbídačit současnou společnost se všemi jejími svobodami včetně podnikání. Cílem je rovnost v bídě.
Milan Smutný
Evropa uvázla v chřtánu čínského draka
Kdyby se zítra Čína rozhodla útokem definitivně připojit vzbouřeneckou provincii s demokratickou vládou na Tchaj-wanu, země EU by se kvůli své závislosti na Číně sotva mohly připojit k očekávané čínsko-americké konfrontaci.
Milan Smutný
Hrozí kolaps českého státu v energetické bezpečnosti vinou deficitu elektřiny
Stabilní dodávka elektřiny, kdy v každém okamžiku se musí výroba rovnat spotřebě, je základem prosperity naší civilizace. My Češi se o tento fundament hodláme svou pasivitou a neschopností nechat za pár let připravit.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky
Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...
Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu
Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....
Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky
Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...
V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel
V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...
Chateau Révay - Investiční apartmány
Turčianska Štiavnička, Slovensko
2 895 931 Kč
- Počet článků 121
- Celková karma 36,26
- Průměrná čtenost 2365x