Taky chceme jezdit v MHD zadarmo!

Není to zase tak dlouho, kdy výhody v podobě cestování MHD zdarma vzali i dlouholetým dárcům krve. Dokonce se už objevují místa, kde si jízdenku musí nově pořizovat i senioři nad 70 let.

Děti si cestování zdarma užívají od narození několik slastných let. To jen my dospělí jsme nuceni přispívat na provoz MHD ať chceme nebo nechceme. Tedy pokud nemáme v úmyslu se potýkat s urostlým revizorem.

Přesto existuje způsob, jak i ve věku dospělém cestovat v MHD z libovolné stanice třeba až na konečnou a zase zpátky bez starosti o to, kde se pořízují lístky, kolik stojí a takové podobné zbytečnosti. Člověk se musí stát neviditelným nebo jak se to kouzlo jmenuje.

Seděl jsem jednou takhle v trolejbusu číslo 55 a jel z centra směrem na jeho okraj. Přistoupili dva revizoři a začali dělat svou práci. Slušně, profesionálně, rychle. Tomu se nedalo nic vytknout. Jen jsem ke svému překvapení zjistil, že asi tak deset cestujících, kteří seděli pohromadě v zadní části vozidla úplně vynechali. Prostě si jich nevšímali. Jako kdyby byli neviditelní.

Přišlo mi to líto. Proč já hlupák si kupuju zbytečně drahou známku, když existuje možnost cestovat v takové nějaké zvláštní skupince či komunitě a tím přestanu pro revizory existovat.

Prostě mi to nedalo a využil jsem moderní techniku, abych zjistil, v čem spočívá jádro pudla.

Dobrý den,

pro článek v Ústeckém deníku bych rád dostal oficiální vyjádření k tomu, proč vaši revizoři automaticky při kontrole vynechávají cestující určitého etnika. Tento týden jsem to osobně zaregistroval již potřetí. Neměli byste správně v náboru Dopravního podniku uvádět místo Přepravní kontrolor spíše "Selektivní kontrolor"?

Děkuji za odpověď

R. Smatana

 

Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat:

Dobrý den,

přepravní kontroloři naší společnosti rozlišují cestující pouze podle toho, zda mají či nemají platný jízdní doklad nebo zda porušili či neporušili přepravní řád a smluvní přepravní podmínky.

S názorem některých cestujících, typu  nechte slušné lidi, jděte kontrolovat "nepřizpůsobivé občany",  se setkáváme téměř denně. Všechny konkrétní podněty k tomuto tématu byly vždy řádně prošetřeny, avšak pouze v jednom případě se tvrzení cestujícího potvrdilo. V tomto případě bylo nedodržení pracovních povinností  přepravního kontrolora řešeno v souladu se zákoníkem práce.

Z Vašeho nekonkrétního  sdělení bohužel  nelze vyvodit žádné závěry.

Je-li cestující svědkem jednání našeho zaměstnance, které není v souladu s platnými normami, může vznést námitku přímo ve vozidle nebo ji zaslat s konkrétními údaji k prošetření naší společnosti.

Je to určitý způsob lidové kontroly, který vítáme, ale musí být v každém případě  oboustranně adresný.

S přáním hezkého dne

Bc. XXX XXXová

Vedoucí Zákaznického a informačního centra Dopravní podnik města Ústí nad Labem, a.s.

 

Milá, právně nenapadnutelná odpověď. K jádru pudla jsme se ale pořád nedostali. Natož abychom se dozvěděli, kde je zakopaný pes...

Jestli to spíš nebude v tom, že revizoři dostanou svou "provizi" pouze v případě, že přistižený udělenou pokutu následně zaplatí. Tak proč se zaobírat jedinci, kteří nikdy nezaplatí, nikdy to z nich nikdo nevymůže a ještě reálně hrozí dlouhodobá pracovní neschopnost. Doba, kdy je po dobu pracovní směny doprovázela dvojice uniformovaných policistů je z úsporných důvodů dávno minulostí.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Richard Smatana | neděle 28.8.2011 16:46 | karma článku: 33,32 | přečteno: 2437x