- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Děti si cestování zdarma užívají od narození několik slastných let. To jen my dospělí jsme nuceni přispívat na provoz MHD ať chceme nebo nechceme. Tedy pokud nemáme v úmyslu se potýkat s urostlým revizorem.
Přesto existuje způsob, jak i ve věku dospělém cestovat v MHD z libovolné stanice třeba až na konečnou a zase zpátky bez starosti o to, kde se pořízují lístky, kolik stojí a takové podobné zbytečnosti. Člověk se musí stát neviditelným nebo jak se to kouzlo jmenuje.
Seděl jsem jednou takhle v trolejbusu číslo 55 a jel z centra směrem na jeho okraj. Přistoupili dva revizoři a začali dělat svou práci. Slušně, profesionálně, rychle. Tomu se nedalo nic vytknout. Jen jsem ke svému překvapení zjistil, že asi tak deset cestujících, kteří seděli pohromadě v zadní části vozidla úplně vynechali. Prostě si jich nevšímali. Jako kdyby byli neviditelní.
Přišlo mi to líto. Proč já hlupák si kupuju zbytečně drahou známku, když existuje možnost cestovat v takové nějaké zvláštní skupince či komunitě a tím přestanu pro revizory existovat.
Prostě mi to nedalo a využil jsem moderní techniku, abych zjistil, v čem spočívá jádro pudla.
Dobrý den,
pro článek v Ústeckém deníku bych rád dostal oficiální vyjádření k tomu, proč vaši revizoři automaticky při kontrole vynechávají cestující určitého etnika. Tento týden jsem to osobně zaregistroval již potřetí. Neměli byste správně v náboru Dopravního podniku uvádět místo Přepravní kontrolor spíše "Selektivní kontrolor"?
Děkuji za odpověď
R. Smatana
Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat:
Dobrý den,
přepravní kontroloři naší společnosti rozlišují cestující pouze podle toho, zda mají či nemají platný jízdní doklad nebo zda porušili či neporušili přepravní řád a smluvní přepravní podmínky.
S názorem některých cestujících, typu nechte slušné lidi, jděte kontrolovat "nepřizpůsobivé občany", se setkáváme téměř denně. Všechny konkrétní podněty k tomuto tématu byly vždy řádně prošetřeny, avšak pouze v jednom případě se tvrzení cestujícího potvrdilo. V tomto případě bylo nedodržení pracovních povinností přepravního kontrolora řešeno v souladu se zákoníkem práce.
Z Vašeho nekonkrétního sdělení bohužel nelze vyvodit žádné závěry.
Je-li cestující svědkem jednání našeho zaměstnance, které není v souladu s platnými normami, může vznést námitku přímo ve vozidle nebo ji zaslat s konkrétními údaji k prošetření naší společnosti.
Je to určitý způsob lidové kontroly, který vítáme, ale musí být v každém případě oboustranně adresný.
S přáním hezkého dne
Bc. XXX XXXová
Vedoucí Zákaznického a informačního centra Dopravní podnik města Ústí nad Labem, a.s.
Milá, právně nenapadnutelná odpověď. K jádru pudla jsme se ale pořád nedostali. Natož abychom se dozvěděli, kde je zakopaný pes...
Jestli to spíš nebude v tom, že revizoři dostanou svou "provizi" pouze v případě, že přistižený udělenou pokutu následně zaplatí. Tak proč se zaobírat jedinci, kteří nikdy nezaplatí, nikdy to z nich nikdo nevymůže a ještě reálně hrozí dlouhodobá pracovní neschopnost. Doba, kdy je po dobu pracovní směny doprovázela dvojice uniformovaných policistů je z úsporných důvodů dávno minulostí.
Další články autora |
Italská, Kladno - Kročehlavy
4 990 000 Kč