Voní, vrní, machrujou, předvádí se, jsou sexy, i když některé kouří
Vše začalo v Bně na hlaváku u prvního perónu. V hlavní roli čtyřistapětasedma. Nová technika se za ní jen krčila.
A pak se vyjelo. Zkušený parní fotograf ví, že v prvním oblouku, jak my nádražáci říkáme zatáčkám, se všichni vyhrnou z oken, aby vzápětí zapluli s očima plných sazí. Tím se uvolní okna na focení.
Kdyby od sazí nebyl strojvedoucí, bylo by to podezřelé.
Však nejenom lokomotivy, ale i vozy mají svoje kouzlo a ducha, mnozí vzpomenou na dřeváky a
jejich kupátková oddělení.
Nebo na parní topení pod sedačkami. Čím více pářilo, tím méně topilo.
Svoje malé kouzlo měla i obyčejná sklopná sedačku v uličce.
...Spodní klika převrátit na druhou stranu, prostřední sklopit dolu, třetí otevřít dveře....kdyby někdo nevěděl.
Tomuhle se říká natržené okno...
Přechod mezi vozy bylo malé dobrodružství.
Tito cestující do vlaku pasovali jako...no víte co. Dobový ohoz lze obdivovat také i jiných akcí, což mohu prokázat zde
Postupem času se sezení měkčilo
a v Pendolínu se dnes sedí takto.
Příměstská doprava má převést do města najednou co nejvíce pracujících. Do patrového Elefantu by se vešli všichni blogéři a ještě by měla polovina nohy na protilehlé sedačce.
Do Břeclavi přijely parní vlaky najednou, byla to stejná sláva, jako když do města vjel vůbec první. Vzadu se krčí Papoušek, pojmenovaný podle své barevné pestrosti.
Když je velká sláva, přijedou i hosté. Z Rakouska hned dva stroje vedly celý vlak.
Všechny lokomotivy, zvláště pak parní se těšily pozornosti všech, zvláště pak dětí. Všude bylo spoustu voňavého kouře a sazí a ne všichni zvolili vhodné oblečení.
I když nejsou kouzelné jen mašiny, viz zde krátce na ně mrkněme. Hrboun byla lokomotiva určená k tažení těžkých rychlíků. Průměr kol cca 2 metry, což dobře demonstrují fotící se bratři.
Štokr byl naopak určen pro nákladní vlaky, i když tentokrát přivezl osobní. V letních suchých dnech bylo okolí tratě, po které jezdily páry, v trvalém hledáčku hasičů. viz zde
Parní mašiny nezahlídnete jen u nás, ale také třeba na Podkarpatské Rusi v Koločavě. Viz fotoreportáž
Zpět do Břeclavi. Lokomotivu neni třeba vidět, dá se identifikovat i podle zvuku. Už z dálky bylo slyšet, že projede Sergej s těžkým nákladem, odhadl jsem ho na 1000 tun. Vozil klidně i 3000.
Šlechtična už něco pamatuje, ale je stále sexy kočka.
Řídící jednotku má přehlednou a
kotel už neměl otvírací, ale šoupací dvířka. Hned bylo na stanovišti víc místa. Zrovna tak se už nepřikládalo lopatou. Přísun paliva zajišťovalo zařízení s názvem štokr, což je ta roura.
Dalším důkazem, že starší dáma nepostrádá eleganci je třeba elektrická Bobina.
Čmelák dostal jméno podle označení ČM. Tyto stroje byly za dob rozvinutého socialismu expoedevány do země velkého bratra. Každý týden dva. Slouží tam dodnes. Kolik jich bylo zaplaceno neni známo...taky dodnes.
Každou lokomotivu si nádražáci přejmenovali podle nějaké charakteristiky. Můžete posoudit, jak se jim to povedlo...Brejlovec
a Zamračená.
Laminátky byly známé tím, že měla kabinu...z laminátu.
Módní přehlídka nemohla chybět. Mašiny najížděly na točnu a před zraky diváků se točily a právem nakrucovaly. Místa pro diváky bylo málo. O to víc bylo k nepochopení, proč se tam cpal někdo, koho molo nezajímalo...jako dámu dole v rohu.
Pro lepší přehled strojvedoucí přechází ze stanovistě na stanoviště. Dříve bylo jen jedno, u motoráků na střeše. Z dnešní pohledu byl strojvedoucí každý, kdo seděl vepředu.
Během dne vyjížděly do okolí historické vlaky. Jak se to dělá? To se zapřáhne třeba Bejček
a nebo Ferdinandka
a jede se do Mikulova
nebo se naleze do Hurvajzu
a valí se do Lednice.
Celou akcí se prolínala současnost s historií, a tak neni divu, že na své předchůdce se přijelo mrknout i Pendolíno. Bylo hned středem zájmu.
Kouzlo nechtěného. Podmínkou je, mít stále v pohotovosti foťák a být ve správný čas na správném místě. Dvě Pendolína se míjejí, každé šedesátkou. Nádražák to pozná podle reflektorů. Návěst...konec vlaku, dvě červená světla a začátek vlaku...dvě bílá světla.
Zvláštností těchto akcí je, že je to snad jediný den, kdy se na České dráhy nenadává. Činí tak především ti, kteří vlakem už pár desetiletí nejeli. Jak by pak mohli alespoň tušit, že třeba Railjet má spešl oddělní pro děti.
Také lokomotivy mají svoje pohlaví, je jasné, že jedno z trojčat je kluk.
K železnici patří i technika. Kirov unese na spodním háku až 120 tun, tedy lokomotivu.
žádný problém s dvacetipěti tunama.
Ke koloritu přispívaly i dobové postavičky
třeba v CaK uniformě.
Nedisciplínovaní návštěvníci, jako já, se pohybovali hlavně v kolejišti, což bylo samozřejmě zakázané. O to více jsem byl vysílen a hledal, kde by se našla
na vyhledávání mám však talent...Pro milovníky motorek nabízím fotoreportáž zde
mrkněte také na fotoreportáž TRANSSIBIŘSKÁ MAGISTRÁLA
Jaromír Šiša
O tom, jak se máma vyučila prodavačkou, navštívil ji důstojník SS

a štourala se v dějinách. Maminka se narodila v roce 1916 a bylo o 16 let mladší než tatínek. Bydlela v malém městečku v polochudé rodině, dnes známém z natáčení filmu Všichni dobří rodáci.
Jaromír Šiša
Litomyšl, Lázně ducha, parádní zábava plná úsměvů.

V Litomyšli nepramení léčebný pramen ani netryská blahodárné vřídlo, ale pro lázně ducha to neni podmínkou. Jako terapie je předepsán úsměv, dobrá nálada a veselá zábava, což nestojí ani kačku. Ani na vstupní prohlídku nemusíte.
Jaromír Šiša
O tom, jak otec bojoval za císaře pána, hlídal slovensko-maďarské hranice a

četl červenou knihovnu. Tatínek se narodil v roce 1900. Dobře se mu počítají narozky, letos by měl 125 let. Jako úplný mlaďák byl povolán do c.k. armády, ale moc toho za císaře pána nenabojoval, protože byl na frontě zajat.
Jaromír Šiša
Lysice a Rájec-Jestřebí, dva famózní zámky v sousedství.

Dělí je 12 km, což autem nestačíte zařadit ani pětku a na kole je to na pohodu míň než hodina, a ještě s nealko pivem na cestu. Výlet na den a jeden zátah, a to za dveřmi ještě číhá Moravský kras.
Jaromír Šiša
O tom, jak jsem si málem koupil inkontinenční vložky.

Reklamní urologické přestávky patří nedílně k výdobytkům televizní doby. Při jedné z nich jsem k vlastnímu úžasu, patrně nedostatečným přísunem tekutiny, zůstal sedět a díky tomu objevil prostenal.
Další články autora |
Cizinec zaplatil za jízdu taxíkem v Praze přes 200 tisíc, zjistil ráno s hrůzou
O více než 200 tisíc korun málem přišel v Praze cizinec, který se v noci vracel na hotel taxíkem,...
Slevy kol tíží přezásobené prodejce. Část z nich zřejmě nepřežije
Prodejcům jízdních kol se nedaří zbavit zásob, které si vytvořili během boomu v časech pandemie....
Požadavky odtržené od reality, zoufají po jednání Ukrajinci. Rusové jsou spokojeni
Sledujeme online Jednání delegací Ukrajiny a Ruska v Istanbulu po necelých dvou hodinách skončilo. Bylo to první...
VIDEO: Turecké letadlo škrtlo v Praze ocasem o ranvej. Modleme se, vyzýval pilot
Napínavý pokus o přistání si prožili cestující na palubě letu TK1771 společnosti Turkish Airlines z...
Němcová ve studiu zahodila brožurku od Konečné. Nenávist, reagovala komunistka
Nesete historickou vinu a podporujete miliardáře Andreje Babiše, zaútočila senátorka Miroslava...
Afrika roste díky Číně, je z ní hráč s ambicemi. Evropa by to měla pochopit, zní
Premium Od našeho zpravodaje v Africe „Evropa se chová jako mentor, ale Afrika už nechce být žákem,“ říká Etiopan Ameyu. To Čína vsadila...
Němci kontrolují na hranicích každé auto. Konec schengenského prostoru?
Premium Německý policista lehce mávne rukou s plácačkou směrem k odstavnému parkovišti na silnici ze...
Prezidentem Rumunska bude proevropský starosta Nicušor Dan, porazil nacionalistu
Prezidentské volby v Rumunsku vyhrál proevropský primátor Bukurešti Nicušor Dan. S odkazem na téměř...
Těsné výsledky. Do 2. kola polských prezidentských voleb míří Trzaskowski a Nawrocki
Liberální primátor Varšavy Rafal Trzaskowski podle odhadů zveřejněných po uzavření volebních...

Pronájem kancelářského prostoru, Orlová, ul. Osvobození
Osvobození, Orlová - Lutyně, okres Karviná
13 000 Kč/měsíc
- Počet článků 573
- Celková karma 37,76
- Průměrná čtenost 3691x