Různé stroje, to je moje. Hýbou skoro vším na co si vzpomenete.

 Ve fyzice jsme se učili, že nejjednodušší stroje jsou páka, kladka, nakloněná rovina, kolo na hřídeli, šroub a klín. Z pohledu věčnosti vesmíru usedl lovec mamutů do posledního typu rakety za pár sekund. S tím se však ke hvě

Úplně první byl samozřejmě vymyšlen soustruh na dámské náramky. Muzeum Nasavrky.

když lidstvo tento základní úkol splnilo, teprve pak mohlo začít bádat dál, až byl vymyšlen počítač.     myšlenky se tak lépe komprimují.  Technické muzeum Brno

Muži zodpovědně vymýšleli 

a ženy jim to schvalovaly. 

ovšem před tím si všichni museli projít stoletím páry, Lužná u Rakovníka a Praha

než přišli na to, že to jde i jinak. Brno

Někdy však, ať to stojí co to stojí, 

přestali naopak mozek používat úplně. Králíky

Převážnou část vynálezů lidé používají pro zábavu a usnadnění své činnosti. Tento proces byl odstartován domorodci z amazonských pralesů sestrojením kola z bambusu. Nové Hrady u Litomyšle

Pak byly vymyšleny motorky pro ženy Horni Radouň

následoval pařez pro muže Bystřice nad Pernštejnem  fotoreportáž O motorkách a motorkářích

potom velorex, často řízený zvenčí

a sestrojený pro invalidy

přibývaly další a další značky, Kuks

přidala se nebývalá elegance Praha

a nakonec se vše rozběhlo ve velkém. 

A protože lidé začali mezi sebou závodit, Bystřice nad Perštejnem

vymysleli na sebe dopravní policii. Křivoklát

Hned druhý den po sestrojení prvního auta byla postavena první garáž. Miláčkové nesměli od začátku moknout. Bystřice nad Pernštejnem

 Po světě se prohání  Písek u Ladi.

nebo prohánělo spousta značek Slatinice

Na ukázku bohatě vystačí tuzemská produkce. Nejlepší je začít hned u pramene...Třeba u nádherného eSÚVéčka Tatra 17/13. Kopřivnice

S dobu se karoserie zaoblovala a v Tatře ji ještě předběhli. Tento Tatraplán, objevený v nenápadném muzeu vlastnil otec Václava Havla. Bystřice

Když začalo aut jezdit stále víc  Technické Praha

a když byly vynalezeny ladné sportovní tvary Praha

začalo se závodit i na čtyřech kolech. Kopřivnice

Hned ten den sjela z výroby první sanitka. Některé zůstaly jen v muzeu, jako tato v tatrováckém.

Přibývalo aut noblesních, což v plné míře platí o Škodě Superb Mladá Boleslav

ale zrovna tak výletních.

Celý soubor strojů v boleslavském muzeu Škodovky v regálech, jen z horních pater vidíte prd.

Stejně jako na silnicích, docházelo k boji i na polích. Byl nelítostný o každé zrno. Kdo by chtěl věčně třískat cepem do klasů. Tak se začalo mlátit. Zemědělské Praha

Nejdříve však musela být zem zúrodněna. Do nařadí zemědělci zapřáhli sebe, potom koně, Smržov

pak koně různých příšer,  Praha

až na závěr vymysleli Supra. Třemošnice

Výsledky se musely nutně dostavit jak u stolu, tak u stavu. Veselý kopec u Hlinska

Některé stroje byly velice důmyslné, jako tento přístroj na míchání marmelády. 

a tak lidem najednou zbývalo více času na čaj

 a pražení, Brno

mužům na miláčky

a k následnému hašení vlastních požárů. Olešnice

Ženy se zamilovaly praní a Svitavy

všichni dohromady začali pečovat o své zdraví a

především dbát o zdravý způsobu života. Strakonice

Do oblak potom bylo hned o kousek blíž. Kunovice

Člověk je tvor společenský a srocuje se na spanilých jízdách. Miláčky má zrenovované, naleštěné, případně

vytuněné.

Myslel však také na svoji první Náměšť na Hané

ale i poslední cestu Čechy pod Košířem

Za lidstvem je vidět velký technický pokrok. Mezi vellkými vynálezci najdeme ještě větší, ale ten největší je pouze jenom jeden.

článek lze dole ocenit klikem na zvýšení karmy

doporučuji fotoroeportáž SLAVKOV A NAPOLEON 2016

Autor: Jaromír Šiša | středa 24.9.2014 16:04 | karma článku: 40,83 | přečteno: 11009x