Na kole do slovenských termálů, z maďarských rovin do sklípku
Před první etapou jsme měli krátkou výrobní poradu nad mapou,
Nejenom pitný režim je pro cyklistu zákonem...povšimněte si misky...kdo okusil jedinou papričku, musel se dlouho hlídat, aby si nepromnul oči a nejen oči...Zaplatili jsme neznámou měnou
a po informaci, že sběrači raněných se již rozešli na svá místa, bylo putování slavnostně odstartováno.
Hned po prvních kilometrech se nám do cesty postavil vodní tok. Most však byl teprve budován.
Nezbylo, než to vzít po dně. Velitel šel příkladem.
Další nástrahou bylo kukuřičné pole.
Po těchto útrapách jsme konečně dorazili do Podhájsky, místa vyhlášených léčebných pramenů
a osvěžili se ve vyhřáté vodě.
Druhý den byl náročnější, ještě víc, než jsme očekávali. V Komárně jsme přejeli most přes Dunaj,
jeho přítok
a zastavili v Komáromu na náměstí. Čas jsme měli dobrý. Podle šavle usochaného velikána maďarských dějin jsme si uvědomili, že to nejtěžší máme teprve před sebou.
Že jsme v Maďarsku, nám bylo jasné hned, a od té doby...jsme skoro ničemu nerozuměli. Je zajímavé, že pár metrů za hranicemi na dotaz o směru nebyl místní domorodec schopen vyprodukovat ani jedno mezinárodní slovo, natož slovenské písmeno, kdežto hluboko na slovenském území...tomu bylo občas stejně. Mnohým Slovákům to vadí, a já se jim nedivím, také bych nebyl nadšen, kdybych se na Českomoravské Vrchovině domluvil jen německy.
zi kamionyMaďarské roviny. Teplota ve stínu 36 stupňů, silný protivítr, polvina cesty mezi kamiony. Pro kolo ideální podmínky pro pohodovou jízdu. Snad pouze na lodi to mohla být otrava.
Jakmile se našlo osvěžení,
neváhali jsme ani minutu.
i tak nám stále znělo v uších základní pravidlo cyklisty...pít, pít, pít.
Osvěžit se v Dunaji bylo nezbytné, nutné, bez debat a nakonec bez všeho.
Další odměnou nám byla po 70 km úmorného šlapání kamenná krása v Ostřihomi, maďarsky Esztergom. Nejdříve předkrm,
a pak dominanta města, největší katedrála Maďarska. Jak jsme nicotní...
Pohled ze slovenské strany.
Pohled na Dunaj, počasí a most do Štúrova z terasy katedrály.
Další den nás čekala časovka, vedoucí krajem vinohradů. Některé byly vzorně udržované, jako třeba tento v obci Černik. Odborně se této úpravě říká na traktor.
Cíl časovky byl u kamaráda. Neskončili jsme však ve sklípku, ale v garáži. Námět byl předem daný, naučit se otvírat šampaňské šavlí. Nejdříve jsme si ale nechali vystavit potvrzení, že zkušebního materiálu je dostatek.
pak se trochu se zastříleli
a výcvik, pod dohledem už zastříleného lektora mohl začít. Protože jsme však obávanou zbraň cestou ztratili, musel nám vystačit kuchyňský nůž.Celý postup a návod je uveden na soukromém blogu v článku s názvem...Jak efektivně otevřít láhev šampaňského v garáži. Toto je konečný výsledek. http://sisa.blog.idnes.cz/c/277792/Sabraz-aneb-jak-efektivne-otevrit-lahev-sampanskeho-v-garazi.html
Na závěr jsme otevřeli soudek tramínu
a nejenom že jsme si nepřipadali jako zmlácení,
ale byli jsme tak zaujati v naší činnosti, že nepovšimnuta zůstala nejenom protiletadlová palba, ale také dopad rakety SS 20 v naši bezprostřední blízkosti.
Veškerá snaha smýt naše stopy hned po odjezdu byla marná.
Závěrečná etapa na slovenském území už byla ve znamení relaxační jízdy, stále z kopce podél Hronu. Letos byl prý obvzlášt klidný.
Nejeli jsme nijak rychle. Informace pro sběrný vůz, že jsme v pořádku, byla předávána pokynutím ruky.
Na jižním Slovensku byly už žně, a tak nás předjížděly kombajny...Tento manévr zaváněl. Fotka je pořízena za jízdy zhruba v ose předních kol stroje. Nedošlo mi, že délka kombajnu není dána jen hnací jednotkou.
Předjížděli nás všichni, i když ne vždy to bylo košer...pokud na Slovensku platí podobná silniční vyhláška, jako u nás.
Ale ani my jsme ne vždy dodržovali silniční pravidla, i když toto bylo snad jediné sdělení, kterém jsme v Maďarsku rozumněli.
V Hronském Baňadiku jsme obdivolali vyhlášenou vysílací věž.
Tento pohled je zajímavější, ale i tak jsem se drátům nevyhnul.
Pokud Jiří Schelinger marně hledal Dům holubí, my jsme ho našli. Stojí v Levicích skoro přímo v centru.
Slovenská část putování se s námi rozloučila kouzelnou vyhláškou, vylepenou na dveřích ženských toalet. Nechci spekulovat, jaké nařízení mohlo být vylepeno vevnitř.
Na cestu do vlasti jsme použili opět vlak. Díky Českým drahám, které zapomněly do vlaku zařadit vůz pro kola, která měla zaplacenou rezervaci, cestovala si jako v bavlnce. Na dokreslení snad jen výrok jednoho z cestujících...do Boha..bicykle sadajú a ja stojam v uličke ako kokot.
Vrátili jsme se v pravý čas. V Bílovicích nad Svitavou právě narazili svatojánské.
a skvělý pečený bok s kostí s kyselými okurkami, pálivou paprikou, křenem a čerstvým pečivem. Lehká a ideální svačinka cyklisty. Kdo by do sebe cpal bobulu.
Všem bylo fajn. Ještě cigárko, praštit s sebou někam do stínu, trošku si odpočnout a pokračovat dál.
Jaromír Šiša
Švédové před Brnem, ale dál už ani krok.
Ve Třicetileté válce Švédové dobyli a vyplenili, co se jim zachtělo. A tak se 3. května 1645 objevili před Brnem. Jejich velitel Lennart Torstenson prohlásil...tu starou studenou kuchyni dobudeme do tří dnů.
Jaromír Šiša
Když ošetřit, tak u zvěrolékaře.
Jako nadaný hypochondr historkami se zdravotní tématikou oplývám, pač každé píchnutí je třeba odborně vyšetřit. Přesto může dojít k zanedbání, latentní potíže a hrozby jsou totiž nejhorší.
Jaromír Šiša
Podzim tam i tady, taky támhle, no prostě všude.
Je to roční období s neopakovatelnou vlastností. Pan malíř si každé ráno přivstane a stejné místo další den překreslí. My pak jenom žasneme, jak to všechno mohl stihnout.
Jaromír Šiša
Národní den železnice, pastva pro všechny oči. Zvláště pak dětské.
Často si na dráhu zanadáváme, ale málo platný, je to fenomén. Národní Den železnice v České Třebové, kam se sjely všechny možné lokomotivy, doplněný jízdami historických vlaků do okolí, to jen potvrdil.
Jaromír Šiša
Brněnské vodojemy suchou nohou, to budete čubrnět.
Nejsou to jen nějaké obyčejné džuzny, ale doslova podzemní katedrály. Dvě cihlové a jedna betonová. Postaveny byly v letech 1874 -1917 a provoz byl ukončen v roce 1997. V evropském měřítku jsou naprosto ojedinělé.
Další články autora |
Pohřešovaného manažera našli mrtvého, po noční nehodě patrně bloudil v lese
Policisté v pondělí dopoledne našli pohřešovaného manažera e-shopu s hudebními nástroji Kytary.cz....
Velký test másla: Nejlahodnější vzorek nebyl ani bio, ani z alpského mléka
Premium Lahodné máslo, které chutná a voní po smetaně, nemusí stát majlant. Jenže napěchovat jím mrazák,...
Bývalý syrský prezident Asad je s rodinou v Moskvě. V Rusku získali azyl
Sledujeme online Bývalý syrský prezident Bašár Asad a jeho rodina jsou v Moskvě, kde od ruských úřadů získali azyl....
Lidl zlevnil až o devadesát procent, zákazníci kvůli tomu oblehli Letňany
Plastové autíčko za dvacku zlevněné o osmdesát procent, litinový hrnec za sto korun, zlevněný na...
Zmizel manažer e-shopu s hudebními nástroji. Odjel do Krkonoš a nevrátil se
Policisté pátrají po sedmačtyřicetiletém Filipu Č. manažerovi e-shopu s hudebními nástroji...
Prodejci před Vánocemi prodlužují časy nákupů. Nabírají sezonní pracovníky
Obchodní řetězce a online supermarkety se připravují na vrchol vánoční sezony, který nastává pár...
Zájezd za cenu letenky. Konkurence zlevnila exotiku na úroveň Řecka
Premium Zostřená konkurence mezi cestovními kancelářemi a ochladnutí poptávky po dovolených během...
Mnozí Číňané se na Trumpa těší, jiní mu ironicky říkají Čchuan Ťien-kuo
Premium Donald Trump nedá Číňanům spát. Hrozba, že zemi udusí cly, mnohým imponuje, líbí se jim jeho image...
Krutá bolest, náhlá smrt. Lékaři začnou hledat tikající bomby v tělech mužů
Premium Tisíce lidí, hlavně mužů, netuší, že v jejich těle tiká časovaná bomba. Jde o výduť aorty –...
- Počet článků 565
- Celková karma 37,61
- Průměrná čtenost 3712x