Může se ostřílený padesátník učit vleže?

Dítka se prý lépe učí vleže, pročež ve třídě bude sférické kino s lehátky, paní učitelka nebude křepčit u tabule, nýbrž vzoreček sin (x+y) = sin x. cos y + cos x . sin y nahodí na strop a školství bude produkovat už jen vzdělance.

Když takovou modernu zvládnou rozverná dítka, to by v tom byl čert, aby to disciplínovaně nezvládli ostřílení padesátníci. V práci to ovšem nepůjde, jelikož nám nepokrokový šéf v kanclu zatrhnul jak sférický strop, tak polohovatelná lehátka s volitelnou měkkostí.

Tak krátkozraké odmítnutí pokroku ovšem ostříleného padesátníka nemůže zastavit. Směle jsem proto přikročil k aplikaci výzkumu doma.

Nuže tedy, je metoda „učíme se vleže“ vhodná pro ostříleného padesátníka?

  1.  Ostřílený padesátník jaktěživ nepotřebuje vzoreček sin (x+y) = sin x. cos y + cos x . sin y a proto má zvolit nějakou praktičtější učební látku, například německá nepravidelná slovesa.
  2.  Úprava stropního panelu v ložnici do plochy sférické by nejspíš narušila statiku paneláku, proto se ostřílený padesátník musí spokojit s plochou placatou.
  3.  Rozpižláním a pospojováním mnoha kabelů, drátů a konektorů se promítačka diapozitivů k notbúku připojit dá, ale promítá stále jen obrázky z dovolené v roce 1978.
  4.  Upevnění ploché televize na strop je nepraktické, protože by ostřílenému padesátníku mohla ve tři ráno spadnout na hlavu.
  5.  Počmárat strop v ložnici tvary německých sloves není manželkou dovoleno.
  6.  Válenda vzor „čtyři nohy a dřevotříska“ umožňuje jen dvě výukové polohy: a) leh na zádech, b) leh na boku (u něhož ovšem ostřílený padesátník musí šilhat na strop a ještě si jednou rukou podpírat hlavu).
  7.  Německá slovesa lze napsat na papír, přičemž velkost písma a papíru je přímo úměrná počtu dioptrií ostříleného padesátníka.
  8.  Přitlouci, přišroubovat či přilepit papír (nezávisle, zda žvýkačkou nebo modelínou) ke stropu není manželkou dovoleno.
  9.  Slovesa lze ke stropu přitlačovat smetákem s teleskopickou prodlužovací latí, ale smeták zakrývá Plusquamperfektum a Konjuktiv II; výuku navíc manželka ruší poznámkami, aby ostřílený padesátník zametl na chodbě, když už ten smeták má.
  10.  Přitlačování papíru ke stropu vzduchem z výfuku vysavače je hlučné a spotřebovaná elektrická energie je drahá.
  11. Papír není nutno za každou cenu tisknout ke stropu. Stačí držet jej při lehu v rukou nad hlavou. Po dvou až třech minutách ale vzpažené ruce s papírem počínají brnět, což odčerpává síly a koncentraci.
  12. Metodu dle bodu 11 lze zdokonalit polštářkem pod hlavu a tím, že si ostřílený padesátník sám drží papír na prsou před čumákem.
  13. Je-li učení v této poloze více než třikrát přerušeno povelem „Nechrápej!“, není pro ostříleného padesátníka výkuka německých nepravidelných sloves vleže vhodnou učební metodou.
  14. Výměnou německých nepravidelných sloves předminulým prostým časem v angličtině povely „Nechrápej!“ nezmizí.
  15. Jediným pozitivním výsledkem výzkumu je poznatek, že sin (x+y) = sin x. cos y + cos x . sin y.

Závěr: ostřílený padesátník se vleže učit může, ale nenaučí se nic kromě vzorečku dle bodu 15. Nicméně, nějaká pěkná paní učitelka by nablízku křepčit mohla.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Zdeněk Šindlauer | neděle 20.11.2016 7:35 | karma článku: 31,17 | přečteno: 2004x