Může náčelník Veliký Nanuk klepat kosu?
Výzkum, po jakou dobu jeden lomcovák vydrží Velikého Nanuka zahřívat, skončil nezdarem, neboť Veliký Nanuk si v ledovém úbočí nemohl vzpomenout, jak se to dá změřit.
Kromě toho se dosavadní pohodlná cesta po břehu proměnila ve zledovatělou kamzičí stezku, na níž Nanukovy pohybové končetiny navzdory zimnímu obutí vykazovaly jisté nedostatky.
Zasednout na lavičku v klendře deset pod nulou by Veliký Nanuk jistě zvládl, horší by ale byla fáze odsedutí. Toulati se zamrzlou krajinou s extrahovanou zadní polovinou kaťat není zrovna nejlepší nápad.
Zcela jistě jakékoli účinky lomcováku skončily v okamžiku, kdy se Veliký Nanuk, uvězněn v ledové strži výše nad vodou musel rozhodnout, zda dole řeku přebrodit nebo se kilometr vrátit. Voda byla sice nejméně o patnáct stupňů teplejší než pobřežní vzduch, ale – když on Nanuk raději chodí než plave, kor v lednu.
Jde-li se břehem dostatečně svižně, není čas na klepání jakékoli kosy.
Tak Velikému Nanukovi šustí rampouchy ve vousisku, zatímco za řekou, kamž svítí lednové sluníčko, mají tamní plantážníci takovou havaj, že i vlaky jim tam jezdí, jako by se nechumelilo.
To může každej kormorán velký, takle rozkrýt křídla a předvádět se kormoránským slečnám, poněvadž je to příroda. Rovněž Veliký Nanuk takhle může rozkrýt bundu před slečnami, ovšem bylo by to výtržnictví.
Metr protihlukové stěny z nerezové oceli a keramických panelů podél tratě stojí asi tak půl milónu korun a má životnost tak patnáct let. Tahle mrznoucí protihluková stěna z vyřazených kolejnic a pražců stála asi tak hubičku a zcela jistě náčelníka Velikého Nanuka ještě o hodně přežije.
Další naivní léčka na Velikého Nanuka: to vižejo – Nanuk uvědoměle zasedne, odloží si svačinu na stolek a zatímco se bude kochat panorámaty, přimrzne mu tam. A při oblevě mu ji hned první kolemjdoucí zhltne.
Že by lomcovák přece jen ještě působil? Pohled z krajiny věčného stínu a věčné kosy do krajiny věčného sluníčka a věčného teploučka neobyčejně zahřeje.
Když můžou kdejakým tunelem jezdit vlaky i auta, proč by se tunelovým radovánkám neměli oddávat i pěšáci?
Toliko pozor na rampouchy. Takovou pitominu, že si v tunelu zapíchnul rampouch do hlavy, by Velikému Nanukovi žádná pojišťovna neuvěřila.
Zatímco před haciendami za vodou na slunečním pobřeží se paďouři mohli oplácávat opalovacím krémem, pod botkami Velikého Nanuka na stínovém pobřeží nádherně křupal led.
Tenhle most musel navrhnout projektant, dobře znalý stinných lednových pozdních odpolední. Zkrátka, je-li ti zima, brachu, nahrb se.
Byť by na peronu klepal kosu jeden jediný Veliký Nanuk, osobní vlak podle předpisu zastavit musí. Navíc na tom Nanuk vydělal, neboť pendolinu toho dne zamrzly nejen všecky cederomy, ale taky automat na jízdenky.
Tak vidíte, náčelník Veliký Nanuk kose nepodlehl, jelikož jste to (možná) dočetli až sem.
Všecky obrázky jsou náčelníka Velikého Nanuka.
Zdeněk Šindlauer
Zmizet „po tramvajácku“
Zmizet „po anglicku“ umí každý, ačkoli se to na žádné škole nikdy nevyučovalo. Dokonce, pokud vím, pro tuto činnost dodnes neexistuje žádná norma, směrnice či doporučení, což nutno považovat za zázrak.
Zdeněk Šindlauer
Kterak cestičko k domovu se vineš?
Inu, panu básníku Raisovi to bylo nanejvýš jasné: „cestička k domovu známě se vine“ a „vždycky bych si na ní zpíval.“ Jenže známě se vinoucích cestiček znám plno a popěvkům jsem se na nich taky občas oddával.
Zdeněk Šindlauer
Revoluce v dějinách lidstva: nalezen guláš starý 800 miliónů let
Jsem pyšný na to, že před desítkami miliónů lety můj praprapra ... pradědeček vynalezl slezení ze stromu pátraje, zda potrava rostoucí a běhající po zemi je chuťově a kaloricky bohatší než lišejník a hmyzáci na stromě.
Zdeněk Šindlauer
To je od vás, Hujere, ten Schengen?
No, Hujer, vy jste fakt ten poslední, kdo nám tady chyběl! Už tak germáni mají slušný hokej v tom, jestli se tohle pohraniční nádražíčko u Mosely jmenuje Perl, nebo Perl (Mosel) – a teď ještě vy do toho s tím Schengenem!
Zdeněk Šindlauer
Je to ještě železnice, nebo už betonice?
Až jednou lidstvo nebude sto uhňácat beton, poněvadž mu dojdou cyment, šutrák i voda, myslíte, milí zelení, že to bude znamenat konec stavby dálnic a jejich přivaděčů? Ne, ne. Skončí stavby železnic!
Další články autora |
Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů
Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....
Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát
Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...
Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia
„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...
Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození
Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...
Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka
Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...
Město duchů Kirjat Šmona. Ostřelovaný sever Izraele, o němž se nemluví
Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Domy zničené raketami a dělostřeleckými granáty, žáci, kteří nemohou složit maturitu, požáry...
Rajchl má sponzory, kteří o darech nic nevědí. Pokud jdou vůbec dohledat
Premium Strany a koalice musely tři dny před evropskými volbami zveřejnit na svých webových stránkách...
Prach bitvy opláchl v Suezu, jeho fotka stvrdila bleskový triumf Izraele
Seriál Izraelský voják s tmavýma očima a zářivým úsměvem se stal ze dne na den hrdinou svého národa....
Egypt odebral licence 16 firmám kvůli pouti do Mekky, klienti měli běžná víza
Egyptský premiér Mustafá Madbúlí v sobotu nařídil, aby bylo zbaveno licence šestnáct cestovních...
- Počet článků 546
- Celková karma 19,10
- Průměrná čtenost 1386x