Může náčelník Veliký Nanuk klepat kosu?
Výzkum, po jakou dobu jeden lomcovák vydrží Velikého Nanuka zahřívat, skončil nezdarem, neboť Veliký Nanuk si v ledovém úbočí nemohl vzpomenout, jak se to dá změřit.
Kromě toho se dosavadní pohodlná cesta po břehu proměnila ve zledovatělou kamzičí stezku, na níž Nanukovy pohybové končetiny navzdory zimnímu obutí vykazovaly jisté nedostatky.
Zasednout na lavičku v klendře deset pod nulou by Veliký Nanuk jistě zvládl, horší by ale byla fáze odsedutí. Toulati se zamrzlou krajinou s extrahovanou zadní polovinou kaťat není zrovna nejlepší nápad.
Zcela jistě jakékoli účinky lomcováku skončily v okamžiku, kdy se Veliký Nanuk, uvězněn v ledové strži výše nad vodou musel rozhodnout, zda dole řeku přebrodit nebo se kilometr vrátit. Voda byla sice nejméně o patnáct stupňů teplejší než pobřežní vzduch, ale – když on Nanuk raději chodí než plave, kor v lednu.
Jde-li se břehem dostatečně svižně, není čas na klepání jakékoli kosy.
Tak Velikému Nanukovi šustí rampouchy ve vousisku, zatímco za řekou, kamž svítí lednové sluníčko, mají tamní plantážníci takovou havaj, že i vlaky jim tam jezdí, jako by se nechumelilo.
To může každej kormorán velký, takle rozkrýt křídla a předvádět se kormoránským slečnám, poněvadž je to příroda. Rovněž Veliký Nanuk takhle může rozkrýt bundu před slečnami, ovšem bylo by to výtržnictví.
Metr protihlukové stěny z nerezové oceli a keramických panelů podél tratě stojí asi tak půl milónu korun a má životnost tak patnáct let. Tahle mrznoucí protihluková stěna z vyřazených kolejnic a pražců stála asi tak hubičku a zcela jistě náčelníka Velikého Nanuka ještě o hodně přežije.
Další naivní léčka na Velikého Nanuka: to vižejo – Nanuk uvědoměle zasedne, odloží si svačinu na stolek a zatímco se bude kochat panorámaty, přimrzne mu tam. A při oblevě mu ji hned první kolemjdoucí zhltne.
Že by lomcovák přece jen ještě působil? Pohled z krajiny věčného stínu a věčné kosy do krajiny věčného sluníčka a věčného teploučka neobyčejně zahřeje.
Když můžou kdejakým tunelem jezdit vlaky i auta, proč by se tunelovým radovánkám neměli oddávat i pěšáci?
Toliko pozor na rampouchy. Takovou pitominu, že si v tunelu zapíchnul rampouch do hlavy, by Velikému Nanukovi žádná pojišťovna neuvěřila.
Zatímco před haciendami za vodou na slunečním pobřeží se paďouři mohli oplácávat opalovacím krémem, pod botkami Velikého Nanuka na stínovém pobřeží nádherně křupal led.
Tenhle most musel navrhnout projektant, dobře znalý stinných lednových pozdních odpolední. Zkrátka, je-li ti zima, brachu, nahrb se.
Byť by na peronu klepal kosu jeden jediný Veliký Nanuk, osobní vlak podle předpisu zastavit musí. Navíc na tom Nanuk vydělal, neboť pendolinu toho dne zamrzly nejen všecky cederomy, ale taky automat na jízdenky.
Tak vidíte, náčelník Veliký Nanuk kose nepodlehl, jelikož jste to (možná) dočetli až sem.
Všecky obrázky jsou náčelníka Velikého Nanuka.
Zdeněk Šindlauer
Zmizet „po tramvajácku“
Zmizet „po anglicku“ umí každý, ačkoli se to na žádné škole nikdy nevyučovalo. Dokonce, pokud vím, pro tuto činnost dodnes neexistuje žádná norma, směrnice či doporučení, což nutno považovat za zázrak.
Zdeněk Šindlauer
Kterak cestičko k domovu se vineš?
Inu, panu básníku Raisovi to bylo nanejvýš jasné: „cestička k domovu známě se vine“ a „vždycky bych si na ní zpíval.“ Jenže známě se vinoucích cestiček znám plno a popěvkům jsem se na nich taky občas oddával.
Zdeněk Šindlauer
Revoluce v dějinách lidstva: nalezen guláš starý 800 miliónů let
Jsem pyšný na to, že před desítkami miliónů lety můj praprapra ... pradědeček vynalezl slezení ze stromu pátraje, zda potrava rostoucí a běhající po zemi je chuťově a kaloricky bohatší než lišejník a hmyzáci na stromě.
Zdeněk Šindlauer
To je od vás, Hujere, ten Schengen?
No, Hujer, vy jste fakt ten poslední, kdo nám tady chyběl! Už tak germáni mají slušný hokej v tom, jestli se tohle pohraniční nádražíčko u Mosely jmenuje Perl, nebo Perl (Mosel) – a teď ještě vy do toho s tím Schengenem!
Zdeněk Šindlauer
Je to ještě železnice, nebo už betonice?
Až jednou lidstvo nebude sto uhňácat beton, poněvadž mu dojdou cyment, šutrák i voda, myslíte, milí zelení, že to bude znamenat konec stavby dálnic a jejich přivaděčů? Ne, ne. Skončí stavby železnic!
Další články autora |
Barbaři na hranicích. Fotky od Hamásu zahanbily západní média
Seriál Pokud vás už válka na Blízkém východě unavuje, podívejte se na fotky ze 7. října loňského roku. Ty...
K romskému chlapci po konfliktu s učitelem jela záchranka. Zasáhla policie
Policie řeší incident, při kterém se v Koryčanech na Kroměřížsku fyzicky střetl učitel s žákem....
Obsese zbraněmi, morbidní porno a stres. Vrah z fakulty střílel už na střední
Premium Čtyřiadvacetiletý muž ze středostavovské rodiny bez ekonomických problémů a se slibně rozběhlou...
Malý Vilík prohrál svůj boj s rakovinou. Sbírka pomohla rodině strávit čas spolu
Rodiče malého Vilíka na stránce Donio v červenci vybírali peníze, díky kterým se mohli plně věnovat...
Izraelci vpadli do Libanonu. Jedno z nejhorších období historie, řekl premiér
Izrael v noci zahájil pozemní operaci na jihu Libanonu. Podle prohlášení izraelské armády jde o...
Čína komplikuje výstavbu podmořských kabelů v Asii. Firmám zvyšuje náklady
Čínské nároky na Jihočínské moře komplikují mezinárodním společnostem opravu stávajících či...
Sýrie, Gaza, Libanon: napětí kolem Izraele před výročím útoku Hamásu roste
Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli V neděli, den před tragickým výročím masakru spáchaného Hamásem, napětí v Izraeli stoupalo. Při...
Jednání o koalici v Královéhradeckém kraji padla, ODS s ANO nepůjde
Hnutí ANO se v Královéhradeckém kraji nedohodlo s koalicí Silní lídři (ODS, KDU-ČSL a Východočeši)...
Téměř vymýcená infekční obrna, která mrzačila i zabíjela děti, se vrací
Premium Lékaři varují před starou hrozbou: přenosnou dětskou obrnou. Většina zemí se díky očkování dětí...
- Počet článků 546
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1387x