Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Hladový čtvrtý král

Tři králové obtěžkáni vykoledovanou almužnou halasili po vsi a ten čtvrtý vzadu jim záviděl, poněvadž, nalézaje se v pokročilém stadiu sklerózy, příliš pozdě seznal, že je svátek a tudíž si v lídlu žádnou almužnu nekoupí.

Nu což – průměrný hladovkář vydrží bez almužny několik týdnů, tak proč by jeden hladový sklerotik nevydržel titěrných dvacet kilometrů po Německu pěšky. Tím spíše, když si alespoň dočasný dostatek kalorií dokáže v nouzi obstarat pouhým prohlížením krajiny s mírně rozvodněnou řekou a (to hlavně) tratí.

Hladový král zapomněl na kručení v žaludku a vzpomněl si na jízdní řád přilehlé tratě, takže, třímaje fotoaparát, odhodlaně se nacházel ve stavu „buď připraven.“

Okrasnému opeřenci za tratí hladový král záviděl i jakýsi šrot dole pod sloupem. Ale král zase nemusí dřepět na bidle a okukovat svět vůkol přes pletivo voliéry.

Sugestivní zatáčka kolem výstrahy. K nejbližšímu obchodu, kde mají něco k jídlu, odtud vlak dojede za minutu a půl – leč ve svátek je mu to houby platné.

Král nebyl sám, kdo hladověl; rychlík Zürich – Stuttgart neměl jídelní vůz. Aneb jak říkával Slávek Šimek: „ten kousek housky od spolucestujícího už vždycky nějak vyžebrám!“    

I chlap, je-li náležitě hladový, dokáže u splavu ječet jako Viktorka. A to i ve svátek tří králů.  

Moudří technikové to takhle podle pravítek narýsovali, tak to tak v krajině bude a basta. Mimochodem, znáte to přísloví „já mám takovej hlad, že spolknu i pravítko“ ?

Tři, dva, jedna – výstraha! A při troše dobrého zraku taky „stůj“ tam vzadu. I hladový strojvedoucí musí umět zabrzdit na sedmi stech metrech. I když – strojvedoucí určitě nebude takovej jouda, aby si zavčas nekoupil nějakou potravu.

Zatímco na trati dole projede tak čtyřicet vlaků denně, po 900 metrů dlouhém a 127 metrů vysokém dálničním mostu za den profrčí bratru čtyřicet tisíc motoristů. V takovém množství se kruci přeci musí najít aspoň jeden hladovec - přece nemůžu bejt samotinký sám!  

V té firmě, kde roku 1970 pracoval fachman, co vymyslel tohle 264 metrů dlouhé mostní pole se spodními napínacími lany, určitě měli skvělou závodní jídelnu. Hladový projektant by to bezpochyby vymyslel blbě a spadlo by mu to.  

Tento khaki snímek svařované příhradové konstrukce železničního mostu v hluboké úctě věnuji soudruhu podplukovníkovi, který na mně před třiceti lety řval, že dozorčí roty je šarže jako hrom a proto se nesmí snížit k žebrotě v útvarové kuchyni.  

Zděsil jsem se, že z hladu už mi některé koleje vypadávají ze zorného pole. Ale ne, je to v rychtyku. Anebo snad měl fotoaparát taky půst?

Na vlak ctihodné Hohenzollerische Landesbahn tady už nejspíš nikdo nikdy nepřestoupí. Aspoň kdyby tady nějaký dobrák vydržoval nádražku, kde by se hladový zoufalec ukonejšil párkem a pivem.

Když už si mohl urozený pán dovolit pořídit hrad Weilenburg, tak by už nemusel být takový škrťa, aby hladovějícímu pocestnému dolů nehodil nějakou tu almužničku k jídlu.  

Nádherný, a přece bestiálně krutý obrázek. Není na něm vůbec nic k jídlu.

I ten nejzkroušenější hladovec se ovšem musí rozněžnit při takovémhle výhledu!

Kdo hladovějícímu sdělí, co za číslo měla ta překrásná dvěstěosmnáctka tam dole na trati, dostane od něj bažantí pečínku nadívanou mandlemi a bresse bleu. Himbajs šúviks – mít tak v chlebníku aspoň blbej suchej rohlik ...

Určete, kudy šel svéprávný muž, jestliže před mostem byla trapná tabulka „průchod zakázán“: a) coby řádný občan šel způsobně po silnici aby potok přešel po mostě kilometr daleko, b) coby hladovec přešel lávkou po levé straně mostu na 200 metrů vzdálené nádraží, c) zemřel hladem. Správná odpověď: pochopitelně za b), ačkoli k c) bylo rozhodně blíže.   

Vzhledem k tomu, že článek vyšel, je nabíledni, že čtvrtý král svou hladovou anabázi celkem ve zdraví přežil. A víte, že to nakonec nebylo tak špatné? Král hladu viděl zase kousek světa a zhubnul o dvě kila. Jen kvůli těm 3,95 EUR za šestnáct kilometrů vlakem napříště vyhlásí protestní hladovku!

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Zdeněk Šindlauer | neděle 7.1.2018 7:35 | karma článku: 19,46 | přečteno: 463x
  • Další články autora

Zdeněk Šindlauer

Zmizet „po tramvajácku“

Zmizet „po anglicku“ umí každý, ačkoli se to na žádné škole nikdy nevyučovalo. Dokonce, pokud vím, pro tuto činnost dodnes neexistuje žádná norma, směrnice či doporučení, což nutno považovat za zázrak.

23.4.2024 v 14:00 | Karma: 18,89 | Přečteno: 454x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

Může náčelník Veliký Nanuk klepat kosu?

Ne, nemůže, poněvadž náčelník je chytrý jako liška a na výpravu zmrzlým krajem se vybaví péřovou bundou, kulichem i pletenými rukavicemi a před cestou do sebe „U piráta“ kopne jednoho lomcováka.

21.1.2024 v 7:35 | Karma: 19,01 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

Kterak cestičko k domovu se vineš?

Inu, panu básníku Raisovi to bylo nanejvýš jasné: „cestička k domovu známě se vine“ a „vždycky bych si na ní zpíval.“ Jenže známě se vinoucích cestiček znám plno a popěvkům jsem se na nich taky občas oddával.

29.10.2023 v 7:35 | Karma: 18,94 | Přečteno: 303x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

Revoluce v dějinách lidstva: nalezen guláš starý 800 miliónů let

Jsem pyšný na to, že před desítkami miliónů lety můj praprapra ... pradědeček vynalezl slezení ze stromu pátraje, zda potrava rostoucí a běhající po zemi je chuťově a kaloricky bohatší než lišejník a hmyzáci na stromě.

15.10.2023 v 7:35 | Karma: 17,33 | Přečteno: 348x | Diskuse| Ostatní

Zdeněk Šindlauer

To je od vás, Hujere, ten Schengen?

No, Hujer, vy jste fakt ten poslední, kdo nám tady chyběl! Už tak germáni mají slušný hokej v tom, jestli se tohle pohraniční nádražíčko u Mosely jmenuje Perl, nebo Perl (Mosel) – a teď ještě vy do toho s tím Schengenem!

27.8.2023 v 7:35 | Karma: 23,46 | Přečteno: 660x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Pavel přijel do Explosie, absolvuje let na simulátoru a navštíví děti v léčebně

21. května 2024  7:30,  aktualizováno  9:41

V továrně výrobce výbušnin a střeliva Explosii začala dnes dvoudenní návštěva Petra Pavla a jeho...

Elektrokolo

11. května 2021  8:39,  aktualizováno  21.5 9:19

Elektrické kolo je jízdní kolo, které pohání elektrická energie. Může se s ním jako s běžným kolem...

Nemovitosti bez majitele? Rusové chtějí na Ukrajině zabavit přes 13 tisíc bytů a domů

21. května 2024  7:59

Ruské úřady chtějí na okupovaných ukrajinských územích zabavit více než 13 tisíc bytů a domů, které...

Kolony brzdí provoz na D5 a D8 před hranicemi, důvodem jsou německé kontroly

21. května 2024

Na dálnicích D5 a D8 stojí před hraničními přechody do Německa dlouhé kolony především kamionů....

  • Počet článků 546
  • Celková karma 18,89
  • Průměrná čtenost 1386x
Jsem relativně zachovalý daňový poplatník, vybavený jednou manželkou, dvěma dítky, šesti křížky v baťochu na hřbetě, jakož i dvaceti nadnormativními centimetry a kilogramy; dlouholetý technik strojař; zvědavý čtenář; příležitostný pisálek a kreslíř pro radost; občasný tramp a osamocený tulák; předposlední cestující na trati Kamenický Šenov - Česká Lípa, milovník krajin všeho druhu, železnic, češtiny a srandy. O věcech veskrze železničních jsem vypotil asi tisíc obrázků, šest knížek a sbírku statí, třeba tady: http://www.zelpage.cz/?story=1&autor=7675

 

Seznam rubrik