Za poklesem tržeb bývá vedle vysokých cen ještě něco dalšího!

Privátní televize přeruší filmy a seriály cca každých 15 minut reklamami na zboží, co nelze koupit a nebo jej nikdo nechce. A navíc, tvůrci webovek vytvářejí zájemcům o nákupy často nesmyslné podmínky k zlosti. I přes prázdné...

regály v lednu a únoru vysílaly privátní televize reklamy na nedostatkový /a v mnoha lékárnách přídělový/ Nurofen. Možná nějak podobně mohli dopadnout zájemci o stoly, židle, křesla, pohovky, postele, skříně, komody a nábytek další. Se svou reklamou na cokoliv do bytu se mohla od jarních měsíců málem přetrhnout jedna blíže nejmenovaná nábytková firma "ta s tím fialovým křeslem bez nohy", když u ní pro netradičně vysoké ceny a nízké tržby nastaly problémy s odbytem. Ostatně, u každého nákupu podporovaného reklamou je doporučováno se mít na pozoru. Protože kmenovým slovem "reklama" je klam. Kdo je u nás na trhu s nábytkem nyní pomyslnou jedničkou, přesně nevím, ale bude to asi ta firma, co má problémy s odbytem a její TV reklamy se vysílají nápadně často. 

Nikdo nestojí o služby, jakými si nákup nového nábytku pouze zkomplikuje (a přesto takové existují). Známé jsou často sporné formulky typu jako, že "nábytek vám dodáme za první uzamykatelné dveře" a nebo "co patro pěšky s kobercem a nebo nábytkem, co nevejde do výtahu, to 150 korun" atd. Když se po čekání několika dnů, (kdy prodejce neměl nábytek na skladě, zájemce o nábytek konečně dočká) - prodejce je ochotný zákazníkovi dále rezervovat nábytek pouze 48 hodin (ale po jeho zaplacení a v případě vlastního odvozu) - klidně dalších 5 dnů. Jenže. Ještě před odvozem, nemá-li zákazník chytrý mobil - je někdy nutné, aby si buď sám doma a nebo u někoho vytiskl certifikát, který jej bude za pár dní opravňovat, že si může nábytek odvézt. 

Ne každý, kdo si chce koupit nábytek, má tiskárnu. A proč zákazníkům pro pozdější osobní odběr nestačí pokladní doklad, že si nábytek před několika dny zaplatili?? Možná proto, že prodejci se obávají falešných dokladů - a proto zákazníkům zasílají těsně před odvozem na jejich mobily aktuální PIN. Kdo si dlouho žádný nábytek nekupoval, mohou mu přijít vhod Obchodní podmínky dvou větších prodejců nábytku. Musí se však rozhodnout, zda využije výhody kamenné prodejny a nebo e-shopu?? Podrobné údaje viz https://www.asko-nabytek.cz a na https://www.sconto.cz

Možná se zákazníci při nákupech on-line již setkali s pojmem "platební brána". Mnoha z nich se však stává, že se jim tímto způsobem zaplatit nedaří...!! Co může být příčinou, je obsahem zdrojového článku "Proč se mi nedaří zaplatit přes platební bránu a co mám dělat?" na https://help.gopay.com/cs/tema/platim-pres-platebni-branu/nejcastejsi-problemy-pri-placeni/proc-se-mi-nedari-zaplatit-pres-platebni-branu-a-co-mam-delat

Zajímavý je v úvodu zmíněný případ Nurofenu. I když byl letos v únoru v lékárnách na příděl a nebo tam nebyl vůbec, na privátních televizích probíhala na Nurofen "provokativní reklama". Možná proto, že jeho britský výrobce "Reckitt Benckiser®" (dále vyrábí čistič textilu Vanish, antiseptické spreje a mýdla Dettol, nebo kondomy Durex atd.) zjistil na území Česka u Nurofenu pokles prodeje, a proto ihned rozjel jeho masivní TV reklamu. Když se v ČR prodeji nějakého zboží nedaří, přicházejí ke slovu privátní televize. Každých asi 15 minut na stanicích Nova, Prima, Barrandov, A11 atd. se přeruší vysílání (a klidně i uprostřed zpráv!!) a v komerčních přestávkách, které lze čtyřikrát za hodinu využít různě /a kdy si diváci musí často připadat jako na onom známém dvorku/, následuje během asi osmi dalších minut maraton nezřídka trapných nabídek na všechno možné.

A samozřejmě podle zásady "nejlepší kvality za nejnižší cenu" - třeba na toaletní papír, nábytek, na cokoliv od bobra, kráječ zeleniny, tvarohový sýr, matrace, a na volně prodejné léky. Dále může být v nabídce vysavač, kuře, vodka, pasta na zuby, pivo, tablety do myčky, stará myslivecká, jakýsi krém na sudy, cukr, fast foody, instantní kaše, cukr a s doprovodem povědomé westernové melodie si nemáme nechat ujít extra nový šampon na vlasy - se slovy "hyja, hyjá, hou shauma nový šampon má, složení s vodou rýžovou hydrataci dodá, hyja, hyjá, hou...!! A snad jediné, co je delší dobu docela vtipné, je upoutávka na Seznam.cz  Se svým maskotem, roztomilým pejskem, co si při melodii z fantasy filmu z roku 1984 "Nekonečný příběh", tak trochu hraje na létajícího (draka?), psa Falco.

Kdo již měl možnost si doma na základě TV reklamy vyzkoušet "závěsné pěnící, čistící a voňavé kuličky do WC mísy" - možná rychle zjistil, že se jedná o drahý podvod. Nejenže kuličky nic nečistí a ani dlouho nevoní, ale na dně mísy po nich zůstává nerozpustná usazenina, protože přes pěnu není nic vidět. Kuličky voní maximálně první dva dny a dále nic. Po pár týdnech používání nikoliv laciných kuliček od německé firmy Henkel, když nedokázaly splnit nic z toho, co sladce slibovaly v reklamě - nám v naší domácnosti došla trpělivost a na čistění keramiky WC mísy jsme opět začali používat čistící gel. Německý výrobce by nám možná chtěl pěkně nasupeně sdělit, že jsme kuličky nepoužívali přesně podle návodu. Reklamám na "voňavé WC kuličky" se vážně nedivím. Jeho výrobci úroveň prodeje klesla a pro zachování firemní prosperity je nutné, nachytat v Česku další tisíce naivních zákazníků, kteří si nikoliv laciné kuličky koupí. Bližší informace k tématu jsou na https://www.henkel.cz/znacky-a-obchodni-divize/bref-706980

Před 25 lety se začala v Česku v soukromých televizích vysílat reklama na prostředek proti vodnímu kameni, která tvrdila "vodní kámen to je prevít, ten vám zničil pračku!!" - a měla pravdu. Ovšem u zázračného prostředku byla jeho chybou vysoká prodejní cena. Zmíněný přípravek se v silně kutilském prostředí Česka prodává špatně dodnes a tak jeho výrobce musel přijít s dalšími argumenty. Nejenže změkčuje vodu, ale na rozdíl od přípravků jiných, co z praček odstraňují zápach a špínu při teplotách 60 stupňů Celsia, prý tento prostředek dokáže pračky vyčistit při teplotách nižších. Přitom už naše babičky věděly, že na změkčení vody a na odstranění zápachu při praní se mohly spolehnout na starý, osvědčený výrobek (s chemickým vzorcem CNa2O3 a nebo Na2CO3). Funguje i v dnešních automatických pračkách a nese název "soda na praní". K pracímu prášku nebo gelu stačí při každém praní přidat dvě polévkové lžíce sody. A jak se jmenuje prostředek, který je často předmětem televizní reklamy, je uvedeno na https://www.zbozi.cz/kosmetika-a-drogerie/drogerie/pripravky-na-prani/zmekcovace-vody/?vyrobce=calgon

Foto u perexu a článku staženo z https://pixabay.com 

Související článek (z roku 2018): "Legraci z lidí si vedle firem soukromých umí dělat i podniky státní" na https://sindelarpetr.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=676568

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Šindelář | pondělí 28.8.2023 9:52 | karma článku: 24,14 | přečteno: 768x