Téměř přesně podle rčení Sejde z očí, sejde z mysli...!

Stejně, jako neexistují žádné hypotéky na byty pro chudé, časem zmizí z obchodů přebytečné druhy potravin a když se nebude zbytečně nikde nic psát o neřešitelných problémech, tak potom na věčné časy zmizí nějak úplně podobně...

Evropské obchodní společnosti, známé u nás názvy supermarketů jako Kaufland, Billa, Albert, Penny Market, Lidl a tak dále, se snaží nám zákazníkům každý den vedle vyplachování mozků vtloukat do hlav, že pro nás den co den od rána do večera dělají maximum všeho, aby se zákazníci v Česku mohli jejich zbožím nakrmit a napojit co nejchutněji a nejlaciněji. Tak třeba diskontní obchody Lidl (jako Kaufland patří do totožné německé obchodní skupiny Schwarz-Gruppe, založené v roce 1930). Přihlouplými televizními reklamami buší zákazníkům v Česku do uší a očí, že Lidl je nejen "Správná volba", ale také, že prý jeho "zboží je plus a ceny mínus", ale hlavně, že Lidl je "Jednička v čerstvosti". Přitom každý, kdo jen párkrát za rok navštíví webové stránky SZPI /Státní zemědělské a potravinářské inspekce/ ministerstva zemědělství ČR pod názvem "Potraviny na pranýři", začne přemýšlet jinak. A často se dočte i nepříjemnou pravdu, že veškeré ulhané bajky o čerstvosti potravin u Lidla jsou nejen jeden velký podvod a humbuk - ale, že Česká republika je často popelnicí Evropy právě díky diskontu Lidl. Nedávno totiž musel Lidl v ČR vyřadit z prodeje 17,5 tuny mletého masa z Polska a nebo kontaminované mléko značky Pilos z olomoucké mlékárny Olma (patřící pod Agrofert). Bližší údaje jsou ve zdrojovém článku "Olma stahuje z trhu mléko v PET láhvích. Může způsobit zažívací potíže" na https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/olma-mleko-stahuje-kontaminace.A211022_095916_ekonomika_jadv

A protože si nejčastěji od nečesko-německých obchodů již musíme nechat líbit asi všechno, banda ryze česko-moravských, pěkně vykutálených darebáckých vyznavačů zlodějského umění (možná ve snaze nenápadně získat chybějící tržby za ukradené zboží?) se v Česku začala rojit také v původně rakouských obchodech Billa (založených v roce 1953 a spolu s diskonty Penny Market se Billa v roce 1996 stala součástí německé společnosti REWE). Bližší údaje včetně tabulky s počtem obchodů jsou ve zdrojovém článku "REWE Group" na https.//cs.wikipedia.org/wiki/REWE_Group

Šéfům /a šéfovým/ 233 obchodů Billa Czech Republic k pohodlným krádežím stačí si jen "tak trochu začarovat s pokladním systémem čárových kódů" a občas směrem nahoru upravit ceny. Například nedávno ve 43. a 44. týdnu se Billa, kam chodím nakupovat, a která letos oslavuje 30. výročí působení na českém trhu, rozhodla podle nabídky ve svých reklamních novinách snížit původní ceny u 18 druhů zboží na rovných 30 Kč. Třeba cena vánočky o hmotnosti 500 gramů od rakouské firmy Ölz byla z púvodní ceny 43,90 snížena na 30 korun. Ale u pokladny cena vánočky zase náhle a nečekaně vyskočila nahoru - a světe div se - až na neuvěřitelných 59,90 Kč!!! A nebo 1 kilogram italské rýže Scotti. Původní cena rýže 52,90 byla napřed snížena na slavnostních 30 korun, ale skutečná cena po sejmutí čárového kódu u pokladny činila na účtence 39,50 korun. Tak nádherně vytvořené a náramně sprosté čachry a kličky s cenami už rozhodně nemohou být "jen tak nějaká, čertví kým způsobená náhoda" a ani omyl obchodu, ale je to cíleně dokonalá a prachsprostá česko-moravská zlodějna!! Od obchodu s možností systém vnitřní kontroly normálně vypnout - co při velké rychlosti odbavování zákazníků u pokladen sází na jejich nepozornost...! Pokud zákazník není dostatečně pohotový a zavčas si nevšimne, co je mu u pokladny účtováno, tak má smůlu. 

Aby se občané bývalého Československa mohli rychleji přiblížit stylu života západní Evropy a nikomu nemohlo nic připomínat 41 let socialismu, z obchodů začaly pro jistotu mizet v minulosti oblíbené - a potom údajně naprosto nekvalitní - druhy cukrovinek, známé přibližně před padesáti lety z časů dětství dříve narozených čtenářek a čtenářů. Kapitáni švýcarské firmy Nestlé, co u nás po Listopadu 1989 převzala menší výrobní kapacity našich dříve známých malých národních podniků na výrobu cukrovinek, se v zájmu zachování světového stupně kvality rozhodli, co se u nás již nikdy vyrábět nebude...! Informace k tématu jsou ve zdrojovém článku "Nestlé se ocitá pod palbou kritiky. Jeho výrobky nejsou dostatečně zdravé" na https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/nestle-zdrave-produkty-strategie-obezita-cukr-sul.A210531_131434_ekoakcie_vebe

Místo plnění velkoústých slibů českých ministrů zemědělství, co všechno nekvalitního se "prý okamžitě nebude do Česka dovážet", začaly z obchodů nenápadně mizet některé staré druhy cukrovinek. Třeba fialky, lesněnky, mejdlíčka a předpotopní ledovky a furé plněné medem, eukalyptem, kakaem a griliášem, jako slavie, klokanky, atlasky, lékořicové dražé a kostky a žvýkačky Pedro a podobně. A také Arabesky (ovocné želé v čokoládě od původního výrobce Zora Olomouc). Kvůli nové receptuře od Nestlé ztratilo původní želé nejen svou dřívější dokonale čirou barvu, ale také vůni, chuť a hlavně nízkou cenu...! Naštěstí ale ještě nestačily zmizet velmi populární Bon Pari (původní československé ovocné bonbony vyráběné v pražském Orionu od roku 1977). Bližší údaje jsou ve zdrojovém článku "Sladké, ale nekousat! Exotické tvrdé Bon Pari cucáme už od roku 1977" na https://www.toprecepty.cz/clanky/1525-sladke-ale-nekousat-exoticke-tvrde-bon-pari-cucame-uz-od-roku-1977/

Kdo nakupuje v supermarketech, kde pečivo dopékají, se bude brzy divit. Po zdražení mouky se nynější bohatá nabídka více druhů křupavých dopékaných housek, rohlíků, baget a chlebů pro vyšší ceny zmenší asi na čtvrtinu, a dnes plné regály doplňované každých 30 minut, se přesně podle hesla "Sejde z očí, sejde z mysli", budou šklebit prázdnotou. Podobně nelehká situace u nás panuje při prodeji masa. Pro jistotu, že by se u nás nikdy neprodalo, žádné velké množství kvalitního a drahého masa ze západní Evropy, k nám producenti vozit nemohou. Ale převážně jen laciné a nepříliš kvalitní maso z agrárního Polska. A když našim farmářům kvůli nízkým dotacím chybí peníze na nákup drahého sena a slámy, a nemají čím krmit a podestýlat - tak musí skot nechtěně posílat na jatka!!

Pokud se téměř přesně ve smyslu rčení "Sejde z očí, sejde z mysli" - přestane cokoliv psát o společenských problémech hůře řešitelných, tak navěky zmizí. 

Foto u perexu a článku: staženo z https://pixabay.com

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Šindelář | čtvrtek 11.11.2021 9:52 | karma článku: 9,95 | přečteno: 215x