Téměř přesně podle rčení Aby se vlk nažral a koza zůstala celá

vyrobilo v létě zastupitelstvo velkého města vedené hnutím ANO zajímavou slevu jízdného pro seniory na MHD a možná se inspirovalo klamavou reklamou firmy Hyundai, která odměňovala české řidiče podle toho, jak dlouho jezdí...

Velká zářijová vlna slev jízdného na veřejnou dopravu pro seniory nad 65 let se odehrála v řadě našich měst. Někde proběhla úspěšně a jinde se značnými rozpaky. Třeba zastupitelstvo jednoho moravského města pod vedením hnutí ANO vymyslelo během horkého léta slevu na jeden druh jízdného podle rčení "Aby se vlk nažral a koza zůstala celá". Senioři ve věku do 70 let tam až do konce letošního srpna mohli spolu s ročním kuponem za 420 korun a na jednotlivé papírové jízdenky za 12 korun, jezdit po městě 60 minut. Princip slevy u tohoto tarifu pro seniory tam od září spočívá v tom, že cena hodinové papírové jízdenky klesla o 50 procent na 6 korun, ale cena ročního kuponu vzrostla o 100 procent na 840 korun - takže zde se žádná sleva nekoná (a je ukázkovým příkladem, že naši politikové nepoužívají na přemýšlení hlavy, ale tělesné orgány jiné). Zastupitelé ale možná chtěli méně chápavým starším občanům města tímto cenovým šokem naznačit, aby si pořídili předplatní jízdenky, které jsou nyní opravdu výrazně lacinější. Zatímco cena měsíční předplatní jízdenky pro seniory a seniorky do 65 let zde činí 350 korun, pro věk 65-70 let přijde od 1. září 2018 jen na 137 korun - a ještě výhodnější je pro tuto věkovou kategorii občanů předplatní jízdenka čtvrtletní v ceně 342 korun. K tématu jedna pikantnost. I když platnost občanského průkazu činí běžně 10 let, zdejší dopravní podnik nutí držitele předplatních jízdenek měnit si legitimace (včetně výměn fotografií) každé 4 roky...! A protože se v tomto podniku elektronizace v administrativě (i přes tvrzení politiků ANO, že bude líp) zatím příliš neujala a svoje fotooddělení také nemá, žadatelé o předplatní jízdenky si musí papírové průkazkové fotografie nechat pořídit někde jinde a úřednice u přepážek toho dopravního podniku je potom žadatelům na nově vystavené legitimace jako za krále Klacka nalepí lepidlem.

Koho snad zajímá v jakém městě zmíněné dopravní tarifní novinky schválené zastupitelstvem pod vedením hnutí ANO od září platí - je možné čtenářům zajímajícím se o historii napovědět, že pod stropem průjezdu Staré radnice tam podle archivních pramenů již od roku 1609 visí vycpaný krokodýl. A čtenářům, kteří sledují dění současné, možná napoví, že jde o město, kde ihned po skončení letošních komunálních voleb místní ODS /spolu se třemi stranami, ve splétání intrik různého kalibru zběhlými, spolu vyrobily pikle/ - a šikovně sestřelily vítězné ANO (Andrej Babiš toto spiknutí ohodnotil jako svinstvo). Nová primátorka ODS, v minulosti známá jako advokátka v exekutorském byznysu, dala voličům tohoto města zřetelně najevo, že chodit k volbám je zbytečná ztráta času, protože zdejší kmotříčci si poradí sami i bez voličů. Nynější nové primátorce ODS ovšem může být ke cti přece jen připsán jeden plusový bod - když letos na jaře svému předchůdci z ANO, který v kauze stavby stadionu u Lužánek měl v úmyslu s majetkem státu zacházet jako se svým vlastním, velmi skvěle zabránila provést výměnu historicky cenných budov v centru města. Další informace z historie tohoto města jsou na https://cs.wikipedia.org/wiki/Stará_radnice_(Brno)

Na velkou jarně-letní prodejní akci pod názvem "Hyundai odměňuje české řidiče", kterou firma uváděla až do konce letních prázdnin téměř každý den v televizi /neboť od září začaly platit přísnější emisní normy a bylo potřeba prodat automobilů co nejvíce/ si čtenáři ještě vzpomínají. Jihokorejská automobilka Hyundai (na území ČR vystupující jako Hyundai Motor Czech s.r.o.) tehdy nabízela slevu při nákupu nových automobilů podle toho, jak dlouho jsou naši řidiči držiteli řidičských průkazů (a slevová akce byla určena také pro české podnikatele, podle toho jak dlouho podnikají a nebo jak dlouho používají automobily Hyundai). Jenže tato překotná a hlavně hodně nejasná a málo pravdivá prodejní akce firmy Hyundai (šondé) byla jednou velkou záhadou. Reklama budila na první pohled velmi klamné zdání, že například řidič, který je držitelem řidičského průkazu 50 let, by mohl podle této jednoduše znějící nabídky (tedy za každý rok se ziskem ve výši 2000 korun) dostat slevu z ceny nového vozu ve výši 100 tisíc korun! Tak nespornou výhodu šrotovného, pokud by se ovšem zakládala na pravdě, by jistě uvítalo mnoho starších českých motoristů, protože za pouhých zhruba 100 tisíc korun by si mohli zakoupit skvěle vybavený nejmenší model Hyundai "i10" - a se svými přes 20 let starými a stále více rezivějícími feliciemi by se již konečně mohli navždy rozloučit. 

Velmi šikovně vymyšlené, malé, svižné a úsporné vozidlo Hyundai "i10" (s letní akční cenou 199 tisíc korun) bych si za poloviční cenu mohl například pořídit i já, protože 50. výročí získání "ŘP sk. B" oslavím v únoru 2019 - jenže tato reklamní akce již skončila. A tak pouze ten, kdo měl ve správnou dobu čas a tyto akční reklamní stránky firmy Hyundai si na jejím webu zavčas (tedy ještě předtím než na začátku září navždy zmizely!) otevřel, okamžitě zjistil, že celá pravda je někde úplně jinde a tato hodně špatně připravená prodejní akce světové automobilky se rovněž tak odehrávala ve smyslu rčení "o koze a vlku" - protože zájemci o nákup nových vozidel značky Hyundai by tehdy mohli u vybraných modelů získat pouze maximální slevu ve výši přibližně 25 tisíc korun.

Ovšem i přes zde výše zmíněnou "docela dost hodně nepovedenou televizní reklamu" nelze jihokorejské firmě Hyundai významné postavení na českém trhu v žádném případě upřít. Tak schválně! Který jiný evropský výrobce automobilů nabízí v základním provedení tak bohatou výbavu, k tomu standardní záruku na vůz 5 let, asistenční služby na 5 let zdarma, havarijní pojištění s nulovou spoluúčastí, povinné ručení zdarma a výhody další? Podrobné údaje další jsou na https://www.hyundai.cz/zaruka-a-sluzby/komplexni-sluzby

V porovnání se značně přihlouplou televizní reklamou na vozy Škoda s heslem Já na to mám (aneb finanční NejMix), ve které odněkud z nebe padající lidé různého věku a pohlaví jako zázrakem přistanou na sedadlech škodovek, když během svého pádu museli bez viditelného zranění prorazit střechy aut - se zájemcům o nové auto snaží dokázat, že na nové auto Škoda na půjčku má dnes za přibližně 4 tisíce korun měsíčně přece úplně každý - je firma Hyundai přece jen ještě pořád o mnoho solidnější.

Všichni jsme v životě tu a tam celkem nechtěně nuceni čelit a odolávat nástrahám a drzosti podvodníků různého druhu a hrubosti zrna. Někdy větším, jindy menším, někdy placeným z peněz státu a jindy z peněz původu nám téměř neznámého.

Foto u perexu: autor

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Šindelář | pondělí 3.12.2018 9:52 | karma článku: 13,01 | přečteno: 1138x