Jak se daří plnit smysl hesla Spolu dáme Česko dohromady (2)

Rychlovlaky jezdí v Evropě 45 let, ale jejich provoz u nás se jen plánuje. Agentura DIA slibuje, že občané nebudou muset chodit na úřady a všechno si vyřídí z pohodlí domovů. Zlobu občanů, co by rádi jezdili v autech bezpečněji...

patrně nezmírní ani Kupkův nový a přísnější bodový systém, co začne pro řidiče motorových vozidel platit v roce 2024. Příznivci a obdivovatelé stran a hnutí Pětikoalice si možná spokojeně "pobrukují", jak jim ministři Fialovy vlády během předsednictví Česka v EU všechno potřebné od července do prosince 2022 pěkně zařídili. A i když Česko nyní EU nešéfuje (žezlo vlády předalo v lednu Švédsku), mohou se občané Česka začít těšit, že naše vláda bude mít na budování Česka (i přes negativní signály několika stovek tisíců nakvašených a naštvaných lidí) mnohem více času. A možná konečně začne citelně šetřit sama na sobě. Slibovaná úspora peněz ve státní pokladně (ovšem samozřejmě na věčné časy opět s výjimkou ministerských a vicepremiérských platů!!) je obsahem nové a poopravené verze "Programového prohlášení vlády ČR". Zdrojový článek s nadpisem "Fialova vláda schválila aktualizaci svého programového prohlášení" je na https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/fialova-vlada-schvalila-aktualizaci-sveho-programoveho-prohlaseni/2331793

Zatímco v jiných zemích se normálně pracuje, v České republice se velmi tradičně o práci stále jen dokola naprázdno mluví, mluví a mluví...! Tak třeba všechny známé prupovídky na téma VRT /vysokorychlostních tratí/ pro provoz rychlovlaků v ČR připomíná mlácení prázdné slámy. Údajně v roce 2030 bude zprovozněn zkušební úsek mezi Modřicemi (nedaleko Brna) a Rakvicemi, dlouhý 37 km, ale kdoví?? Přitom v řadě zemí Evropy včetně evropských částí Turecka a Ruska, jezdí rychlovlaky již 45 let. O nutnosti zahájit u nás přípravné práce na výstavbu VRT, se začalo velmi vážně mluvit v roce 1990. Jenže pravda ve věci pokroku ve výstavbě VRT u nás se zatím rovná číslu 0 (a slovem také)      N U L A - neboť stavba VRT má u nás začít v roce 2025. Plánovači neustále plánují a všichni  zasloužilí mluvkové a vypravěči bajek a pohádek o práci v ČR neustále jen mluví a mluví. Důkazem může být zejména dlouholetý diskusní televizní pořad České televize "Otázky Václava Moravce". 

Někteří plánovači možná připouští možnost, že rychlovlaky by měly /a mohly/ jezdit po jiných kolejích. Přesněji po jiných tratích než jsou tratě dnešní. Co po nich dnes sem a tam jezdí vlaky osobní, rychlíkové a nákladní s vagony pro lidi, s vagony na uhlí, či s cisternami nebo na kontejnery a s vagony pro dobytek atd. Ačkoliv je to legrační, tak stejně jako před 100 lety i přes existenci dvou státních podniků plných odborníků, s názvy "České dráhy" a "Správa železniční dopravní  cesty" dodnes celkem běžně železniční tratě v Česku křižují tisíce silničních přejezdů nechráněných závorami a pouze u zlomku z nich byly zbudovány nadjezdy. A navíc...! Většina zabezpečovacích zařízení na české železnici je instalována na maximální rychlost vlaků 160 km/hod., - což je pro rychlovlaky málo. Bližší údaje k tématu jsou obsahem zdrojového článku s nadpisem "Proč se chodíme na rychlovlaky jen dívat? Protože se ministři střídají jako na orloji, říká expert na dopravu" na https://www.irozhlas.cz/ekonomika/podcast-vinohradska-12-rychlovlaky-sura_2206080430_cen

Nedávno začala fungovat nová vládní agentura spadající do agendy vicepremiéra pro digitalizaci a ministra pro MMR (ministerstva pro místńí rozvoj) Ivana Bartoše /Piráti/, pod názvem Digitální a informační agentura /DIA/. Podle Bartošova názoru DIA převezme od ministerstva vnitra /MV/ nejen správu základních registrů, ale také "CzechPointů" a web "Portál občana". Co všechno se agentuře DIA pro zavedení nové "e-Dokladovky" podaří vyřešit, ukáže praxe. Například, aby nízkopříjmoví občané, co záhadně nemají na jídlo, ale co umí přijatelně pracovat s počítačem, aby se ve věci podání žádosti na obživu nemuseli obtěžovat zajít osobně na Úřad práce, ale mohli si žádost podat ze svého počítače z pohodlí domova. Bližší údaje k tématu jsou ve zdrojovém článku s nadpisem "Senát umožnil vznik agentury, která propojí informační systémy státní správy" na https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/2298959

Vicepremiér a ministr dopravy Martin Kupka /ODS/ slíbil, že novela bodového systému pro řidiče motorových vozidel bude mnohem přísnější a začne platit v roce 2024. Ovšem, zda zpřísnění pomůže v Česku dopravu zklidnit, zatím nikdo neví. Ještě 33 let od Sametové revoluce žije v Česku spousta "přehnaně idealisticky smýšlejících lidí", co zavádění jakýchkoliv trestů považují za návrat k totalitě! Nejraději za všeho by byli, aby v ČR žádné tresty neexistovaly a o zavádění jakýchkoliv trestů nechtějí absolutně nic slyšet. Za úvahu přitom stojí, jak mnoho by se pozvedlo naše stavebnictví, kdyby se v ČR začaly ve větší míře stavět věznice?? A nebo se zeptám jinak!! O kolik procent by se asi v Česku zklidnil silniční provoz, kdyby z něj na čas a potom úplně zmizeli řidiči, co často bourají a způsobují smrtelné dopravní nehody?? Kdyby ideálně z vozovek v ČR v prvním případě zmizeli /ideálně přímo za mříže věznic/ na 5 let, v případě druhém na 15 let a potřetí na doživotí...! Loňský zdrojový článek s nadpisem "Nové přísnější pokuty pro řidiče rozleptala inflace a sedm let debat" je na https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/silnice-zeleznice-kupka-pokuty-bodovy-system-2023.A230103_092921_eko-doprava_cfr

Přibližně před 45 lety jsme se občanům bývalého Sovětského svazu posmívali a dělali si z nich legraci, že tam téměř na všechno potřebovali různá písemná povolení - neboli "bumašky". Jenže i o dnešním Česku je možné, zejména na byrokratických úřadech tvrdit, že je zemí bumašek také. V ČR však naštěstí bumašky začaly nabývat jiného významu a nebo začaly mizet. Každý si může třeba zkusit, z kolika druhů formulářů "Plná moc" je nutné vybrat z bezpečné adresy ten správný. Potom si jej stáhnout a vytisknout. A na vyplněném formuláři si nechat od úředníka (co se může k nechodícímu občanovi dostavit k němu do bytu) - za 30 korun správního poplatku - úředně potvrdit pravost podpisů. Různé druhy formulářů z MPSV ke stažení jsou na https://www.mpsv.cz/web/cz/formulare

Foto u perexu a článku staženo z https://pixabay.com

 

 

      

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Petr Šindelář | pátek 5.5.2023 9:52 | karma článku: 18,22 | přečteno: 469x