Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Je problémem v Penny Marketu absence slušného chování personálu a okrádání?

Nákup by měl být příjemným zážitkem, ne stresující zkušeností. Jenže kdykoliv se vydám do Penny Marketu, tak se setkávám s absencí slušného chování. Personál neumí pozdravit, poděkovat ani se omluvit a zákazníky ztrapňuje.

POZITIVA PENNY MARKETU

Nechci začínat tento blog hned negativně (negativ a kritiky bude ještě dost), tak začnu záměrně pozitivy. Proč vlastně chodím nakupovat do obchodu Penny Market s. r. o. Krásném Březnu v Ústí nad Labem?

Mám pro to několik důvodů. Každý den se snažím „nakrokovat“ příslušný počet kroků, který mi zaručí dostatečný pohyb. Takže i když bych mohla zajít nakoupit do nejbližšího supermarketu, který mám od domu dvě stě metrů, raději si udělám procházku a jdu do supermarketu, který je vzdálený 3,5 kilometrů.

Dalším kladem, proč v Penny Marketu nakupuji, je to, že tam mají potraviny čerstvé, kvalitní a za velmi příznivé ceny. Chcete pěkný příklad? Je rozdíl, zda si koupím rybí salát v jogurtu za normální cenu 15,90 Kč (v akci dokonce za 11,90 Kč) v Penny Marketu, nebo za běžnou cenu v supermarketu Billa za 25,90 Kč. O deset či patnáct korun za jednu položku více je velký rozdíl. A tak bych mohla pokračovat.

NEGATIVA PENNY MARKETU

Když se ale vydám do obchodu Penny Market, chodím tam vlastně nerada. Velkým problémem je totiž nepříjemné chování, které se projevuje naprostou absencí slušného chování, jako je např. pozdravení, poděkování či omluvení se. Dále arogancí, pýchou, zesměšňováním a cíleným ponižováním zákazníků.

NEOBTĚŽUJTE MĚ, ALE PORAĎTE SI SAMA!

Ačkoliv zaměstnanci Penny mají na tričku chytlavý reklamní slogan, který se nese v duchu – jestli si nevíte rady, zeptejte se mě – kdykoliv se na někoho v obchodě obrátím, dostanu sice odpověď, ale většinou je mi dáváno najevo, že obtěžuji a personál by byl raději, kdybych se neptala a poradila si sama.

SLEVY, KTERÉ SE ALE U KASY NENAČTOU

Posledních pět návštěv v Penny Marketu v Krásném Březně jsem si koupila něco, co bylo ve slevě. Buď proto, že to bylo výrazně levné (např. čaj Tekanne, který byl za normální cenu 49,90 Kč, ale ve slevě za 19,90 Kč), anebo záměrně, abych ušetřila životní prostředí, tak si koupím něco ve slevě (např. chci si koupit sýr a protože je mi líto, aby obchod vyhodil zboží prošlé, tak si ho koupím o 30 % levněji, a zpracuji ho ihned).

Další problém u zlevněného zboží je v tom, že na zboží je samolepka 30 %, ale nikde nenajdete, jaká byla původní cena zboží a kolik bude zboží stát po slevě. Pokud si to neověřím a nezapamatuji rovnou při nákupu u cenovky na regálu, tak se to u kasy nedozvím.

Když jsem zjistila na účtence poprvé, že mi byl naúčtován čaj za 49,50 Kč, místo za 19,90 Kč, řekla jsem si, stane se. Velký problém ale je, že se mi tohle stává pokaždé. Jakákoliv sleva zboží se mi téměř nikdy nenačte. Když se něco děje opakovaně, těžko věřit tomu, že to je náhodná chyba. Skoro mám dojem, že se jedná o záměr.

Pokaždé, když tedy chodím nakupovat do Penny Marketu, si ihned po zaplacení zkontroluji účtenku. Když zjistím, že mi opět nebyla započtena sleva a reklamuji to u pokladní, která mě obsluhovala, vždycky se dozvím: „To je problém systému. To se nám nestává.“ Pak mi jsou vráceny peníze.

Jenže problém systému je to ale pokaždé. Slevy se mi nenačítají. Téměř nikdy. Ale když jdu nakupovat např. do supermarketů Hyperalbert, Norma, Billa nebo Lidl, tam se mi vždy slevy načítají automaticky.

ZA CHYBY SE NEOMLOUVÁME!

Stalo se mi jenom jednou, že se mi pokladní omluvila. Slova promiňte, omlouvám se atd. prostě ve slovníku pokladních a prodavaček v Penny Marketu chybí.

MŮJ POSLEDNÍ NÁKUP - NĚCO, CO JSEM SI NEKOUPILA

Můj poslední nákup v Penny se odehrál o víkendu. Za pár položek jsem zaplatila 278,49 Kč. Byla jsem překvapená už u pokladny a ptala jsem se pokladní, zda je to v pořádku. Jistě! Odešla jsem o kus dál a překontrolovala si nákup. Objevila jsem položku, která se jmenovala PREPR. PIVO a stála 100,00 Kč. Co to je?!

Šla jsem znovu za pokladní a zeptala jsem se jí, co to je. Bylo mi vysvětleno, že se jedná o přepravku na pivo, za kterou Penny Market účtuje 100 Kč.

„Jenže já jsem u vás byla před pár vteřinami a žádnou přepravku na pivo jsem si nekoupila!“

„Ne?“ zeptala se pokladní.

„Ne, a velmi mě tato položka překvapuje, protože jsem abstinent. Nepiju ani pivo, ani nic jiného!“

„Aha, tak to byl omyl! Já jsem sáhla vedle! Ta tlačítka, přepravka a platba kartou, mám pod sebou,“ řekla pokladní, „omlouvám se vám!“

Bylo mi vráceno 100 Kč a paní pokladní se mi omluvila ještě dvakrát. To bylo poprvé, co jsem zažila, že se mi v Penny Marketu někdo omluvil.

Byla jsem ráda, že jsem to vyřešila na místě. Opravdu nevím, co bych dělala, kdybych to zjistila po příchodu domů. Těžko bych dokazovala, že jsem zaplatila omylem 100 Kč za něco, co nemám!

PONIŽOVÁNÍ A ZTRAPŇOVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ

Co mě trápí ale nejvíc, je naprosté chybějící slušné chování u veškerého personálu. To, že personál v Krásném Březně neumí pozdravit, poděkovat či se omluvit, je strašné, ale ještě horší je, že zaměstnanci Penny jsou věčně naštvaní, mračí se a jsou na zákazníky nabroušení. V kontaktu s námi, zákazníky, nám dávají najevo, že je obtěžujeme a že jim přiděláváme problémy jenom tím, že u nich nakupujeme a chceme, aby nás obsloužili!

A víte co? Kdyby Penny Market zavedl samoobslužné kasy na mince a karty, nikdy bych nechodila k pokladně, za kterou sedí pokladní! Už jenom proto, že se setkávám s velmi nepříjemným personálem.

Svůj blog bych zakončila příkladem, který jsem zažila o víkendu. U pokladny přede mnou platila mladá plnoštíhlá žena. Mohlo jí být asi čtyřicet let. Měla plný vozíček s nákupem. Když jí pokladní, starší paní, zřejmě důchodkyně, která vážila asi 100 kg, namarkovala 3 nákupu, paní se dozvěděla, že lampa na hřbitov nestojí 19,90 Kč za ks, ale 49,90 Kč za kus. A ona měla dokonce čtyři! Omluvila se a poprosila o storno.

U kasy se udělala fronta, už nás tam stálo asi osm. Pokladní se na nás podívala a naštvaně řekla: „Tady pani si ty lampy rozmyslela! Tak to budete muset počkat! Tahle kasa neumí storno!“

Paní, která prosila o storno, mlčela a styděla se. Pokladní požádala paní, aby všechno zboží, co bylo namarkované, zase vyndala na pás. Poslechla. Všichni jsme čekali na příchod nadřízeného, který udělá storno.

Za paní (zákaznicí) se tiše objevil muž z Penny Marketu, který měl asi 150 kg.

„Kdyby tady paní uhnula a pustila mě ke kase, tak bych to stornoval!“ řekl ostentativně muž.

Paní ho neviděla, překvapeně se ohlédla, ustoupila stranou a opět se mlčky zastyděla.

Mám psát, že se mi vybavily příhody ze základní školy, kdy jsme svalovali vinu jedni na druhé? Kdy byl něco váš problém, ale jako viníka jste označili kámoše? Tak tohle bylo jak přes kopírák! Jenže nám nebylo deset, ale od čtyřiceti do šedesáti!

Když muž z Penny Marketu zákaznici ztrapnil, a tím pobavil pokladní, která si paní „vychutnala“ a posmívala se jí, udělal konečně storno. Pokladní začala celý nákup markovat znovu. U toho hlasitě vzdychala a měla hlasité poznámky, kterými dávala najevo, jak ji obtěžuje nákup markovat znovu!

Paní zaplatila asi 800 Kč za nákup a celá zahanbená se vytratila z obchodu.

Opravdu je tohle normální chování?! Jak je možné, že se personál chová tak ohavně k zákaznici, která udělá ne zrovna malý nákup a utratí v Penny Marketu celkem dost peněz? Proč se chovají zaměstnanci obchodu tak hrozně?

Mrzí mě jedna věc, a to na nás všechny, kteří jsme stáli za tou nebohou paní, když jí to personál v tandemu (pokladní a její nadřízený) nandával, tak jsme zařezaně mlčeli a nezastali jsme se jí! Upřímně se za sebe stydím! Na svoji obranu snad jen napíši, že jsem se s tak otřesným chováním ještě nesetkala a vyrazilo mi to úplně dech.

Nesmíme mlčet! Musíme se ozvat, když se děje kolem nás něco takového! Měli bychom nastavit zrcadlo těm, kteří se otřesně chovají a navíc se tomu potutelně smějí! Měli bychom to odsoudit! Možná to totiž budeme příště my, kdo bude potřebovat pomoc. A budeme velmi rádi, když se nás někdo z davu zastane. 

Po této poslední návštěvě si další návštěvu a nákup v Penny Marketu v ústeckém obchodě v Krásném Březně hodně rozmyslím. Možná zajdu do centra, tam je v Obchodním domě Labe taky Penny Market.  Personál umí pozdravit, má často i dobrou náladu a slevy se načítají. Ale tam zase hodně lidí krade a personál téměř každého zákazníka podezřívá, že jde o potencionálního zloděje. Tak a teď abych si vybrala… Nejspíš začnu chodit ke konkurenci a připlatím si, to bude nejlepší.

Pěkné podzimní dny a příjemné nakupování Vám přeje Vaše blogerka Hana Rebeka Šiander

Autor: Hana Rebeka Šiander | čtvrtek 26.9.2019 20:23 | karma článku: 35,56 | přečteno: 3135x
  • Další články autora

Hana Rebeka Šiander

Kam až jsou schopni lidé z Generace Z zajít?

Dvě hodiny u nás na patře nešla elektřina. Zasáhlo to šest bytů, trpělo tím sedm lidí. Moji sousedé v pronajatých bytech jsou dvacátníci, tedy Generace Z. Všichni odmítli výpadek proudu řešit. Čekali na mě, až to vyřeším.

29.12.2022 v 0:22 | Karma: 43,37 | Přečteno: 4767x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Recenze norské pohádky „Tři přání pro Popelku“

Nová, moderní a velkolepá norská pohádka „Tři přání pro Popelku“ z roku 2021 je jako nepovedený koktejl. Moderní slova jako stylista a migréna, LGBT+ komunita, Popelka jako Wonder Woman a líbačka dvou gayů v dobové pohádce.

27.12.2022 v 19:37 | Karma: 33,97 | Přečteno: 1415x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Nevhodné dárky, které se fakt nepovedly

Během svého života jsem opakovaně dostávala nevhodné dárky, ze kterých jsem neměla radost. Dárci se zkrátka nestrefili. Občas jsem se cítila trapně, byla v šoku. A jsou věci, které byste nikdy dávat neměli. Jaké? Přináším seznam!

27.12.2022 v 0:50 | Karma: 30,55 | Přečteno: 8490x | Diskuse| Společnost

Hana Rebeka Šiander

Krásné Vánoce 2022

Rok se s rokem sešel a znovu jsme přivítali Vánoce. Čas, který prožíváme rozdílně. Přesto by to měl být čas pokoje, lásky, štěstí, radosti a zamyšlení se nad tím, co Vánoce jsou.

26.12.2022 v 21:55 | Karma: 6,04 | Přečteno: 353x | Diskuse| Osobní

Hana Rebeka Šiander

Recenze výstavy Plečnik na na Pražském hradě

O slovinském architektovi Jože Plečnikovi jsem se poprvé doslechla, když mi bylo 20 let. Tehdy se mi některá jeho díla líbila, jiná ne. Po 20 letech jsem názor na Plečnika opravila. Jeho díla jsou jednoduchá, geniální a nadčasová.

24.9.2022 v 19:26 | Karma: 11,68 | Přečteno: 328x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  19:02

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

Maláčová o důchodech: Nad 60 let jsou lidé bez šance. Rekvalifikují se, věří Pertold

3. května 2024  18:15

Podcast Vláda v úterý schválila návrh důchodové reformy. Počítá se zvyšováním důchodového věku nad 65 let...

Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy

3. května 2024

Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...

  • Počet článků 624
  • Celková karma 21,87
  • Průměrná čtenost 3856x
Narodila jsem se v roce 1979 v Hradci Králové. Baví mě studovat a vzdělávat se, a tak jsem vyučená švadlena a kuchařka, ale i sociální pracovnice. Vystudovala jsem theologii. Jsem absolventkou Policejní akademie PČR.

Během svého života jsem se věnovala mnoha povoláním. Pracovala jsem v McDonald´s, byla jsem asistentkou ve vzdělávací společnosti, realitní makléřkou i státní úřednicí na Ministerstvu obrany ČR.

Nejvíce mě zaujala práce v médiích (rádio, TV, noviny) a objevila jsem, že mě baví psát. Pracovala jsem jako novinářka v oblasti V.I.P. a politiky.

Píši recenze pro Palmknihy.cz. Jsem blogerka, spisovatelka a recenzentka knih a filmů.

V únoru 2012 mi vyšel můj první román pro ženy, kniha BRIGITA. V prosinci 2012 se objevila na světě druhá kniha HEDVIKA. V roce 2020 jsem napsala nový ženský román, který se jmenuje MARIANNE a hledám nakladatele, abych mohla knihu vydat. A pracuji na dalších knihách.

Najdete mě také na MÉM WEBU: http://siander.cz

Můžete mi napsat na E-MAIL: siander@siander.cz

Počet návštěv podle TOP listu:

');
//-->