Pohřbené město Garachico na Tenerife vzbudilo naši zvědavost – VI. část

O městečku Garachico jsem toho měla načteného hodně. Toto pobřežní město potkal těžký osud a mě zajímalo, jak se s ním dokázalo vypořádat. Při té příležitosti jsme se rozhodli vydat i do nedalekého pohoří Teno.

Garachico patřilo v dávných dobách k nejbohatším městům ostrova, poté však přicházely nejrůznější rány – epidemie moru, povodně, požáry a tou největší ránu uštědřila městečku erupce vulkánu Negro. Ta zničila většinu přístavu a ulice v centru města. Garachico a jeho obyvatelé se však nevzdali, což je patrné z dnešní podoby města.

Když jsme dorazili do Garachica, hledali jsme vhodné místo k zaparkování naší Fabie. Městečko na turisty myslí, a tak nebylo složité najít volné místo na zdejším parkovišti, za které se neplatí parkovné, což je velmi příjemné.

Vystoupili jsme z auta a uviděli dětské hřiště – pevně jsme doufali, že si ho nevšimne naše dcerka. Naštěstí byla uchvácená místními holuby, a tak jsme mohli vyrazit probádávat pozůstatky městečka, které zakusilo hořký osud.

Hned u parkoviště nás zastavili sotva pětileté děti, které byly svými rodiči nabádány k žebrání – měli sms zprávu v mobilu v angličtině s žádostí o příspěvek na své vzdělání. Byli jsme z toho trochu v šoku – nedovedu si představit, že někdo může vysílat své děti do ulic s takovýmito pokyny. Pokračovali jsme dále v naší cestě do ulic městečka.

Při pobřeží jsme mohli vidět pozůstatky bývalého přístavu mezi útesy, mezi je vybudovaná krásná cestička, takže je radost se po nich procházet. Kolem pobřeží je rozeseto velké množství nejrůznějších restaurací, kaváren a prodejen zmrzliny, které lákají k odpočinku a relaxaci. My se vydáváme nejdříve do vnitřních uliček městečka, které jsou velmi čisté, krásně zrekonstruované a je patrné, že si zachovaly své kouzlo s nádechem dávné historie. Najdeme zde mnoho památek – Castillo de San Miguel, Palatio de Los Condes de la Gomera či dominikánský klášter Convento Santo Domingo.

Když doputujeme do srdce městečka, jsme mile překvapeni – na náměstí Plaza de la Libertad vládne bujarý život. Děti se prohánějí na koloběžkách, hrají fotbal, dospělí vysedávají v kavárnách kolem. Dcerka neví, kam dřív skočit samou radostí, že na jednom místě vidí tolik dětí najednou. My si vychutnáváme kávu pod velkým slunečníkem v útulné kavárně přímo na náměstí.

Po takovémto odpočinku jsme dostali další energii do žil, a tak jsme se vydali probádávat místní park Teno, který se nachází nedaleko. Zastavili jsme se ještě v Garachicu na molu, na němž krásně vystupoval betonový rám obrazu s lavičkou, kde většina cestovatelů pořizovala své fotografie. Ani my jsme nebyli výjimkou. Návštěvu Garachica jsme zakončili na dětském hřišti u parkoviště, takže si i Laurinka přišla na své.

Park Teno patří společně s pohořím Anaga k nestarším geomorfologickým útvarům na ostrově. V parku Teno jsme projížděli  velmi úzkými silničkami a snad na každé vyhlídce jsme zastavovali, abychom se pokochali pohledem. Jsou tu výborné příležitosti pro pěší túry různých vzdáleností. Bohužel však nejsou vhodné pro kočárek, tak si trekking musíme nechat ujít. I tak jsme však nadšeni pouhým pohledem na nejrůznější soutěsky, kterých je tu velké množství. Je zrovna poměrně větrný den, a tak se necháme ovívat větrem a radujeme se z pohledu na tato čarovná místa.

Autor: Linda Schumpeter | sobota 16.4.2016 17:26 | karma článku: 15,37 | přečteno: 385x

Linda Schumpeter

Město Güímar na Tenerife – kromě pyramid jsme objevovali také místní hřbitov – XVII. část

Město Güímar je známe především svými stupňovitými pyramidami, které svůj věhlas získaly díky norskému antropologovi Heyerdahlovi, a které navštíví mnoho turistů. Nás však ještě víc uchvátil klidný hřbitov na začátku města.

27.4.2016 v 22:52 | Karma: 13,06 | Přečteno: 310x | Diskuse| Cestování

Kde si na Tenerife dobře zamlsat aneb dobrůtky z cukrárny El Rayo – XVI. část

„Dulcería“ či „Pastelería“ byly podniky, po nichž jsme od začátku našeho pobytu na Tenerife pátrali. Obojí je španělské synonymum pro českou cukrárnu a my jsme byli s Dulceríií El Rayo nadmíru spokojeni.

27.4.2016 v 0:02 | Karma: 13,51 | Přečteno: 380x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

Ztracená kráska na Tenerife – malá plážička ve tvaru srdce San Juan de la Rambla–XV. část

Když jsme projížděli severozápadní část ostrova, upoutala nás směrovka odkazující na pláž San Juan de la Rambla. Sjeli jsme z dálnice a projížděli malebnou vesničkou tak dlouho až jsme dojeli na její samotný okraj.

26.4.2016 v 20:54 | Karma: 14,26 | Přečteno: 483x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

Na Tenerife v Tegueste se bujaře slaví – vrcholí pouť La Romería de San Marcos – XIV. část

Španělé se zkrátka umí bavit – lidé v ulicích v kostýmech tancují, popíjejí, hrají na kytaru. Kolem projíždějí alegorické vozy. Vše se koná na počest výročí Svatého Marka. Festival má patnácté výročí a atmosféra je jedinečná.

24.4.2016 v 19:43 | Karma: 9,55 | Přečteno: 166x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

San Miguel de Tajao na Tenerife – skrytá rybářská vesnička s rybími tavernami - XIII. část

Když jsme cestovali na sever po východním pobřeží, hlad nás přinutil odbočit do San Miguel de Tajao. Tato malebná rybářská vesnička je skrytá hlavním trasám turistů, její taverny s čerstvými plody moře jsou však vyhlášené.

23.4.2016 v 14:05 | Karma: 13,19 | Přečteno: 331x | Diskuse| Cestování

Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů

21. června 2024  9:39,  aktualizováno  22:58

Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....

Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát

21. června 2024  8:52,  aktualizováno  18:16

Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...

Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia

19. června 2024  20:51

„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...

Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození

19. června 2024  13:53

Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...

Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka

19. června 2024  7:32,  aktualizováno  20.6 6:37

Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...

Řidiči se převrátil návěs s kravami, veterináři museli některé utratit

26. června 2024  16:34

Přívěs s osmnácti kravami se dnes odpoledne převrátil zahraničnímu řidiči na silnici I/35 v Býšti...

Poslanci schválili zřízení vyšetřovací komise ke střelbě na filozofické fakultě

26. června 2024  5:10,  aktualizováno  16:30

Návrh opozičního hnutí ANO na zřízení parlamentní vyšetřovací komise ke střelbě na Filozofické...

Slovenské městečko má do půl roku přejmenovat ulici pojmenovanou po Tisovi

26. června 2024  16:29

Po rozhodnutí správního soudu v Bánské Bystrici má obec Varín přejmenovat ulici nesoucí jméno po...

Ministerstvo školství nalije více peněz do škol s ukrajinskými studenty

26. června 2024  16:22

Ministerstvo školství finančně podpoří v příštím školním roce ty školy, v jejichž třídách je větší...

Rozdáváme plenky pro citlivou pokožku ZDARMA

Hledáte pro svá miminka spolehlivou ochranu a chcete, aby se cítila jako v bavlnce? Nyní máte jedinečnou příležitost zapojit se do testování nových...

Jsem vášnivou cestovatelkou a to mě vystihuje především. Vystudovala jsem dvě vysoké školy - obchodní právo na Vysoké škole aplikovaného práva a současně Podnikání a management v průmyslu na Masarykově ústavu vyšších studií. K mým koníčkům patří prohlubování znalosti cizích jazyků, sport (beach volejbal, lyže, tenis a plavání), psaní (autorka Průvodce po ostrově Lesbos) a psychologie člověka.