Město La Orotova na ostrově Tenerife a jeho pověstné balkóny – IX. část

Domy s typickými dřevěnými balkóny z tmavého dřeva nalezneme téměř v každém městě na ostrově Tenerife, avšak do La Orotovy nás přivedl leták, který jsme dostali ve městě Garachicu – ten totiž sliboval volná parkovací místa.

O La Orotavě jsme se již dozvěděli dříve v souvislosti s velkým množstvím prodávaných nemovitostí v této oblasti, a tak jsme chtěli vědět, jak si toto významné historické a kulturní centrum ostrova představit.

Vnímáme již cestu k našemu cíli – zaparkujeme u Humboldtova Miradoru (česky vyhlídka), od níž je krásný výhled na město La Orotava i na Puerto de la Cruz. Své jméno získala od významného botanika, který na ostrově v 18. století žil. Pokračujeme dále a projíždíme předměstím La Orotavy – to v nás nezanechává příliš dobrý dojem a máme z něj pocit spíše jakéhosi většího průmyslového města v Čechách. Nadšení přichází až ve chvíli, kdy přijíždíme do historické části města. Ta má kouzlo starých časů a uchvátí nás bez váhání. Díky dobrému značení se dostáváme až ke Casas de los Balcones. Leták z Garachica nelhal – skutečně je zde přidružené bezplatné parkoviště, kde je dostatek parkovacích stání.

Dům balkónů se nachází v ulici San Francisco a je otevřen každý den od 8:30 do 18:30h. Nalezneme zde malé muzeum kanárského umění a řemesel. Můžete si popovídat s místním malířem, který nabízí své obrazy - většina pěkných maleb je k dostání za cenu kolem 20 EUR. Potkáte hrnčíře, který vyrábí keramické předměty. Můžete si zakoupit místní kroje, miniaturní provedení místních balkónů, lokální produkty jako je víno či med a mnohé další.

Když jsme procházeli obchůdek se suvenýry, naše Laurinka začala volat, že chce banán. Běželi jsme do auta jí přinést tuto pochoutku, ovšem ona na nás jen nechápavě vrtěla hlavou. Potom začala gestikulovat, že chce přece suvenýr – malou magnetku v podobě banánu s nápisem Tenerife. Banánů jako magnetek je tu k dostání skutečně mnoho a výběr je široký – není však divu, jelikož úrodná La Orotava je známá pěstováním především banánů, brambor a vína.

V dané ulici San Francisco můžete obdivovat i další památky – kostel Svatého Františka (Iglésia San Francisco) či šlechtický dům El Pueblo Guanche, který obsahuje etnografické muzeum.

My jsme se zamilovali do krásné zahrady Jardín Victoria – nádherně udržovaný veřejný park je ideální k odpočinku a relaxaci. Nabízí množství míst k posezení a také mauzoleum rodiny Ponte.

Z parku jsme se vydali obdivovat další památky La Orotavy, ovšem to se nám již nezdařilo. Laurinku totiž zaujala španělská rodinka se dvěma dětmi, která si mezi sebou kopala barevnými míčky – než jsme se vzpamatovali, zapojila se do hry a postupně jsme se nechtěně zapojili i my. A tak jsme návštěvu La Orotavy zakončili spíše ve sportovním duchu.

Autor: Linda Schumpeter | úterý 19.4.2016 23:06 | karma článku: 13,55 | přečteno: 268x

Linda Schumpeter

Město Güímar na Tenerife – kromě pyramid jsme objevovali také místní hřbitov – XVII. část

Město Güímar je známe především svými stupňovitými pyramidami, které svůj věhlas získaly díky norskému antropologovi Heyerdahlovi, a které navštíví mnoho turistů. Nás však ještě víc uchvátil klidný hřbitov na začátku města.

27.4.2016 v 22:52 | Karma: 13,06 | Přečteno: 310x | Diskuse| Cestování

Kde si na Tenerife dobře zamlsat aneb dobrůtky z cukrárny El Rayo – XVI. část

„Dulcería“ či „Pastelería“ byly podniky, po nichž jsme od začátku našeho pobytu na Tenerife pátrali. Obojí je španělské synonymum pro českou cukrárnu a my jsme byli s Dulceríií El Rayo nadmíru spokojeni.

27.4.2016 v 0:02 | Karma: 13,51 | Přečteno: 380x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

Ztracená kráska na Tenerife – malá plážička ve tvaru srdce San Juan de la Rambla–XV. část

Když jsme projížděli severozápadní část ostrova, upoutala nás směrovka odkazující na pláž San Juan de la Rambla. Sjeli jsme z dálnice a projížděli malebnou vesničkou tak dlouho až jsme dojeli na její samotný okraj.

26.4.2016 v 20:54 | Karma: 14,26 | Přečteno: 483x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

Na Tenerife v Tegueste se bujaře slaví – vrcholí pouť La Romería de San Marcos – XIV. část

Španělé se zkrátka umí bavit – lidé v ulicích v kostýmech tancují, popíjejí, hrají na kytaru. Kolem projíždějí alegorické vozy. Vše se koná na počest výročí Svatého Marka. Festival má patnácté výročí a atmosféra je jedinečná.

24.4.2016 v 19:43 | Karma: 9,55 | Přečteno: 166x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

San Miguel de Tajao na Tenerife – skrytá rybářská vesnička s rybími tavernami - XIII. část

Když jsme cestovali na sever po východním pobřeží, hlad nás přinutil odbočit do San Miguel de Tajao. Tato malebná rybářská vesnička je skrytá hlavním trasám turistů, její taverny s čerstvými plody moře jsou však vyhlášené.

23.4.2016 v 14:05 | Karma: 13,19 | Přečteno: 331x | Diskuse| Cestování

Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů

21. června 2024  9:39,  aktualizováno  22:58

Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....

Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát

21. června 2024  8:52,  aktualizováno  18:16

Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...

Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia

19. června 2024  20:51

„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...

Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození

19. června 2024  13:53

Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...

Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka

19. června 2024  7:32,  aktualizováno  20.6 6:37

Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...

Řidiči se převrátil návěs s kravami, veterináři museli některé utratit

26. června 2024  16:34

Přívěs s osmnácti kravami se dnes odpoledne převrátil zahraničnímu řidiči na silnici I/35 v Býšti...

Poslanci schválili zřízení vyšetřovací komise ke střelbě na filozofické fakultě

26. června 2024  5:10,  aktualizováno  16:30

Návrh opozičního hnutí ANO na zřízení parlamentní vyšetřovací komise ke střelbě na Filozofické...

Slovenské městečko má do půl roku přejmenovat ulici pojmenovanou po Tisovi

26. června 2024  16:29

Po rozhodnutí správního soudu v Bánské Bystrici má obec Varín přejmenovat ulici nesoucí jméno po...

Ministerstvo školství nalije více peněz do škol s ukrajinskými studenty

26. června 2024  16:22

Ministerstvo školství finančně podpoří v příštím školním roce ty školy, v jejichž třídách je větší...

Jsem vášnivou cestovatelkou a to mě vystihuje především. Vystudovala jsem dvě vysoké školy - obchodní právo na Vysoké škole aplikovaného práva a současně Podnikání a management v průmyslu na Masarykově ústavu vyšších studií. K mým koníčkům patří prohlubování znalosti cizích jazyků, sport (beach volejbal, lyže, tenis a plavání), psaní (autorka Průvodce po ostrově Lesbos) a psychologie člověka.