Měsíc na ostrově Tenerife aneb poznávání ostrova s dvouletou dcerkou v patách – I. část

Když jsme váhali, kam se vydat na měsíční dovolenou, hledali jsme místo, kde bude v dubnu již pěkné počasí, bezpečno pro dcerku a zároveň dost míst k poznávání – no a vyhrál ostrov věčného jara - Tenerife.

Nalezli jsme ubytování přes server airbnb – útulnou rodinou vilku ve vnitrozemí u městečka Tegueste, rezervovali automobil přes web, sbalili pár nejnutnějších věcí (i tak jsme si museli dokoupit nadváhu), překonali jsme Laurinky ustavičný křik a pobíhání v letadle (chápu, že ostatní cestující nemuseli být čilostí naší dcerky úplně nadšeni, i když to úspěšně zvládali a na Laurinku při tom ještě šibalsky pomrkávali) a stanuli na jižním letišti Reina Sofia na tomto překrásném kanárském ostrůvku.

Po nočním příletu na letiště jsme dostali od hostesky mapku, jejímž účelem bylo prodat perličky turistům – i když v ní nejsou zobrazeny všechny detaily, i tak je nám cennou pomocnicí na cestách. Docela snadno jsme vyhledali ve vestibulu letiště půjčovnu automobilů, kde jsme měli rezervován vůz a vydali se rovnou k němu. Zjistili jsme, že měsíc budeme používat Škodu Fábii místo plánovaného Citroenu – Španělé asi usoudili, že jako Češi máme pro řízení tohoto auta lepší předpoklady. Po dlouhých pokusech jsme nakonec upevnili autosedačku, nechali si opravit smlouvu a zaznamenat v ní škrábance na Fábii a vyrazili na cestu z jihu na sever ostrova – z letiště Reina Sofie po dálnici do Santa Cruz a dále do malebné vesničky El Soccorro.

Po zkušenostech s řízením na Srí Lance je pro mého muže již řízení na Tenerife v noci hračkou. A tak po hodině cesty stojíme před rodinnou vilkou v El Soccorru. Byť je po půlnoci, srdečně nás vítají místní Španělé, od nichž máme vilku pronajatou. Nejvíce hovoří paní jménem Pilar – je velmi milá, má to jen jednu chybu – mluví na nás stále španělsky. My španělsky neumíme. Na pomoc přijíždí její synovec José, který lámanou angličtinou tlumočí. Ukážou nám domek a my se s polibky loučíme. Už v téhle chvíli je mi jasné, že se tady bez španělštiny měsíc neobejdu. A tak si náš pobyt budu zpestřovat večerním studiem španělského jazyka.

Ráno se spokojeně probouzíme, těšíme se výhledu z prvního patra domku na vzdálený oceán a říkáme si, jak je možné, že je v domku taková zima. Mě hřeje pocit spokojenosti, takže chlad tolik nevnímám, ale můj muž ho vnímá podstatně více, Laurinka si užívá zahrádky a je v pohodě.  Honzovi to přesto nedalo a zjistil, že v domě není topení. Tento nedostatek však snadno odstranil zakoupením přímotopu v místním supermarketu Al Campo. Venku v El Soccorru je pro mě příjemných 17 stupňů. Chceme si nakoupit nezbytné potraviny a prozkoumat nejbližší okolí. Sedáme do Škody Fabie a skrz vesničku Valle de Guerra přijíždíme k oceánu – nespoutaná pláž Punta de la Barranquera se rozprostírá přímo před námi. Cítíme přímořský vítr oceánu, sledujeme ptáky a pobíhající se psy. Je tu takový klídek jakoby se zastavil čas.

Autor: Linda Schumpeter | úterý 12.4.2016 21:55 | karma článku: 18,29 | přečteno: 641x

Linda Schumpeter

Město Güímar na Tenerife – kromě pyramid jsme objevovali také místní hřbitov – XVII. část

Město Güímar je známe především svými stupňovitými pyramidami, které svůj věhlas získaly díky norskému antropologovi Heyerdahlovi, a které navštíví mnoho turistů. Nás však ještě víc uchvátil klidný hřbitov na začátku města.

27.4.2016 v 22:52 | Karma: 13,06 | Přečteno: 309x | Diskuse| Cestování

Kde si na Tenerife dobře zamlsat aneb dobrůtky z cukrárny El Rayo – XVI. část

„Dulcería“ či „Pastelería“ byly podniky, po nichž jsme od začátku našeho pobytu na Tenerife pátrali. Obojí je španělské synonymum pro českou cukrárnu a my jsme byli s Dulceríií El Rayo nadmíru spokojeni.

27.4.2016 v 0:02 | Karma: 13,51 | Přečteno: 380x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

Ztracená kráska na Tenerife – malá plážička ve tvaru srdce San Juan de la Rambla–XV. část

Když jsme projížděli severozápadní část ostrova, upoutala nás směrovka odkazující na pláž San Juan de la Rambla. Sjeli jsme z dálnice a projížděli malebnou vesničkou tak dlouho až jsme dojeli na její samotný okraj.

26.4.2016 v 20:54 | Karma: 14,26 | Přečteno: 483x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

Na Tenerife v Tegueste se bujaře slaví – vrcholí pouť La Romería de San Marcos – XIV. část

Španělé se zkrátka umí bavit – lidé v ulicích v kostýmech tancují, popíjejí, hrají na kytaru. Kolem projíždějí alegorické vozy. Vše se koná na počest výročí Svatého Marka. Festival má patnácté výročí a atmosféra je jedinečná.

24.4.2016 v 19:43 | Karma: 9,55 | Přečteno: 166x | Diskuse| Cestování

Linda Schumpeter

San Miguel de Tajao na Tenerife – skrytá rybářská vesnička s rybími tavernami - XIII. část

Když jsme cestovali na sever po východním pobřeží, hlad nás přinutil odbočit do San Miguel de Tajao. Tato malebná rybářská vesnička je skrytá hlavním trasám turistů, její taverny s čerstvými plody moře jsou však vyhlášené.

23.4.2016 v 14:05 | Karma: 13,19 | Přečteno: 331x | Diskuse| Cestování

Ženě se do ruky zakousl pes. Muž, který jí přispěchal na pomoc, zvíře zabil

29. května 2024  15:12

Ženu v Žihli na Plzeňsku vážně pokousal volně pobíhající pes. Na pomoc jí přiběhl příbuzný, který...

„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici

25. května 2024  12:55

Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...

Brutální útok nožem v Mannheimu, policista po něm bojuje o život

31. května 2024  13:12,  aktualizováno  18:49

Šest lidí v pátek utrpělo zranění při útoku nožem na náměstí v centru německého Mannheimu, uvedla...

Nemocnému synovi vstříkla do krve vodu. Chtěla jsem, aby to skončilo, řekla

29. května 2024  13:51

Mimořádně nešťastný případ matky samoživitelky a jejího vážně nemocného dítěte řeší Městský soud v...

Velký podfuk s výsluhou, nemocenská i v civilu. Policisté obírají stát o miliony

31. května 2024

Premium Státu rapidně rostou výplaty výsluh pro policisty, hasiče, celníky či dozorce. Loni Česká republika...

Zákon proti úhynu ryb. Všechny trubky svedené do řek se budou zapisovat

2. června 2024

Premium Rybáři si všimnou úhynu ryb v řece. Hasiči, zatímco havárii likvidují, na webové aplikaci vidí,...

Náš Den D. Jak se Čechoslováci v srdci Francie postavili divizi SS

Premium Byla to nerovná bitva. Proti hrstce partyzánů stála elitní německá divize SS Das Reich na tancích...

Australský stát jmenoval tajemníka pro „pro změnu chování mužů“

1. června 2024  20:18

Guvernérka australského státu Viktoria Jacinta Allanová jmenovala poslance Tima Richardsona jako...

Papež se sešel s Čaputovou a matkami dívek, co zemřely při nehodě autobusu

1. června 2024  20:09

Slovenská prezidentka Zuzana Čaputová se v sobotu setkala ve Vatikánu s papežem Františkem. Na...

Jaké vitamíny brát v těhotenství? Poradíme vám, jak se rozhodnout.

Každá budoucí maminka se snaží zajistit pro své miminko jen to nejlepší. GS Mamavit je komplexní multivitaminový doplněk, který je speciálně...

Jsem vášnivou cestovatelkou a to mě vystihuje především. Vystudovala jsem dvě vysoké školy - obchodní právo na Vysoké škole aplikovaného práva a současně Podnikání a management v průmyslu na Masarykově ústavu vyšších studií. K mým koníčkům patří prohlubování znalosti cizích jazyků, sport (beach volejbal, lyže, tenis a plavání), psaní (autorka Průvodce po ostrově Lesbos) a psychologie člověka.