Vlezlé a vtíravé

Dneska se bez nich neobejdeme, ale kdyby nešly tak  na nervy. Reklamy. Vědomě se snažím té záplavě uniknout, leč to je úkol hodný Coperfielda.

Pořídil jsem si mobil, pevnou linku a internet od jiného operátora. Porovnal jsem nabídky a objednal. Ano tady se pevná linka ještě vyplatí. Po třech týdnech jsem znova surfoval. Pak mi poštou přišel dotazník od mého operátora s odpovědní obálkou, jak jsem spokojen se službami, servisem... Rozhodl jsem že ho vyplním. První stránka obsahovala standartní otázky, ale na druhé to začalo.

Jak by se mi líbilo mít volání ještě levnější? Jo, proč ne. Ale hlavou mi blesklo, kde je ten háček? Že by volající místo obyklého vyzváněcího tónu poslouchal reklamní spot, stálo v dotazníku. Cože?

Že má spousta lidí namísto tútú nějaký song je docela příjemné, ale že se dočkám toho když si budeme volat, tak nám do ucha bude třeba supermarket nabízet slevu na zeleninu, bylo na mne trochu moc.

Řada mých přátel a já se řadíme do skupiny lidí, co chodí do kina 20 minut později, aby si nekazili dojem z filmu blokem nabízených nesmyslů. Moje spotřeba kávy a různých pochutin stoupá, protože prchám od obrazovky do kuchyně  kdykoliv nás  tři různí výrobci začnou přesvědčovat o tom, že právě ten jejich prášek na praní zajistí našemu prádlu tu neuvěřitelnou bělost. A i moje vyměšování dostalo jakousi pravidelnost. Nebráním se tomu mít doma kvalitní produkty, ale kdyby ty výrobky splňovaly to co slibuje reklama, no to by bylo fajn.

Díky za všechny ty spotřebitelské testy a magazíny co odhalují nepravdivost a někdy i škodlivost propagovaného zboží. Nejsem ani proti tomu že se každý snaží vydělávat, koneckonců o peníze jde až v první řadě.

Snad by se politici mohli přiučit jak naplnit státní kasy a způsob jak oslovit široké masy. Vždytˇ v reklamním průmyslu se točí snad víc peněz, než ve státním rozpočtu. Jen kolik stojí třeba minuta reklamy v televizi. A jak důmyslně je  směrovaná. Když dávají tzv. ženský pořad tak mám skoro pocit že kromě řasenek, parfémů a lifestylových magazínů snad nic jiného není. A když vábí k bedně muže, tak obrazovkou náhle protéká řeka piva a prohánějí se nablýskané bouráky.

Reklama útočí na naše pudy a čím nižší, tím více to funguje.

Přes sex se dnes nabízí už i kafe a téměř orgasmické prožitky nejsou určitě spojené s obsahem kofeinu a jiný nealko nápoj ti splní touhu po životě naplno. Bez toho či onoho parfému se ti to rande prostě nepovede. Jasně nikomu není příjemné si vyrazit s někým kolem koho se rojí mouchy, ale oblak vůně co přetluče i chuť jídla, ne díky.

Ptám se co má společného mladý fotbalista s lékem na prostatické problémy a nebo solárními panely.

Reklamu nejde ignorovat, ale zdravý rozum a odstup si zachovat lze.

 

Autor: Jan Schilling | pondělí 14.6.2010 12:31 | karma článku: 13,84 | přečteno: 1027x
  • Další články autora

Jan Schilling

Wikileaks nedej se!

1.12.2010 v 22:33 | Karma: 14,25

Jan Schilling

Svátky lásky a vydírání

30.11.2010 v 22:04 | Karma: 8,44

Jan Schilling

Zelený zázrak

22.11.2010 v 19:56 | Karma: 11,23

Jan Schilling

Jedna legenda…Simply Red

14.11.2010 v 8:41 | Karma: 8,11