Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AM

ctvrta.sudicka

27. 9. 2012 13:33
********

Článek jsem četla před pár dny a nijak na něj nereagovala:) Teď mi to ale pod vlivem pracovních událostí trochu nedá:) Já chápu, že lidé nemohou telefonovat a taky mám raději písemnou komunikaci. Problém ale je, že řada lidí ji nezvládá:) Jsem v práci relativně nová a dostala jsem za úkol zařídit skartaci účetních dokladů a vybavit archiv úložnými prostory:) Skartační společnosti jsem nejprve musela poslat mail. Potom jsem dlouho čekala na reakci a nakonec jsem se po telefonu dozvěděla, že je vše ok, jen zapomněli reagovat na mail:) Řemeslník na výrobu regálů je ale kapitola sama pro sebe. Ten je prý stále u klientů a vyžaduje písemnou komunikaci. Tak mu tedy mailem položíte tři otázky. Několik dní čekáte na odpověď a poté dostanete částečnou odpověď. Tak poděkujete za informace a požádáte o jejich doplnění a zaslání kalkulace. Zašle kalkulaci. tak  poprosíte o zbývající informace a upozorníte ho, že následující týden tam nebudete. Tři dny nic. Tak mail odešlete znovu.

0 0
možnosti
AM

ctvrta.sudicka

27. 9. 2012 13:37
Re: ********

zase pár dní nic. A pak najednou..zvoní telefon. Pán volá a diví se, že následující týden tam nebudete. Tento týden jsem mu v úterý volala a přislíbil, že když pošlu mail, tak ve středu sdělí termín, kdy zakázku vyhotoví. Je čtvrtek odpoledne a nevím nic:) Jiné firmě to zadat nemůžu a zajistit to je mou povinností:) Stačilo by, aby na maily odpovídal ve stylu, že se k tomu bohužel ještě nedostal a ozve se jindy:)))

Pak se divte, že firmy upřednostňují telefonát:))))

0 0
možnosti
FH

Bouše

24. 9. 2012 13:19
S tím sluchovým postižením bude telefonování určitě potíž,

nicméně nevidím až takový problém v tom, registrovat přijatý hovor například podle blikání displeje (možná jsou i telefony, které blikají ještě výrazněji). Pokud nejste i němá, můžete volajícímu sdělit, že neslyšíte a sdělit mu, ať vám pošle SMS. Rozhodně je to lepší, než přijatý hovor úplně ignorovat a prošvihnout třeba nějakou důležitou událost. Je to jen můj názor, vyplývající z neznalosti dané problematiky. Třeba mě vyvedete z omylu.

0 0
možnosti
LK

lkrata

24. 9. 2012 16:30
Re: S tím sluchovým postižením bude telefonování určitě potíž,

Důležité události si domlouváme (také neslyším) předem, takže se prošvihnout nedají. Dá se ale třeba prošvihnout, když PPL nerespektuje to, že někdo prostě telefonovat nemůže a telefonuje místo SMS. Musí pak tedy případně jet znovu (byli upozorněni) a mají výdaje za pohonné hmoty navíc. Opravdu jen jejich problém.

Co se týče blikající diody a přijímání hovoru, tak je to podobné, jako kdyby s sebou vozil vozíčkář trojhránek, aby vyjel na důležitý chodník, kde není nájezd. Raději pojede cestou, kde nájezdy jsou a nebude se vláčet s trojhránkem. Zrovna tak člověk, který neslyší nepotřebuje zvedat hovor, když mu nějaký moula po předchozím upozornění volá.

0 0
možnosti
Y

Yarda.

24. 9. 2012 12:55
Mně se kdysi (to jsem ještě neměl mobil)

stala příhoda s telefonem.

Objednal jsem si nějaké zboží a dohodl jsem si, že než mi jej přivezou, zavolají, jestli jsem doma - zrovna jsem byl na pracovní neschopnosti, ale měl jsem vycházky. Co čert nechtěl, do telefonního sloupu narazilo auto a přetrhalo dráty. Náš telefon ohluchnul, ale z telefonního automatu na ulici jsem se přesvědčil, že když volám na své číslo, ozývá se tam vyzváněcí tón a ve spojích mi to odmítli přepnout na poruchový. Hned jak jsem mohl, zašel jsem do té firmy, abych se omluvil, že se mi asi nedovolali, protože jsem měl poruchu na telefonu a vysvětlil jsem jakou. Ale s prodavačem jsem se nemohl domluvit, neustále opakoval: "Ne, my jsme vám volali a vy jste nebyl doma."

0 0
možnosti
FH

Bouše

24. 9. 2012 13:05
Jeden vtípek k telefonování:

Mladý businessman se první den nastěhuje do nových prostor a zahajuje činnost. Pár minut po deváté kdosi zaklepe a vejde do přijímací místnosti. Mladík si říká, že by nemělo být poznat, že je to jeho první zákazník. Tak vezme do ruky telefon a začne předstírat obchodní jednání. Háže velkými čísly a termíny. Když má pocit, že nechal zákazníka čekat dost dlouho na to, aby udělal dojem, 'hovor' rychle ukončí a říká: "Dobrý den, pane. Mohu pro vás něco udělat?" "Jasně. Když dovolíte, jdu vám zapojit ten telefon." :-)

0 0
možnosti
JH

duch zavražděného iuose

24. 9. 2012 7:55
hmm

Chápu, že to nemáte jednoduché, ale poslední dobou mi trošku začíná vadit (nebo spíš mrzet?) jak se spousta postižených/znevýhodněných ozývá s tím, že se jim okolí nepřizpůsobuje. Jo, je to na prd, ale jsou prostě situace, kdy to "ti znevýhodnění" budou mít těžší.

Nicméně je dobré, když jste se alespoň takto ozvala a držím palce při dalších telefonátech ;-)

1 0
možnosti
RP

taninap

24. 9. 2012 8:34
Re: hmm

Dík za příspěvek. Chápu vás. Taky mne štvou - a možná víc než vás - některé výkřiky zdr. postižených, jaká mají práva, jak ostatní ne mohou, ale rovnou MUSÍ, jací jsou chudáci. Nicméně neházet do jednoho pytle, prosím. Doufám, že z těch mých blogů je patrné, že se se svým handicapem snažím rvát jak se dá (a nejsem zdaleka sama), ale občas prostě pomůže, když si rádoby zdraví lidé uvědomí, o čem ta hluchota asi je. Co si budeme povídat - všechno je to o lidech, o jejich postojích, znalostech, informovanosti. A mnohdy stačí strašně málo, abychom neměli pocit vykořeněnosti ze společnosti. ;-) Byla by to ostatně škoda, obohacovat se můžeme navzájem. :-) pěkný den!

3 0
možnosti

jarinka

24. 9. 2012 7:08
Naprosto souhlasím,

člověk by měl více zvedat zadek a vyřizovat si svoje záležitosti s ostatními lidmi osobně. Dobrý článek.

0 0
možnosti
LC

JackBrno

23. 9. 2012 13:28
Naprosto souhlasím!

Ač sám sluchově nepostižený, s technikou problémy nemám, přesto telefonuji jen v míře co nejmenší. Standardně u soukromého telefonu mám neustále vypnuté zvonění (u pracovního jsem nucen být alespoň ve všední dny na příjmu) a jen průběžně na telefon mrknu. Pokud vidím zmeškaný hovor nebo SMS, sám si zvolím, 1) zda vůbec chci s volajícím komunikovat, 2) kdy s ním komunikovat budu a 3) formu komunikace, tedy zda zavolám zpět nebo vyřídím SMS či emailem. Absolutně odmítám být otrokem telefonu a být kdykoliv dostupný. Každý z mých známých ví, že když mi volají nebo napíšou, že se jim v přijatelné době určitě ozvu, ale nevidím jediný důvod, proč na číkoliv přání okamžitě přerušovat to, co zrovna dělám a nuceně se ním bavit. Byly doby, kdy telefony standardně nebyly, ani ty pevné neměl ani zdaleka každý a šlo to. Nechápu lidi, kteří nedokáží vypnout telefon (nebo zvonění) ani v noci a dobrovolně obětují takovou část svého soukromí.

3 0
možnosti
LK

lkrata

24. 9. 2012 16:44
Re: Naprosto souhlasím!

jj tak tak. Je třeba si říci, kdo je pán a kdo otrok. Jestli člověk, nebo telefron

0 0
možnosti
F

FiS95

23. 9. 2012 1:00
Hluchota prostě je postižení a vždycky bude.

Nemůžete chtít po ostatních, aby používali náhradní metody komunikace jen proto, že vy musíte. A zapezpečovačka nebliká proto, že hluchých zlodějů moc není.

4 0
možnosti
LC

JackBrno

23. 9. 2012 13:21
Re: Hluchota prostě je postižení a vždycky bude.

A kdo stanovil, že telefonování je jediná správná metoda a všechny ostatní jsou jen "náhradní"??? Osobně telefony přijímám jen z nutnosti, když jsou někteří lidé líní pár řádků napsat. Jinak preferuji komunikaci se zákazníkem písemnou, protože 1) odpovím až mám čas a 2) není potřeba si dělat u toho poznámky. Je mi naprosto k ničemu, když mi zákazník vychrlí do telefonu ve dvaceti zmatených větách, co by potřeboval, stejně tak je pro něj k ničemu, když já se mu pokusím trochu odborněji odpovědět a poradit, protože nemá šanci nad tím během hovoru přemýšlet a než dohovoříme, většinu podstatného zapomene, stejně jako já. Takže stejně musím každého zákazníka požádat, aby mi alespoň ve stručnosti napsal do mailu co potřebuje, já mám více času se nad tím pořádně zamyslet, odpovědět mu co nejlépe a stejně tak má zákazník následně neomezený prostor k tomu, aby se zorientoval v mé odpovědi. Takže ten prvotní telefonický kontakt ve většině případů byl v podstatě k ničemu.

5 0
možnosti
I

ignorantka

22. 9. 2012 19:10
Sluchove postizeni v USA

vyuzivaji ke komunikaci FaceTime aplikaci pro iPhone...

Bohuzel jim ale spolecnost AT&T uctuje obrovske sumy za pouzivani teto aplikace... a tak se ted US sluchove postizena komunita organizuje za petici, zadajici cenovou dotupnost provozu aplikace, ktera je pro jejich komunikaci skvele pouzitelna. V tomhle clanku se uvadi, jak aplikaci sluchove postizeni vyuzivaji i v krizovych situacich a zaroven je to i ona zminena petice.

http://www.change.org/petitions/at-t-stop-discriminating-against-deaf-customers

Ja vim, ze u nas je situace s dostupnosti technologie trochu jina, nez v USA, ale presto doufam, ze vas to inspiruje k tomu, jak si pomoct.

Hodne zdaru.

1 0
možnosti
LK

lkrata

24. 9. 2012 16:50
Re: Sluchove postizeni v USA

Není to náhodou pouze aplikace, ve které se komunikuje ve videohovorech (znakový jazyk) a ne anglicky?

0 0
možnosti
JJ

jita

20. 9. 2012 9:39
Řešení možná existuje

Eexistuje služba, která místo vyzvánění tam pustí nějakou hudbu. Nedalo by se místo hudby vložit vzkaz, že příjemce nemůže telefonovat z důvodu sluchové vady.

5 0
možnosti
IB

isabell

20. 9. 2012 9:51
Re: Řešení možná existuje

R^ dobrej nápad!

1 0
možnosti
P

Petr_

20. 9. 2012 9:27
... zástupce zásilkové služby, stojíce ve dveřích ...

Pro jistotu jsem si to overil a myslim, ze by to melo byt  stoje v dverich a ze stojice je mnozne cislo. Ja sam taky ty prechodniky neznam a necitim je a proto je radeji nepouzivam. Delejte to jako ja a zruste je. Stejne je skoro nikdo neumi. Je to mozna skoda, protoze se s nimi ty vety daji sikovne zkratit (jako treba kdyz se rekne "standing in the door"), ale s tim, ze je dnes uz nikdo neumi nic nenadelame.

0 0
možnosti
RP

taninap

20. 9. 2012 16:18
Re: ... zástupce zásilkové služby, stojíce ve dveřích ...

Dík za vysvětlení, beru na vědomí! ;-) Ocením, když si někdo dá tu práci vysvětlit danou věc. Kritika (viz níže) je děsně jednoduchá. Mějte se!

0 0
možnosti
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1851x
Normálně obyčejná? Nebo snad neobyčejně nenormální? Já bych to nerozebírala...:-)