Co má sakra být ten gekon furt?

Otevírám mail. Z padesáti nových nepřečtených zpráv, pět začíná slovy: "gEKOn - Gratulujeme k dosažení 10+!" A tím začíná příjemná porce mé práce ...

Když jsme před dvěma lety jako zástupci firem sídlících v Technologickém parku Brno vedli jednání s Kanceláří strategie města ohledně zlepšení dopravní dostupnosti Technologického parku, infrastruktura byla tristní. Jedna přetížená tramvajová linka, autobus, který hlavní zónu míjel a pár metrů cyklostezky, která vedla odnikud nikam. Vyhlídky na změnu žádné a nebo realizovatelné v řádu několika let.

S pár lidmi z IBM, Red Hat, Ysoft, kterým to nebylo jedno, jsme si lámali hlavu, jak přesvědčit zastupitele, že my tu situaci potřebujeme řešit hned. Že nám lidi jezdí do práce na kole a že denně riskují jízdou po silnicích v hustém provozu aut. A tak v pěti lidech vznikl gEKOn. Mezi-firemní soutěž v dopravování se do a z práce pomocí vlastních sil. Go economy, go ecologicaly. Na rozdíl od ´Do práce na kole´, kde zaplatíte vstupní poplatek, dostanete triko a dál se o vás nikdo nestará, v naší aktivitě je registrace zdarma. Ale čím více jízd/cest učiníte, tím více dárků získáte. Hlavní výhrou pro nejaktivnějšího člena bylo loni elektrokolo v hodnotě 25.000,- Kč. A aby soutěž probíhala korektně, své cesty zaznamenáváme pomocí GPS.

A tak každý den, ten kdo dosáhne určitého počtu bodů předkládá 3 systémem náhodně vybrané záznamy svých cest. A to je ta krásná část práce. Nejen že mě těší, že se lidi hýbou. Že nechají ujet přeplněnou tramvaj a těch pár zastávek ujdou pěšky, ale jsem svědkem neuvěřitelných výkonů.

Otevírám příjezd Vládi do práce. Jel na kole. Přijel v 8:30. Vím, že bydlí vzdušnou čarou 3 km, ale daný den ujel do práce 78,5 km. Další kontrolovaná cesta je podobná, jen to nevzal přes sever, ale jižní stranou. V podstatě žádná ze tří jízd není kratší než 60 km. A to pracuje na plný úvazek a doma má malé dítě. Vláďa je pro mě hrdinou dne :)

I já jsem 1. dubna, kdy jsme soutěž odsartovali kolektivním výběhem/výjezdem všech firem, oprášila kolo, nafoukla pneumatiky a ty 2 kilometry do práce se už nenechám vozit autem. A tak každý den v mé sportovní aplikaci přibudou dva záznamy: ´gekon do práce´ a ´gekon z práce´. Nelze se divit, že kamarádi, zvyklí na moje aktivity typu yoga, běh, plavání, se diví. A tak jsem k jedné gekoní aktivitě dostala komentář: "Nedá mi to. Co má sakra být ten gekon furt?" 

Minulý rok jsme nasbírali a předložili Kanceláři strategie velké množství dat. Respektive kilometrů, desetitisíce kilometrů, naježděných, nachozených, naběhaných. Jako důkaz, že ty bezpečné cyklostezky opravdu chceme a potřebujeme. Jestli se nám podaří prosadit náš návrh dřív, než za několik let, to nevím. Ale už teď se nám podařila zásadní věc a sice rozhýbat stovky zaměstnanců. A to je možná víc, než prosadit si jednu autobusovou linku.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Renata Prokešová | pátek 15.4.2016 21:25 | karma článku: 14,46 | přečteno: 443x
  • Další články autora

Renata Prokešová

Šitím za ekologii

18.10.2017 v 22:36 | Karma: 13,11

Renata Prokešová

Souboj s pokladním pásem

1.10.2017 v 22:04 | Karma: 28,92

Renata Prokešová

Francouzské hodování (8.)

21.7.2017 v 19:59 | Karma: 15,75