Proč těm Romům tolik ubližujeme?

Nejsou k dispozici oficiální statistiky ohledně Romů, jako jsou vzdělanost, zaměstnanost a kriminalita. Sám bydlím na místě, kde se Romové objevují, ale nevnímám možné problémy. Na druhé straně se na Internetu neoficiálně objevují informace o tom, jak je někde kvůli Romům težké žít. Proto píšu jenom o těch problémových.

V minulosti

Romové/cikáni k nám přišli asi před šesti sty lety. Živili se nádenní prací nebo drobnými krádežemi. Někteří bydleli v chatrčích a pracovali u gazdy za naturálie. Ostatní kočovali v maringotkách. Komunisté se rozhodli dát cikánům práci. Vlastně pracovat musel každý, jinak se dopouštěl trestného činu příživnictví. Byty dostali, ale protože je nikdy dříve neměli, tak si jich nevážili a postupně je ničili. Existovala mírně pozitivní diskriminace, ale lidem to zatím tolik nevadilo.

Po revoluci 1989

Povinnost pracovat skončila. Dnes od pohledu nepoznáte, který nezaměstnaný je příživník a který je dočasně mimo práci. I za socialismu někdo jenom chodil do práce. Faktem však zůstává, že dnes je příživnictví legální. Státní firmy náhle krachovaly a vznikly nové, soukromé. I moji rodiče přišli o práci. Jejich předchozí zkušenosti, snaha učit se novým věcem a kázeň jim pomohly najít si novou práci a udržet si ji. Cikáni dělali povětšinou nekvalifikovanou práci. Většina z nich o práci přišla. Byli nahrazeni Slováky a Ukrajinci. Jsou levnější a mají kázeň. Levnější pracovní síla je na trhu problém. Nikdo nechce dělat za méně. Ale kázeň je nevyhnutelná, aby si člověk práci udržel. I přes nízkou kvalifikaci a konkurenci zahraničních dělníků platí, že kdo chce, ten se snaží, a kdo nechce, ten hledá výmluvy. 

Současný kapitalistický trh práce nevyhovuje cikánům z těchto důvodů:

-          Žijí dneškem a ne budoucností. Prosazení na trhu práce vyžaduje do jisté míry vzdělání a dále získávání praxe. Kdo nic neumí a nepracuje na sobě, ten bude pořád na chvostu zájmu zaměstnavatelů.

-          Nemají zájem se vzdělávat, což souvisí s předešlým bodem. Nižší nároky na kvalitu života, které jim pokryjí dávky a přídavky na děti, je nemotivují. Můžeme si říkat, že je naše chyba, že jim dávky dáváme, ale faktem je, že pokud si někdo zvykne zastrašovat, tak se nedivím, že “stát” ze strachu dává.

-          Nemají pracovní kázeň.

-          Nejsou ochotní bojovat na trhu práce. Očekávají, že práci dostanou přímo na míru.

Suma sumárum, cikáni dokážou žít na nižší úrovni, a proto nepotřebují vzdělání ani práci. Postačí jim byty zdarma a vyžijí ze sociálky, přídavků a příplatků, o kterých oficiálně ani nevíme. Jakmile se jim peníze zdarma sníží, zvýší se jejich agresivita a kriminalita. Proto se jim raději dávají peníze zdarma. A proto nemají potřebu studovat ani pracovat. Je to začarovaný kruh. Řešíme ho dočasně tím, že si kupujeme čas. Podle mě jediný způsob, jak je donutit pracovat, je pohrozit jim trestem. Kdo tohle nechápe, může přijít jenom se špatným řešením problému.

Jsou cikáni, kteří chtějí pracovat, ale naráží na diskriminaci. Důvodem jsou špatné zkušenosti nebo předsudky. Stát to vyřešil paušálně tím, že zvýhodnil cikánské žadatele, někdy i na úkor zaměstnavatelů.

Negativní dopad na integraci cikánů do společnosti má jejich komunita. Tam se naučí, že nemá smysl studovat a hledat si práci. Jak vzdělat člověka, který o vzdělání nemá zájem? Takový člověk se bude vzdělávat na ulici, protože tato škola života ho nejlépe připraví na život flákače nebo lumpa. Encyklopedické vzdělání z našich škol vůbec nepotřebuje.

Již malé děti na Luníku IX v Košicích chodí zfetované a špinavé. Jak se má takové dítě polidštit, když nastoupí do základní školy? Je to chyba učitelů, že nedokážou “sociálně slabé” děti vzdělávat? Trochu to teď přeženu - pokud chce někdo ochočit zvíře a nepodaří se mu to, je to chyba:

-          krotitele? - Ne.

-          zvířete? - Ne.

-          Otázka je bezpředmětná, protože ochočení nemá smysl. Nakonec je to ale chyba krotitele, protože se do ochočení ani neměl pouštět. Geny nelze změnit, přestože sociální inženýři do této snahy nutí učitele a vychovatele.

Stejně se tyto zdivočelé děti po škole vrátí mezi své, kde dostanou výchovu své komunity.

Pokus komunistů se ukázal jako špatný, protože cikáni se pracovat nenaučili, ale usídlili se trvale v místech, kde škodí majoritní populaci. Samotné kočování bylo menším problémem. Dnes se situace kolem cikánů zhoršuje z těcho důvodů:

-          Jsou líní.

-          Jsou více horkokrevní.

-          Jsou hlučnější, i v nočních hodinách.

-          Dělají nepořádek. Tento problém obecně narůstá.

-          Nejsou příkladem pro své děti, aby studovaly a pracovaly.

-          Vysávají sociální systém. Sice se říká, že nejvíce kradou politici, ale každá neukradená koruna dobrá. Vzniká tak časovaná bomba, kdy někdo nepracuje a množí se rychleji než pracující.

-          Sice jsou na studium hloupí, ale jsou velice vynalézaví, což dokazuje to, že jsou schopni za své příživnictví úspěšně bojovat.

-          Mají své aktivisty a spolky pro lidská práva. Všechno takové bych zakázal. Tak, jak je rasistická Dělnická strana, tak je rasistický i spolek Romea, který nechává šířit rasovou nenávist a ještě žije z dotací.

-          Rasismus naruby: každý mezirasový konflikt provokatéři překrucují na konflikt bílého rasisty a cikána. Cikán cikána obhajuje. Bílý z bílého udělá rasistu. To je i případ novinářů a politiků.

-          Černý rasismus: skutečná nenávist vůči bílým, pohrdání platiči sociálního pojištění v jejich prospěch. Existuje však i bílý rasismus.

-          Naivita pseudohumanistů Havla & spol., že dobro se v dobrém navrátí. Skupiny obyvatelstva, které mají konfliktní mentalitu, by neměly žít spolu.

-          Ignorace problému politiky: vědí, o co jde, ale chtějí mít klid. Premiér Nečas byl jednou neohlášeně na Šluknovsku. Snažil se utéct zadním vchodem, kde jedné paní vysvětlil, že tryznu na ubytovně zažil i on sám. Nejvyšší vykonný představitel této země dal najevo, že “ovce” musejí dál pracovat a “vlci” je smějí dál napadat a že je to vlastně normální. Tímto vystoupením se mi úplně zhnusil, i když nutno říct, že jeho “pravicovou” politiku taky nemusím.

-          Domáhání se práv: člověk nemůže vzít právo do vlastních rukou. Jenomže policie a úřady se o vás nikdy nepostarají tak, jako člověk sám o sebe. Policisté a úředníci jsou jenom lidé, kteří taky chtějí klid. Úředníci nestojí o to, aby jim cikáni vyhrožovali. Policejní hlídka se sama neodváží do osady. Pokud jde o jednání s cikány, tak hodně lidí by dalo ruce pryč. Přece nemůže být každý úředník a učitel bachař. Cikáni chodí na férovku. Vědí, na koho si troufnout a koho se bát. Sami nemají tolik co ztratit. V base dokážou přežít lépe a mají všechno zdarma.

-          Cikáni nechtějí na sobě nic změnit. Snaha o jejich integraci vyvolává vůči nám nenávist.

Možné řešení

Řešení se netýká zmíněné menšiny, ale každého nepřizpůsobivého člověka, nezávisle na barvě pleti. Humánní metody nefungují a nehumánní metody nejsou ve společnosti nebo EU akceptovány. Na radikální řešení není dostatek lidí ani peněz. Radikální řešení znamená přísnější zákony, nové věznice a bachaře. Lidí taky není dostatek, protože společnost není semknutá vůči nepřizpůsobivým a málokdo si chce spálit ruce. Nemáme podporu politiků. Práce policistů a úředníků je laxní. Taky chtějí klid. Politici je nepodrží. Neumíme se obhájit, že nejsme rasisti, ale že chceme jenom normálně žít. Proti nám stojí i novináři a advokáti.

Slovenský premiér alibisticky řekl, že současný systém nic nevyřeší a jiný systém nám EU nepovolí. Tady se dá problém lokálně řešit tak, že se komunita semkne a vznikne domobrana, která zajistí klid v rizikových oblastech. Musí ale existovat dostatek lidí. Důchodci a maminky s dětmi se sami neochrání. Nejsem názoru, že existuje řešení, jak převychovat nepřizpůsobivé. Raději ať “zlé sémě” vyhyne ve vězení a ať přežijí jenom normální lidé. Po staletí se odlišnost kultur řešila vytyčováním hranic a stavěním zdí. Ta zeď je pořád dobrá, protože lidé se nezměnili. Vstupem do 21. století se majorita a minorita nezačnou mít najednou rádi. Argumentace 21. stoletím je z všeobecného hlediska hloupost.

Celospolečensky se problém dá řešit tím, že se objeví rázný politik, který zavede taková pravidla, aby nikdo společnosti neškodil a aby byli eliminováni jednotlivci, kteří vyvolávají mezirasové nepokoje. A především by tento politik musel prosadit skutečné dodržování těchto pravidel. Tohle je však zatím utopie. Na tohle bude mít odvahu snad jenom “osvícený vládce”. Pokud zpřísníme pravidla hry, zvedne se vlna odporu nepřizpůsobivých. Ale říká se, že každé divadlo tři dny trvá. Samotná politika zhora ještě úplně nestačí. Politik nedokáže kontrolovat každého úředníka nebo policistu, jestli se nezaleknul. Proto musí být státní zaměstnanci dobře chráněni zákonem i přímo policií. Stojí to však peníze, které se bohužel rozházejí jinde. V arabských krajinách platí “středověké tresty” a autorita policie je taková, že kritiminalita je minimální. Pokud by byl každý, a to nejen nepřizpusobivý, přísně potrestán za porušování dobrých mravů a zákonů, tak by brzy všichni takoví skončili ve vězení a ostatní by dostali strach. A taky je potřeba se obrnit vůči ochráncům falešných lidských práv.

Pokud se situace nezmění, tak se stane tikající bombou. Lidé už jsou hodně naštvaní z chování politiků, zneužívání veřejných financí, zvyšování daní apod. Zvyšující se agresivita a přiživování nepřizpůsobivých situaci jenom zhoršuje.

Skončím tak, jak jsem začal. Nevím, kolika procent Romů se moje kritika týká. Určitě jsou oblasti, kde cikáni žijí vcelku normálně. Ale je to (prozatím) jenom fenomén jejich menšiny, že dokáží z určitých oblastí udělat ghetto a vysoce tam parazitovat na společnosti. Tímto stylem se naše společnost pomalu rozkládá.

Autor: Radoslav Medzihradský | úterý 31.7.2012 20:45 | karma článku: 33,87 | přečteno: 2066x