- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tenorem je požadavek se přizpůsobit. Nikdo však ale nespecifikoval jak a v čem. Zhusta se poukazuje
na tvorbu ghet, na nenávistné výroky ze strany muslimských menšin. Zatím co mi každou chvíli stojí přede dveřmi křesťanští fanatici s biblí v ruce, ani jednou mně nenavštívil jediný muslim.
Pisatelé rozšiřují všeobecnou hysterii ve formě možnosti, že dojde k dominanci islámu s nutností konvertovat k tomuto náboženství. Prakticky všichni, s kterými jsem měl tu možnost danou problematiku diskutovat, prokázali přímo katastrofální neznalost islámu, popřípadě islámských proudů. (Vahabité, Ismailité, Šiité, Sunnité, Salafisté) .To se týká v plné míře dějin vzniku a šíření islámu. Veškeré argumenty se opíraly o nenávistnou mediální demagogii. Praktická diskuze je objektivně nemožná, neboť dochází k stereotypnímu omílání mediálních argumentů:
Ovládne nás Islám, musí se přizpůsobit nebo ven, páchají zločiny, jsou nevzdělaní, nechybí termíny
„ti špinaví araboši“, „ti líní araboši“, „jsou blbí a líní“ a podobně. Je zřejmé, že na takové úrovni prostě nelze diskutovat. Na poznámku že muslimové nejsou špinaví neboť se před každou modlitbou myjí, tudíž se myjí 5 x denně, což křesťan činí tak maximálně jednou za den, dochází k explozi a tvrzení
„ti tu nemají co dělat.“
Nejde o to zastat se jedné strany a muslimských fanatiků už vůbec ne. Jde především o probíhající společensky nebezpečný proces, který může skončit společenskou tragedií. Každý kdo píše nenávistné nesmysly o muslimech šíří objektivně zášť k jinak věřícím. (Mimochodem korán se od bible ani tak moc neliší) Je nutno si uvědomit, že muslimové tuto nenávistnou propagandu čtou a cítí se napadáni. Nebezpečné na věci je zkutečnost, že oni vědí, že se píše nepravda, nebo hrubé zkreslení, což považují za lež, akt otevřeného nepřátelství, urážku jejich náboženského cítění a záměrnou provokaci. přitom útoky vůči muslimům se průhledně zakrývají pláštěm svobody a demokracie. To samozřejmě vyvolá stejnou nenávistnou reakci z jejich strany. A tak postupem času narůstá intolerance, vzájemná náboženská nenávist, roste náboženský fanatismus na obou stranách. Výsledkem je oboustranné násilí, diskriminace na pracovním trhu a s tím spojená sociální diskriminace, roste slepá nenávist, která má výrazné náboženské znaky. Dochází k tvorbě ghet.
Výsledkem je volání muslimů po civitas caelesti- božím státu.
Je velmi pravděpodobné, že Všichni ti, kteří pociťují a vyjadřují averzi vůči muslimům se jednou ocitnou
v situaci, kdy je budou ne muslimští, ale křesťanští fanatici nutit praktikovat extrémní formu křesťanství. Že je tento stav nepravděpodobný? V USA je v sedmi státech zakázáno zaměstnat ateisty ve státních službách. Známy jsou násilné útoky včetně vražd v problematice interrupcí a náboženský fanatismus pokračuje snahou prosadit ve školách kreativní teorii vzniku a vývoje života. Podle internetových novin TELEPOLIS věří 53% republikánských voličů v USA, že Adama stvořil Bůh.
Takže ne muslimové, ale my sami jsme si šířením náboženské nesnášenlivosti společensky vysoce nebezpeční a to právě útoky proti jinak věřícím. Jen nemnozí si uvědomili, že Breivik zavraždil desítky křesťanů pro jejich vlažný postoj k muslimům. Vraždil tak říkajíc ve vlastních řadách. A nezabil jediného muslima. Bude-li ona nenávistná kampaň dále pokračovat, může se velmi brzy stát, že nám přede dveřmi budou stát křesťanští fanatici s vyhrůžkou, že dostatečně veřejně nepraktikujeme jejich náboženské fantasmagorie, zaměstnavatel nás vyhodí pro náboženskou vlažnost, do státní správy se dostanou pouze aktivní křesťané. Objektivně lze říci, že náboženská nesnášenlivost a vzájemné nepřátelství vede k růstu náboženského fundamentalismu na obou stranách. Jak křesťanský, tak i muslimský fanatismus mají historicky hluboké kořeny. Již Augustinus proklamoval civitas caelestis- boží stát.
Je zřejmé, že na místo majetkového vyrovnání s církvemi by se měl stát věnovat zvýšené všeobecné výchově k osvícenství a ke zdravé skepsi k náboženstvím všeho druhu spolu s výchovou k toleranci. Pouze takto se může onomu nebezpečnému vývoji zabránit.
Další články autora |