- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Politici Evropského parlamentu to ale v současnosti nechtějí nechat být. A touží po tom, aby se snížila naše takzvaná uhlíková stopa. Tedy abychom omezili emise skleníkových plynů. A jdou na to skutečně hodně razantním způsobem. Jak? Prostě se má od roku 2035 zakázat prodej všech osobních aut se spalovacími motory. Ať už tato jezdí na benzín nebo naftu, má se skoncovat s jejich výrobou. A to samozřejmě obnáší i skutečnost, že ustane prodej takovýchto nových vozů. A jediné, co se má ponechat beze změn, jsou ojetiny, které se prý u nás budou smět prodávat i nadále.
Lidé tak mají už v blízké budoucnosti jezdit na elektřinu nebo v ojetinách. Tečka.
A co to pro nás lidi znamená? Že budeme vypadat stále více jako Kuba, kde se kvůli americkým sankcím dodnes jezdí pradávnými horko těžko udržovanými vozy, které nebylo čím nahradit, že tu budeme mít na ulicích ojetiny ve stále horším stavu, které budou škodit dost možná víc než nové vozy, jež by mohly být vlivem technického pokroku dokonalejší. Ale nebudou.
Anebo tu budeme jezdit v elektromobilech. Které ale mohou být velkým problémem. Protože co se třeba stane, když uvíznou elektromobily někde v zácpě a budou tam stát tak dlouho, až jim dojde baterie? Ty už někde mimo město nenatankují a jen tak neodjedou. A v zimě v nich řidiči zmrznou, protože je baterie nezahřeje. Pokud tam tedy nebudou mít extra kamínka, ve kterých by si zatopili. Třeba dřívím a uhlím.
Další články autora |