Děkujeme za pochopení.
killy
Jj. A pane Pinci. Nedělalo se Vám při psaní...
..taky trochu šoufl jako mě při čtení ?Jistě víte, co byl gordický uzel a jeho řešení. Stejně to tak skončí. Bohužel ! Jednou se do toho říznout už musí !
paltt
Re: Jj. A pane Pinci. Nedělalo se Vám při psaní...
Bozinku, me je zle. Jak vidim, jsem hodne odtrzen od reality. Vedel jsem, ze tyto problemy jsou jeste v dobe kdy jsem zil v CR. Ale, ze to doroste do takovych obludnych rozmeru, me nikdy nenapadlo.
Az budete rezat, drzim vam palce. Bude to hodne drsne. To je jiz uplne jasne.
danastol
situace
Nechápu proč se pořád kolem těch romů tolik nadělá.Když byly tyto ženy tak inteligentní a vzdělané, ať zřídí nějakou školu nebo centrum, kde se budou tyto děti učit, jestli teda chtějí.Jinak potíž je v tom, že děti jsou možná přizpůsobové, ale co naplat, když příjdou domů do etniky, kde se nic nedělá,otec pije, krade se, většina sourozenců je zavřená a dítě je tak osamoceno.Neustále nás kritizují, že máme k nim výtky. Na západě jsou kolonie, kde žijí tito občané mezi s sebou.Pokud někdo chce vést jiný život, navštíví nějakou skupinu a musí se snažit sám.Bohužel této situaci jenom přiléváme benzín do ohněa tzv. zastánce práv Kocáb,který tam nemá co dělat, jen čerpá peníze.Je to jeden veliký tunel.Kdyby byli přizpůsobiví, možná by se našel i nějaký mecenáš, který by toto středidko dotoval,ale to by se zase napakoval jeden velice mocný, co potom jezdí v mercedesu a kterému musí platit desátky.
Jarcho
Ve formulářích pro sčítání lidu
je romština uvedena jako možný mateřský jazyk, a to ještě před polštinou.
Zřejmě, abychom si na to zvykli.
hafusak2
Moje žena byla učitelka
a její zkušenosti se dají shrnout do krátkého vyjádření: Jeden romský žák ve třídě stačí na to, aby všechny ostatní děti zdržoval ve výuce. Pozornost, kterou mu musí učitelka věnovat, aby něco pochopil /o což se ani nesnaží, on je ve škole proto, že tam být musí/ pak chybí jinde. Vyučování se zdržuje, na nic není čas, výklad se musí zestručnit aby se to v té hodině stihlo, takže některé děti to těžko stíhají vstřebat - což se pak odrazí na jejich prospěchu - a tím viníkem je samozřejmě podle rodičů těch dětí učitelka. Kde je chyba?
Amoniak
Re: Moje žena byla učitelka
Chyba je samozřejmě v tom že nelze takového sociálně nezpůsobilého a nemotivovaného žáka ihned přeřadit k jiným, jemu podobným.
Nelze obětovat celou třídu jen proto aby se pomohlo jednomu žákovi.
Jarcho
V Kosovu prý přeložili do romštiny Korán.
Nějaký Albánec to prý zaplatil.
Tak to se asi máme na co těšit.
dino_na_idnes
Tolik?
"Je zřejmé, že je-li takovýchto dětí ve třídě 10-15, normální výuka prostě není možná."
Obávám se, že normální výuka není možná i u mnohem nižšího počtu žáků, kteří ignorují výklad, běhají mezi lavicemi a pořvávají na sebe .
Rilian
Re: Tolik?
V inkriminované třídě jich bylo snad 18 (naše město totiž ten rok honorovalo rodiče dětí, kteří se rozhodli zapsat děti do naší školy třemi tisíci Kč, protože hrozilo, že škola nezíská od státu dotace na provoz). Paní Chladová byla ovšem z toho na mrtvici...
Rizo
zvlastni-prakticke skoly
no a co ze je 30% romu ve zvlastnich, mozna tam nepatri, ale je uplne rovnocenna moznost ze tam proste patri, co by delali v normalni skole? staci se podivat jak v normalni skole prospiva tech 70% ostatnich romu co je navstevuje, az na ultravyjimky patri vzdy k tem nejhorsim zakum, jak prospechem, tak chovanim, at techto patrne lepsich 70% romskych deti bude bezne dokoncovat ucnak, maturovat, chodit na vysoke tak pak se muzeme bavit o tom co s temi 30% co je ve zvlastnich
Rizo
Re: zvlastni-prakticke skoly
a k romstine, kdyz si rodice zaplati kurzy romstiny pro sve deti, tak proc ne, z hlediska vzdelavani to nema zadny vyznam, je to neperspektivni jazyk, je zbytecne aby na nej skola ci stat vynalozil byt jen jednu korunu
varix
Romské dítě na základní škole
S mojí vnučkou začaly do první třídy chodit dvě dívky Romky. Před přijetím prodělaly pohovor s psychologem, který ohodnotil jejich inteligenci a potvrdil, že jsou schopny navštěvovat normální základní školu. Na konci roku se stalo něco, co jsem do té doby považoval za nemožné, tyto dvě dívky propadly už v první třídě. Problém tedy nebyl v tom, že by nebyly dostatečně inteligentní, problém byl v tom, že se jejich rodiče vůbec nezajímali o to, jaké mají výsledky ve škole. U prvňáčka je normální, že se s ním rodiče doma učí a pomáhají mu, kontrolují zda má napsané domácí úkoly. Tohle však není pravidlem v romských rodinách. Třídní učitelka zvala jejich rodiče každý měsíc dopisem na schůzku do školy. Zbytečně!
Poté, co s naprosto stejným výsledkem ukončily druhý pokus o absolvování první třídy, stejně tyto dvě dívky nakonec skončily v "pomocné" škole.
Ty dva roky na "normální" základní škole tak byly pro ně byly pouhou ztrátou času.
- Počet článků 257
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2305x
Seznam rubrik
- politika
- křesťanská apologetika
- historie - fakta a mýty
- rodina a výchova
- kultura a společnost
- Osobní
- Nezařazené