Diskuse
Chytré mobily = hloupé děti
Děkujeme za pochopení.
B26a76r30b65o60r51a 97S38k33ř45e26č74k59o60v91á
jak už jste psal - na vině jsou rodičové...osobně bych nechtěla, aby mé dítě mělo do svých deseti let jeden z těch "chytrých telefonů", nechci totiž, aby se naprosto odpoutalo od společnosti a pak mělo problém se socializací...vidím to sama na sobě, v mé vesnici nebyl (a stále je jich pramálo) nikdo, kdo by se se mnou byl schopný a ochotný bavit, protože všechny mé tehdejší dvanáctileté vrstevníky zajímal alkohol a cigarety, kdežto já se zajímala o kluky z plakátů a psala povídky o mých vysněných idolech...díky tomu jsem převelice ráda, že jsem prožila vcelku normální dětství a že si na něj mohu kdykoliv s radostí vzpomenout
V12i11l35é78m 52S84t24u85d33n69i86č41k95a
všechny mé tehdejší dvanáctileté vrstevníky zajímal alkohol a cigarety, proto nechci, aby mé dítě mělo jeden z těch "chytrých telefonů"
E16v75a 27H47a51s70n40í38k64o91v90á
Jako horší problém spíš vidím, že se neustále zvyšuje příjem informací. Nedávno stačila škola a pár pořadů v televizi, teď ještě přidejme internet a počítačové hry.
Zvýšení kriminality bych ale hledala jinde než ve hrát nebo na facebooku. Duševně zdravý člověk je schopen žít reálný i virtuální život a odlišovat mezi nimi.
Moc se to neliší od denního snění.
V42l70a17d80i92m81í26r 71O44b14a94d77á16l24e33k
Já myslím, že paušalizujete. Samozřejmě že když student proleze školu jenom proto, že umí nepozorovaně opisovat z mobilu, je to špatné. Ale pokud má obecný přehled, což by mu měl učitel dát i přes pokusy o podvádění s chytrým telefonem, tak je to "on-line", jak říkáte, přínosem - člověk nemusí mít hlavu napumpovanou detailními vědomostmi a může se tak věnovat právě třeba té kreativitě. Ale to je už na rodičích a na vlohách samotného dítěte, jak se k tomu všemu postaví. Rozhodně přístup v duchu "nesmíš to používat, protože pak budeš hloupý" se mi nezdá jako správný směr.
J91a11n 90K95r94k
O tempora o mores!
Pred 30 lety si na nas lidi stezovali, ze my deti porad sedime pred televizi, chceme pouzivat kalkulacky a poradne uz neumime pouzivat ani logaritmicke pravitko.
D72a20n12i31e56l 28T77o32m87e29k
Vidím to podobně - mládež je vždy nenapravitelně zkažená.
Pokud jde o tablety, herní konzole a smartphony, tak je pravda, že na to ještě nemáme zažítá pravidla, v jaké míře je můžeme dětem dávat. Ono je to těžké, když za mého dětství neměli naši ani telefon, protože po 10 letech žádosti pořád nebyla kapacita ústředny. Takže se logicky nemohly nasbírat zkušenosti generací.
Osobně pochybuju, že by odpovědí byla nutná naprostá abstinence dětí od videoher nebo youtube. Bude to s tím, jako se vším - tj. všeho s mírou. A taky podle rodiny: je rozdíl i mezi rodiči, kolik času tráví online. Ten životní styl rodičů děti zkrátka nějak sdílejí - pokud rodiče jsou typové, že jsou hodně online, tak - a opět v nějaké kontrolované přijatelné míře - si myslím, že se to snese i u dětí.
M63a46r18t43i46n 81K76o42p92e51c52k25ý
Samozřejmě máte naprostou pravdu, pokud jde o současný problém nahrazování skutečného světa, vztahů i zážitků těmi virtuálními. U mladých je to počítač a mobil, u starších televize (kterou jste vůbec nezmínil, ale je to úplně to samé). Nicméně takové konstatování faktů je samo o sobě k ničemu. Svět nezměníte, ani byste to neměl chtít. Měňte jen sebe. Ten povrchní a naivní idealismus ve vaší větě: "Je více než kdykoli dříve nutné se tomuto trendu ohlupování a dehumanizace vzepřít, znovu objevit základy lidskosti a vrátit se ke kořenům, k tomu, co dělá lidi lidmi." - to je jinými slovy myšlenka "lidé by se měli chovat lépe, moudřeji". Promiňte, ale takové postřehy opravdu neberu. Snaha vychovávat lidstvo k obrazu svému, představa, že lidé mají být "oduševnělejší", tato idea v místních poměrech někdy nazývaná "havlismus" je nejen nedemokratická (lidé mají svobodu dělat si, co chtějí oni a ne vy), ale především velmi opovážlivá. Vy byste přeci měl vědět, že řád věcí neplánujeme my a vše má svůj hluboký význam, který nejsme ani schopni pochopit v celé jeho dokonalosti. Pokládejme proto i současný svět za krásný, nikoliv za hloupý, zkažený, nelidský. Na nespokojenosti nelze vystavět nic hodnotného. Jen naším "krásným", pozitivním přístupem jsme schopni ovlivňovat své okolí, tím vnitřním světlem, které z nás může vycházet a svítit i na ostatní. Třeba i na ty hloupé děti s chytrým mobilem v ruce.
T95o90m21á97š 20V32e28l78e38m46a67n
My lidé jsme pořád stejně líní a pohodlní, chceme si zjednodušit život. Dříve jste si ten tahák musel napsat sám (a něco jste si při tom sestavování informací i naučil), dnes na to máte nástroje. Neříkám tím, že taháky nebo jiná forma opisování je správné. Také ale mi ale nepřijde úplně správné stavět vzdělávání hlavně na biflování. Při své práci náročné na konkrétní a detailní informace využívám obojí - obecná znalost problematiky , která mi pomůže určit směr řešení, tak nástroje které mi dají detailní informace. Díky těm nástrojům jsem schopen připravit během několika minut složité řešení, které by si jinak vzalo 10x více času. Těmi nástroji je schopnost efektivně využívat softwarové nástroje jak pro vyhledání, tak pro aplikaci. Nelituji hodin, které jsem v mládí proseděl nad počítačem, protože se pro mě stal intuitivně využívaným nástrojem a naučil jsem se mnohem více než jiní, kteří se to učili jen na škole. Stejně tak ale nelituji toho, že mě od PC někdo vyháněl, protože mládí prosezené jen u PC by bylo promrhané. Hanit moderní techniku mi přijde poněkud zbytečné, protože o tom co vyroste z vašich dětí nerozhoduje ona, ale rodiče. A také striktní zákazy asi nejsou moc efektivní, protože to po čem touží a nesmí to nyní vlastnit si pak stejně s daleko větším zaujetím budou zajistí samy (to je má osobní zkušenost z dětství ). Já osobně bych preferoval vyváženost ... moderní technika a zábavy ano, ale vyvážit to dalšími zájmy.
V95l27a32d68i85m34í73r 13V93o82l25k50o
když naše neelektronická mládež kradla jablka sousedovi považovala to za normu....dnes už venku nevidíte "Češi nekraďte".....asi ne vše jde k horšímu....mimochodem, pokud by mládež bez koníčků neseděla u pc možná by z nudy venku házela kamením do oken nebo aspoň obaly od Lybaru do ohně rozdělaného na smeťáku...to dělali zase výlupci naší doby. Dnešní mladí jsou v průměru naopak v lecčems dál než my, jsou kultivovanější, zcestovalejší, jejich mentální svět ne vždy končí domácím dvorkem..a logicky mezi nimi jsou i tupci jako za našich "dobrých časů".
O tempora o mores je znak duševního zchátrání...škoda, že vás to raflo tak brzo...dle fota jste na to ještě "mlád"
L57u68c71i77e 51M24r67á97z54i51k57o23v20á
Máte pravdu... Ono je špatné, když technika má zjednodušovat práci lidí, zejména pokud se jedná o věci, kde člověk musí přemýšlet... Protože pak už člověk nepřemýšlí nad ničím... Např. taková GPS. Lidé si na ni už tak zvykli, že bez ní nenajdou cestu z práce domů, není to smutné? Ach jo, lidi, myslete někdy trochu!!!
S19i57l17v54i13e 19W89a26t78s22o26n
Hloupi rodice = hloupe deti. Nic vic, nic min.
K23a22r89e18l 28B47e58d41ř80i50c63h
Já myslím, že některé věci prostě patří ke všeobecnému přehledu a člověk by je měl vědět, i když se mu zdá, že každá jednotlivost je vlastně v životě k ničemu. Ale souhrn vědomostí právě dává ten všeobecný přehled, který je někdy pro život důležitý.
Nedávno někdo v nějaké diskusi napsal, že kdyby vyvěsil někde na Internet pojednání o tom, že „Pathagoras byl japonský admirál, který velel japonské invazi na Kanárské ostrovy za II. Světové války“, tak se najdou určitě studenti, kteří jsou schopni to „ošlehnout“. Když ale budu ze školy tušit, co to je pythagorova věta, že se týká pravoúhlého trojúhelníku (přesné znění si samozřejmě můžu na internetu najít, když to budu po letech potřebovat), kde leží Kanárské ostrovy a kde zhruba probíhaly boje s Japonskem atd., tak hned vím, že to je celé pitomost. Toto je samozřejmě triviální a absurdní příklad. Ale když budu mít určitý přehled, tak budu umět i na tom internetu třídit a posuzovat různé informace a to i ve věcech důležitých a třeba jednou nesednu na lep nějakému podvodníkovi, atd.
V39i48l54é76m 63S70t48u22d53n68i19č57k76a
Je obecne znamo, ze Pythagorova flotila vyzdvihla u Africke pevniny potopenou Nemeckou kapesni lod, kterou posleze dle nedaleko ustici reky pojmenovala Kongo a zaclenila do flotily Japonske.
- Počet článků 257
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2305x
Seznam rubrik
- politika
- křesťanská apologetika
- historie - fakta a mýty
- rodina a výchova
- kultura a společnost
- Osobní
- Nezařazené