Diskuse
Bůh na lavici obžalovaných
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J74i82ř44í 48B42e64r15á32n82e36k
Osvěty není nikdy dost zvláště v naší ateistické zemi...
K66a26r45e81l 22B59l59a45ž96e95k
Pane Pinci, máte smůlu, že žijete v tak hrozné době. Pokud bychom se, podobně jako pan Brouček, přenesli do středověku (nebo před rok 1789...), měl byste se mnou, coby atheistou, lehkou práci. Když bych vám odporoval, že bůh není nebo že panna Maria nemohla být pannou, vy byste mně prostě upálil na pomalém ohni nebo mně napíchnul na kůl. A všichni ti, co by naší disputaci sledovali, by se po mé popravě stali přesvědčenými křesťany.
Nebo třeba počátek křesťanství vylíčený ve filmu Agora...paní filozofka Hypatia křesťanům drze odporovala, tak jí milí křesťané prostě stáhli z kůže. Karel Veliký zase pohanské Sasy kastroval. Katoličtí Španělé pohanské Inky upalovali, velký Inka měl strach z bolesti a tak se stal před smrtí křesťanem. Pak ho pouze uškrtili. Jde to, když se chce. Vy a pan Lewis byste to měli v minulosti lehčí.

M94a57r55t54i44n 51P48i32n54c
Pane Blažku, s prominutím, ale pokud své znalosti o počátcích křesťanství čerpáte z nějakých tendenčních filmů, tak pochybuji, že budou za něco stát. Jinak, docela vám doporučuji si nějakou knihu C.S. Lewise přečíst sám (třeba K jádru křesťanství) - možná byste na něho změnil názor. Takto mohu jen poznamenat, že to byl profesor středověké a renesanční literatury na univerzitě v Cambridge a tedy vynikající znalec této doby (totéž se týká starověku). Jinak - počátky křesťanství sahají několik století před dobu, kdy v Alexandrii žila zmíněná filozofka, jejíž násilné smrti ze strany náboženských fanatiků je mi samozřejmě líto. Stejně tak je mi líto, že je vám zřejmě lhostejná mnohem krutější smrt tisíců křesťanů, kteří tehdy (jen o něco dříve) byli v římských arénách předhazováni lvům. K připomínce toho roku 1789 - pravděpodobně si neuvědomujete, s jakými masakry (nejen) křesťanů je právě období francouzské revoluce spojeno - např. genocida ve Vendée (tam došlo i na to stahování kůží "povstalců") - http://www.vendee.cz/texty/a-genocida-vendee.html).
M16i70l88a89n 85V23e71l34k57ý
Nějak jsem se z blogu nedověděl, jaký dostal Bůh trest a zda ho vykonal.

M50a20r76t52i59n 39P31i36n49c
Musíte umět číst "mezi řádky". Jednak je to absurdní, když se nějaký výtvor rozhodne soudit svého tvůrce, a především - Bůh přece již dávno trest podstoupil - v těle Ježíše Krista přijal trest smrti ukřižováním, jímž zaplatil za hříchy lidstva...
A61l50ž95b13ě75t51a 52K27a36h88o13u90t25o81v77á
Vy proste nezklamete. Co dodat? Buh je laska. Umi ji nekdo uchopit, nebo vysvetlit tak, aby ji pochopil treba ten, kdo ji nikdy nepoznal? Vysvetlite nekomu takovemu jakou lasku treba citite ke svemu diteti? Stejne tak nejde vysvetlit nekomu, jakou viru v sobe jste nasel k nasemu Panu. Ten pokoj a klid preju kazdemu.

M42a29r94t36i55n 95H97o87r34s86k55y
Krásný článek, díky. Že překonal hranici 500 čtenářů mne zvedlo náladu - v zemi s tak hlubokým a iracionálním strachem z křesťanství to je příjemné překvapení. Osvícený lid Boha odsoudil za nedostatek péče a spravedlnosti, to břemeno přesunul na tzv. "sociální stát" a pak žasl když lidský rozum a lidská spravedlnost začala ten problém lidského blahobytu řešit skrze GULAG, Osvětim, Velký Skok Vpřed nebo různé krvavé revoluce. Kdy se poučíme?
R84o28m15a95n 24P23o25l98a70c13h
To jste si z těch dějin vybral jen to, co se vám hodí. Tak já taky:
"Z toho důvodu dnes věřím, že jednám v souladu s vůlí všemocného Stvořitele: tím, že se bráním proti Židovi, bojuji za dílo Hospodina." Adolf Hitler - Mein Kampf
M53o12j93m47í46r 68R86o81d30e66n
Paradoxem je že hybnou silou k duševnímu růstu člověka a samotného lidství není láska, ta je potřebná v dětství ale v dospělosti už tak ne. Životní moudrost přichází z tvrdých zkušeností a zakusení různých ústrk života, přírody atd. Zde
Člověk "musí" být vystavován odmalička životním lekcím tak aby se formoval jeho charakter a nakonec probudila duševní síla a samostatnost. Zde si vlastně z Boha děláme berličku. Každý máme tzv. kód duše a aby se probudil a rozvinul, tak není potřeba láska, autorita, ale běžné lekce života, jež nás jednak oddělí od potřeb rodiny, společnosti a jejího světa a od svého živočišného světa a naplnění v této rovině a v prospěch duševní moudrosti.
M34i38c98h20a40l 44S93e80d52m62í62k
Se svým pojetím lásky jste zřejmě ustrnul na stupni opičí lásky. Odpovědná láska tyto náročnější aspekty zahrnuje a najdete je jak v bibli, tak v křesťanské spiritualitě; např. známý koncept temné noci Jana od Kříže. Jen se nesmí přeskakovat etapy. Boží láska je přirovnána např. k orlici, která učí své mládě létat. Vynese je nahoru, pustí a pokud samo neletí, nad zemí je bezpečně chytí a zkouší to znovu, dokud se lítat nenaučí.
R71o26m29a65n 34P21o40l74a89c75h
Pěkně napsané, ale nikde jsem se nedozvěděl, proč bych to autorovi měl vlastně věřit. Je zajímavé, že ačkoliv je většina lidí včetně křesťanů skeptická i k tomu, co psali v dnešních novinách(a dobře dělá), tak dva tisíce let staré knížce věří bez špetky pochybnosti, ačkoliv ani nevíme, kdo je autorem většiny novozákonních knih a z čeho čerpal.

M26a21r73t87i26n 10P88i18n37c
Teď nějak nevím, co máte konkrétně na mysli. Tenhle článek se přece nezabývá věrohodností Bible. Drtivou většinu znalosti o postavách z dávné minulosti máme zprostředkované nějakými texty či knihami a tedy jinak neověřitelné. Mimochodem, i ve svém praktickém každodenním životě se přece musíme neustále spoléhat na informace, které nemáme ověřené, kterým pouze věříme. Jejich pravdivost a věrohodnost si ověřujeme tím, že je aplikujeme a ony se osvědčují. Není bez zajímavosti, že biblická definice víry zní: (Žd, 11,1, BK) "Víra pak jest nadějných věcí podstata, a důvod (= důkaz) neviditelných." V novém překladu to je možná srozumitelnější: "Věřit (Bohu) znamená spolehnout se na to, v co doufáme, a být si jist tím, co nevidíme."
M21i15c13h29a31l 56S28e94d65m79í28k
Lidé, kteří mají zkušenost s umírajícími, říkají toto: Jestli člověk umírá v pokoji či s výčitkami záleží víc na tom, jak žili, než na tom, co vyznávali. To neznamená, že mezi těmito polohami není souvislost, ale není to zcela deterministické. Viz též známý Augustinův výrok: Mnozí z těch, kteří jsou venku, jsou uvnitř; a mnozí z těch, kteří jsou uvnitř, jsou venku.
Někteří lidé si systematicky budují takovou karikaturu Boha, kterou je pak snadné odmítnout.
S obrazem Boha, který se sám staví na lavici obžalovaných se můžeme setkat na Velký Pátek v improperiu "Lide můj, co jsem ti učinil? Řekni, čím jsem tě zarmoutil!"

J43i55ř17í 49Ř81e85z74n80í22k
V každém případě jste kápl na zřejmě jediný skutečný monstrproces v dějinách komunistické justice. Ale z čeho všeho ten Bůh byl obviněn, tak to jste nebyl schopen přetlumočit čtenářům ani po devadesáti letech.

M56a55r17t40i90n 18P26i34n31c
Je mi to mi líto, ale přesnější informace jsem nikde na internetu nenalezl. Pokusím se to ještě někde vypátrat v knihovnách.
M23o43j14m71í25r 51R57o67d96e97n
V rámci historických náboženství zde bude vždy určité schizma, dokud nedojde k prohlédnutí a vypořádání z jeho podstatou a příběhem jež jej utvářelo a utvářelo lidskou společnost a jí úděl. My se nacházíme v nové epoše, epochy svobody duše, jedinců, jež mají vlastní prostor a přístup ke vzdělání, informacím, což vyvolává procesy určitých hledání a následných revizí. Dokud se společnost duševně v rámci jedinců nerozroste a nevytvoří se tah k vypořádání se s minulostí lidstva, zde v náboženské rovině, na pozadí historického příběhu vzniku a uhájení lidského bytí a společnosti, bude se ve společnosti vytvářet velké pnutí a nedorozumění co se týče víry a vlastního tahu. My dnes máme mnohem vyspělejší tah a vnímání světa, což koliduje s "archaickou" minulostí, ale nesmíme zapomínat že to co máme dnes, kolem sebe, nebylo a život a lidské bytost byly velmi drsní. Zde jde o ono zrcadlo v nás jež zrcadlí a ztvárňuje svět kolem nás a každý jej má nastavený jinak. Víra a tah jsou stále přítomni ale jejich vyjádření nemusí být k Bohu, Ježíši, může mít "vyspělejší" formu a projev, zde umělecký,intelektuální,či individuální v nějakém koníčku, či duševní ve formě žít a nechat žít ... .

M18a15r26t74i93n 70P41i70n14c
Kulisy světa se možná mění, ale to podstatné zůstává neměnné - každý člověk se rodí s deficitem, který se nazývá hřích: (1 Timoteovi 1:15) "Věrohodné je to slovo a zaslouží si plného souhlasu:Kristus Ježíš přišel na svět, aby zachránil hříšníky. Já k nim patřím na prvním místě..." Vlastním úsilím se tohoto deficitu nedokážu zbavit, maximálně dokážu sám sebe obelhat a vytvořit si kolem sebe jakousi bublinu iluze své samospravedlnosti, to je ale si tak vše, co mohu. S pravdou to ale nic společného nemá...
- Počet článků 257
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2306x
Seznam rubrik
- politika
- křesťanská apologetika
- historie - fakta a mýty
- rodina a výchova
- kultura a společnost
- Osobní
- Nezařazené