- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
František Uldrich (nahoře) s režisérem Jiřím Menzelem při natáčení filmu Zločin v šantánu (1968).
Už samotný titulek, doznávající v různých článcích jen minimálních obměn, o lecčems vypovídá. Kdyby tam stálo "zemřel František Uldrich", málokomu by při četbě takového titulku vytanul na mysli někdo konkrétní, a obávám se, že podstatné zlepšení by nepřineslo ani jeho rozšíření na "zemřel kameraman František Uldrich". Je totiž smutnou pravdou, že kameraman zůstává ve stínu režiséra, herců, ba i scenáristy – a přitom právě on ztělesňuje těžiště filmového umění, zejména skrze něho se kinematografie odpoutává od divadla. Přestože patřím k milovníkům filmu, dokonce i toho českého, přiznávám se veřejně a kajícně, že jediné jméno, která se mi okamžitě vybaví ve spojení s touto profesí, zní Miroslav Ondříček. A přesto snímky kameramana Františka Uldricha (1936–2013) známe snad všichni – příznivci filmových klubů (Údolí včel, Adelheid) i televizní zábavy (Co takhle dát si špenát, Křeček v noční košili).
(z půlnočního Zápisníku)
Další články autora |
Švermova, Brno - Bohunice
13 000 Kč/měsíc