Zlatá Evropská unie

Jako každým rokem jsme vyrazili s naším folklorním souborem na zahraniční zájezd do Bulharska, kde jsme reprezentovali naší zemi. Dohoda byla, že pojedeme autobusem. A tak jsme se těšili, jak si to užijeme s kytarou, s písničkami

Vyrazili jsme v sobotu ráno s tím, že nikdo neví, jak dlouho se zdržíme na hranicích a tak jsme měli zajištěné přespání v Srbsku.

Cesta ubíhala skvěle. Kupodivu i po naší D1. Pokud jedete v rámci Evropské unie, není to až tak velký problém. Čili přejezd na Slovensko a do Maďarska byl bez problémů.

Horší časy nastaly, když jsme se začali blížit k Maďarsko - Srbským hranicím. Zůstali jsme stát asi 2 km před tunelem na dálnici v koloně a průjezd tunelem řídila policie. V tunelu se totiž nesmí stát. A za tunelem byla další kolona, která byla až k hranicím Srbska. Čili jen toho času stráveného zde. K tomu jsme museli hlídat, aby nám nikdo nevlezl do autobusu, když jsme se šli ven protáhnout.

Na hraničním přechodu jsme čekali také poměrně dlouho. Maďarům stačilo přinést všechny doklady najednou a přejeli jsme. U Srbů už to bylo horší. Museli jsme všichni vystoupit a s doklady projít kontrolou. Naštěstí nechtěli zavazadla. I tak je to něco, na co už nejsme zvyklí.

Po odjezdu z hraničního přechodu jsme postupně zastavili na 4 benzinových pumpách, než jsme konečně sehnali dálniční kupón.

Stejné martýrium  nás čekalo na Srbsko – Bulharských hranicích. Vystoupit, kontrola …

Po týdnu jsme se vraceli zpátky. A opět to samé. Je prima stát v koloně. A když se dostanete k závoře, čekáte další pěknou dobu, než vám dají pokyn, jet dále. Při kontrole v budce sedí mladý strážník s kolegyní a normálně se u práce baví a vůbec ho netrápí ta fronta. Prostě lážo, plážo. Nesmíte říci nic a zachovat klid, abyste prošli co nejrychleji.

Před námi byl například autobus s Turky a ti měli kontrolu všech zavazadel.

Tady si člověk uvědomí, jaké to je, žít v Shengenském prostoru. Člověk se tak trochu vrátil do dob Socializmu.

Svoboda a mír není samozřejmost, to bychom si měli uvědomit a stále si to připomínat!!!

Autor: Petr Hurt | pondělí 6.8.2018 12:28 | karma článku: 21,99 | přečteno: 1134x

Petr Hurt

Všude dobře, ale doma nejlépe

Letní dovolená v České republice? Proč ne. Poznáme krásy naší rodné hroudy a zjistíme, že i zde je spousta pěkných míst, která stojí za to navštívit.

24.7.2018 v 6:53 | Karma: 15,88 | Přečteno: 402x | Diskuse| Cestování

Petr Hurt

Lid je silný, lid rozhodl

Jsou 2 dny po parlamentních volbách a pokud člověk kouká na televizní večerní zprávy, tak stále je to hlavní téma a o ničem jiném se zde ani nemluví.

23.10.2017 v 11:31 | Karma: 10,74 | Přečteno: 529x | Diskuse| Politika

Tatíček národa

Právě dnes je tomu 80 let, co nás navždy opustil jeden z největších velikánů naší země, naší historie. Tomáš Garrigue Masaryk. Muž, který toho mnohé pro náš národ vykonal a obětoval.

14.9.2017 v 7:59 | Karma: 17,29 | Přečteno: 838x | Diskuse| Společnost

Petr Hurt

Silný zážitek se musí zažít na místě, kniha či film nestačí

Jsem člověk, kterého kromě sportu baví také historie a kultura. A mimo jiné si rád pustím pěkný válečný film. Mezi mé dobré přátele patří lidé, kteří nesou a ukazují dále i legionářskou myšlenku.

7.8.2017 v 10:42 | Karma: 8,59 | Přečteno: 216x | Diskuse| Cestování

Dovolená s Araby a v Arábii jsem nebyl

Již mi několik lidí říkalo, že už jsem delší dobu nenapsal žádný příspěvek na svůj blog. A tak jsem se rozhodl, podělit se s vámi o pár zážitků z vlastní dovolené. Snad to nebude úplně nudné. A pokud ano, předem se omlouvám.

2.8.2017 v 10:12 | Karma: 24,04 | Přečteno: 1969x | Diskuse| Cestování

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Počkej na mě! Vyprovodil tátu do války, jeho fotka otevírala peněženky

1. května 2024

Seriál Jeho rozzářená tvář bývala za druhé světové války vystavena v každé třídě a kanadským žáčkům...

Bijec migrantů živoří. Salvini zamrzl v minulosti, spásu hledá v bájném mostu

Premium Někdejší hvězda italské krajní pravice Matteo Salvini politicky živoří. Jeho strana Liga před...

Strach z problémového nájmu? Majitelé bytů mají získat garanci za nájemníky

1. května 2024

Premium Stát chce motivovat majitele nemovitostí k poskytování bydlení i rizikovým nájemcům. Pronajímatelé...

Dvacet let v Unii řečí čísel. Češi dominují v kaprech, letí také Erasmus

Dvě dekády po vstupu do Evropské unie je co se týče peněz Česko více než bilion korun v plusu. Z...