TOP 09 pokračuje ve vyhazování veřejných prostředků, kam potečou?

Namísto soustředění se na dokončení prioritních úkolů, které si sama TOP 09 v čele města dala a které jsou pro Prahu naprosto klíčové, jako je dokončení prodloužení trasy metra A či vyřešení táhlých problémů souvisejících s výstavbou tunelu Blanka, investuje TOP 09 nemalé finanční prostředky do neprůhledných komunikačních kampaní.

Rada hl.m. Prahy rozhodla bez řádného projednání o mimořádném navýšení rozpočtu Pražské informační služby pro rok 2014 o téměř 40 milionů korun, z nichž chce například vyčlenit 5 milionů na proměnu webových stránek nebo 8 milionů korun za služby kreativní agentury. Dalších 18 milionů korun má být využito na podzimní internetovou kampaň. Jak řekla paní ředitelka v takzvaném kyberprostoru. Zarážející a dovolím si říci nestandardní je,  že ve výběrových komisích nejsou zastoupeni žádní odborníci na reklamu a kampaně. Podobně se nebude hodnotit nabízené kreativní řešení. Jak načasování, tak způsob realizace odsouhlaseného projektu Pražské informační služby jsou proto velmi zvláštní. Nicméně Rada v rychlém sledu odsouhlasila další podobně podezřelý krok.

Tentokrát jednobarevná Rada pod vedením TOP 09 schválila v tomto týdnu vyčlenění téměř 50 milionů korun na „nové úkoly Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR)“. Za ně má být například zajištěna expozice Informačního centra, která má stát téměř 18 milionů korun. Ještě více zarážející, i když objemově menší, je částka 2 miliony korun, která má být vyplacena za vytvoření tzv. korporátní identity IPR. Pokud je samo o sobě velmi diskutabilní, zda Institut rozvoje a plánování potřebuje vlastní unikátní grafický design, potom je naprosto neuvěřitelné, jakým nákladem má být pořízen. Podle oslovených odborníků z branže taková částka odpovídá vytvoření korporátní identity velké komerční společnosti, avšak je naprosto nesmyslná v případě organizace zřizované městem typu IPR.

K tomu se jednoznačně vyjádřil klub zastupitelů hlavního města za ČSSD a důrazně odmítl takovýto netransparentní postup TOP09 anesmyslné mrhání veřejnými prostředky. Není znám účel takto vynaložených peněz a částky, které rada plánuje utratit, považuji za naprosto neadekvátní. Navíc v době, kdy je Praha ve velmi složité finanční situaci a je třeba šetřit doslova každou korunu. Jednání zástupců TOP 09 ve vedení hl.m. Prahy tak může vzbudit podezření, zda uvedené finanční toky nebudou ve skutečnosti sloužit k zajištění financování předvolební kampaně TOP 09.

Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy vznikl loni na podzim přeměnou původního Útvaru rozvoje města a na jeho provoz v roce 2014 byla vyčleněna částka přesahující 400 milionů korun. Navýšení již takto vysoké částky o další desítky milionů korun, navíc bez jakékoliv diskuze se Zastupitelstvem hl.m. Prahy, se proto jeví jako zcela nesmyslné plýtvání prostředky z městského rozpočtu.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Petr Dolínek | čtvrtek 27.3.2014 14:19 | karma článku: 15,87 | přečteno: 819x