- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Učení je biflování. Vzdělávání je probouzení schopností a vědomostí.
Mám za to, že styl naučit, nabiflovat nazpaměť, u tabule mechanicky odříkat a zapomenout, stále převládá. Mám za jedna, nebo za tři. Obvyklá věta žáků a studentů, vždyť to v životě nebudu potřebovat tak co. Někdy mají pravdu.
O co by ale mělo jít?
V prvé řadě o vzdělávání, probouzení, inspirování, motivování, vedení, objevování skrytých schopností a vědomostí, které v každém dítěti jest přítomno. Každé dítě má určité schopnosti a vědomosti. Pravda. Někdy jsou hluboko uloženy, ale jsou tam. Jen je probudit.
Jde o styl, způsob a vedení. Jde o osobnost samotného učitele. Dokážeme si vzpomenout na učitele osobnost z dob základní, střední, či vysoké školy?
Možná to dá práci. A to je ten problém.
Jak může společnost, kterákoliv společnost, která nemá ve svém čele osobnosti, nedává jim prostor pro růst a rozvoj, plodit ve stavu učitelském osobnosti? Všelikeré ankety Učitel roku jsou sice pěkné, ale jen marketinkově.
Jde přece o podstatu. O základ. O základní premisu.
Biflovat, nebo vzdělávat a inspirovat. Stejné jako léčit, nebo uzdravovat.
Nebo se mýlím Ámosi?
Z myšlenek sepsal: Chalupský Pavel
Další články autora |