Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já jsem několikrát viděla zadání příkladů pro maturity dnes a na konci 19. století. V českých školách typu gymnázia. To se bohužel nedalo srovnat. Dnešní nároky jsou násobně nižší na studenty, než byly ty za mládí našich babiček. Je to smutné. Nejsem odborník na způsob výuky, ale ani v seriózních studiích v porovnání se světem už dávno nejsme národ Jana Ámose. A od nové vlády slyším: musíme zbavit děti zátěže zbytečného memorování, zařadíme nauku o klimatu. Na úkor matematiky. Zrušíme povinné maturity z matematiky. Ta se ale nememoruje, té se musí proboha rozumět. A my to po našich dětech ani nechceme. Kde budou naše děti v době vývoje robotiky a umělé inteligence...? Rodina může dokázat hodně, ale učit by měli profesionálové, ti, co to umí. Na jedné straně je samozřejmě důležité motivovat děti, ale pokud ruku v ruce s tím nejde povinnost, aby své znalosti uložili do paměti - ono zatracované memorování - pak s vaničkou vylíváme i dítě. Jedno bez druhého nejde a vede k nevědomosti. Je to stejné, jako s hrou na housle. Ani jediné dítě se nenaučí ani vrzat, pokud ho k tomu doma nepřitáhnou. Prostě nějaký čas to bez disciplíny nejde. Až pak, když pílí překoná doby neumětelství, samo začne objevovat nádheru umění hrát. Ale ne samo o sobě. Tak to nefunguje.

0 0
možnosti
PC

Zdravím a děkuji za názor, který by mohl být součástí změny školních osnov. Chalupský Pavel

0 0
možnosti
ZJ

Do školy jsem začal chodit za Gotwalda. Jako normální kluk jsem dostal několikrát proutkem na zadek, nebo přes prsty. V lavicích jsme (nědky) seděli s rukama za zády. Učili se zpamětí malou a velkou násobilku.

Do páté třídy nás učila svobodná učitelka. Za první republiky se nesměly učitelky vdávat, nebo musely opustit školství.

A ten doznívající terorismus na nás nezanechal žádné následky.

Poznal jsem mnoho učitelů i několik kantorů.

Učitel má učit. Vychovávat má rodina.

0 0
možnosti
PC

Zdravím a děkuji za názor. Souhlas, že škola má učit. Ale i učit jak se učit. Určitá část výchovy je samozřejmě na rodině, ale i škola svým způsobem vychovává. Na mně pár výprasků ve škole taky snad nezanechalo následky. Kdo ví:). Chalupský Pavel

0 0
možnosti
ES

Učitel jako průvodce, partner žáka. Ne za každou cenu autorita. :-)

0 0
možnosti
LK

Mě zase připadá smutné, že absolvent SŠ/VŠ bez přístupu ke kalkulačce a internetu není schopen ničeho kloudného a jeho schopnost konverzovat o všeobecných tématech je rovna povětšinou nule. Možná biflování není dobrý způsob výuky, ale u většiny zanechá alespoň povědomí o dané problematice.

0 0
možnosti
PC

Zdravím a děkuji za Váš názor, který vyjadřuje první názor. Vzdělanost celkově klesá. Stala se z toho honba za tituly a ne ha vzdělaností. Chalupský Pavel

0 0
možnosti
Foto

Ono stačí sledovat nějaké pořady, kladoucí mladým otázky. Méně chápaví toho znají ze školy hodně málo. Měli by být zase šikovní manuálně. Jenomže ani to prý neplatí. Proč někoho nutit chodit 9 let do školy, když si z ní jen málo odnese? Nebylo by lepší se spokojit s výukou čtení, psaní a kupeckých počtů, což by se zvládlo do páté třídy a pak se méně nadaným důkladně 8 let věnovat v učilištích, ze kterých by vycházeli hotoví řemeslníci, schopní okamžitě se postavit k práci.

1 0
možnosti
JL

Marie Terezie premyslela jako vy, pane Bicero. Jenze....!!??

Podle Amose zaciname s zaky dosahlych 6 let. Tech pet dalsich, to dava 11 let. Takze budete mit armadu 11 ti letych. Co s nimi???

Ale zde je ten stary system, ktery jsem uz jednou popsal. 5 let OBECNE skoly. Pro ukazku, co ten zak je zac. Nadanym po 5 letech muzeme NABiDNOUT 8 let gymnasia. Tem mene nadanym a nebo tem, kteri tuto cestou nechteji jit, je zde MESTANSKA skola. 4 leta a byvala v podstate se stejnym ucivem jako prvni ctyri roky gymnasia.

Uceni na gmnasium bylo prestyzni. Prispevek rodicu byla nutnost, ale stipendium pro zaky z chudsi rodiny, zde byly take. Jinak financovani skol bylo presne podle nazvu.

0 0
možnosti
LV

Předpokládám, že máte každodenní kontakt s konkrétní školou, ze kterého pramení konkrétní výhrady vůči konkrétním učitelům.

Je jen škoda, že jste nic takového neuvedl.

1 0
možnosti
PC

Zdravím a děkuji za názor. V každodenním kontaktu už nejsem, ale mám několik dobrých známých mezi učitelským sborem a problematiku školství obecně sleduji už kvůli svým vnoučatům. Chalupský Pavel

0 0
možnosti
  • Počet článků 706
  • Celková karma 9,46
  • Průměrná čtenost 370x
Zápisník vnitřního zpravodaje.

Pracoval jsem 31 let jako policista. Tuto práci jsem vnímal jako službu pro občany. Po odchodu od policie jsem se začal hlouběji zamýšlet nad podstatou lidského bytí a života na Zemi, vztahu k přírodě, vztahům mezilidským a partnerským. Nechci kohokoliv poučovat, jenom nabízím jiný, trochu neotřelý pohled na daná témata.

Seznam rubrik