To jsme tedy nečekali...

Dovolená v tuzemsku, na kterou bohužel také nelze zapomenout. Stalo se to naštěstí již  před pár léty, snad se tam od té doby  poměry zlepšily - což by bylo záhodno...

To jsme tedy nečekali, a oni zřejmě nečekali nás.

Tak se nám to aspoň jevilo po našem příjezdu do jedné z chat  u Bítovské zátoky.  A to  jsme si tento týdenní rekreační pobyt  nejen řádně objednali, ale i předem  v plné výši zaplatili. Byla to asi  chyba. Podle internetové nabídky to mělo být týdenní ubytování v apartmánu, s polopenzí, a s parkováním pro naše vozidlo. A navíc - s výhledem na zátoku...

I když chata, nazveme ji třeba L...a,  u malebné Bítovské zátoky Vranovské přehrady vypadala  z dálky hezky a lákavě, z blízka to bylo horší.  Naproti přes cestu,  na louce, svažující se k vodě, vysoká,  neposekaná tráva,  předzahrádka  se dvěma slunečníky a několika pocintanými stoly, u nichž  posedávala skupinka  pivařů,  byla neuklizená, podlaha pod stoly plná smetí,  jakoby se zde týden nezametalo.  Na dotaz, kam máme  zaparkovat automobil, nám bylo doporučeno zavézt  ho  před vedlejší  chatu -  na jediné místo s  posečeným  trávníkem...  Ještě štěstí, že  tam nebyli její majitelé,  asi bychom se zlou potázali...

Pohledná vedoucí,  s cigaretou v ruce,  se svou   blonďatou společnicí   zrovna počítaly tržbu, a  my venku  u šálku kávy čekali  na ubytování. Dočkali jsme se...  Ujal se toho nějaký muž, zřejmě její manžel, který nás  po tmavém schodišti  vyvedl  do prvního patra chaty, kde nám předal klíče  od  našeho pokoje -  a  ložní prádlo na povlečení.

Přidělená místnost,  „apartmán“ velikosti  asi 3,5 x  3 m, měla v jednom rohu dvě válendy, naproti skříň na šaty, malou chladničku,  a  pod oknem  v rohu stolek s televizorem. U stěny s válendami byl v protějším rohu přepážkami oddělen kout s rolovacími dveřmi. Bylo v něm umývadlo, sprchový kout -  a záchod. Přepážka tohoto  koutu, který měl sloužit jako příslušenství pokoje,  byla  od krajní válendy vzdálena  asi  50 cm.

Zatím co jsem se začala s povlékáním obstarožních pokrývek,  manžel se pokoušel zprovoznit menší  televizor. Marná však byla jeho snaha,  televizor postrádal šňůru od antény. Protože  jsem zjistila závadu  i  já - jeden z povlaků  na polštář neměl ani jeden  knoflík  a  u umyvadla chyběl jakýkoliv držák, nebo aspoň háček na pověšení ručníku, zašli jsme za paní vedoucí chaty, aby zjednala nápravu.  Povedlo se, dokonce jsem na ní vyškemrala  i  jakýsi hadřík  na mytí, ale po čistících prostředcích  zde  nebylo ani památky.

Místnost, kterou nám  přidělila, s výhledem do uličky za chatou, byla  temná  a nevlídná, a já záhy zjistila proč.  Malé okno,  i  prosklené balkonové dveře bez záclon,  byly úplně  šedé -  špinavé a zaprášené.  Nemínila jsem si kazit dovolenou pohledem na svět přes neprůhledné sklo,   a proto jsem okno  i  dveře  umyla.  Pak jsem  uklidila a  pozametala obývací  místnost i  balkon  smetáčkem, který manžel přinesl z auta.  A  ometla jsem i všechny balkonové kouty, které "zdobily"  letité,  zaprášené pavučiny i s jejich šestinohými  obyvateli.    Po chvíli  se kupodivu dostavil  i  jakýsi  řemeslník a přišrouboval  k umyvadlu kovový  držák na ručníky.  Druhý den ráno jsme zašli do malého obchůdku v kempu a  obstarali si vlastní čistící prostředky, abychom  mohli naše přechodné bydlení udržovat v čistotě.

Když bylo konečně všechno hotovo, umyto a očištěno,  dokonce  i  televizor začal fungovat  (tedy  k naší lítosti  jen stanice NOVA), oddychli jsme si  a těšili se, že  nám  konečně začne naše pohodová dovolená na kterou jsme se tolik těšili. .

Ale ouha...  Manžel prohlásil,  že tu oddělenou místnůstku  za  přepážkou rozhodně za součást apartmánu nepovažuje - a proto -  mýt a sprchovat se tam  bude,  ale využívat  tam ostatní hygienické zařízení ho  ani nenapadne.   Nakonec - jakési  WC  je  přece   i  na chodbě, poblíž našeho pokoje...

Třetího dne  našeho pobytu, a to jsme se zrovna  vrátili  dobře naladěni z hezkého výletu  na Vranovskou přehradu,  zaklepal někdo rázně na dveře.  Do  místnosti  vstoupila šumná vedoucí  chaty  a spustila:  A jak si to prý představujeme používat WC na chodbě, když máme přidělený apartmán s příslušným zařízením? To jsme si prý neměli vůbec dovolit...  Manžela to  namíchlo  a řekl  jí,  že to, co jsme si předem objednali  a zaplatili,  se v žádném případě za řádný apartmán  považovat nedá, a ten  hygienický koutek  za  tenkými přepážkami vedle válend se tak hodí spíš do kriminálu, než do rekreačního zařízení, a proto ho neuznává. A zákaz  používání WC na chodbě?  Ať už je to  v  jakémkoli hotelu či ubytovacím zařízení, všechna WC na chodbách, pokud nejsou  označená jako „privátní“ nebo „mimo provoz,“ bývají  odjakživa všem hotelovým  hostům k dispozici. Také jí vytkl, že její chování vůči nám, zákazníkům,  je naprosto nevhodné a  pokud se nám  za ně neomluví,  strávíme tu ještě jednu noc a odjedeme.   Ráno  ať nám připraví  vyúčtování za tři  dny pobytu a my se ubytujeme jinde...  Asi ji to překvapilo - ale neomluvila se  a  celá nasupená odešla.

Za hodinu jsme měli jít dolů k večeři, která byla součásti polopenze,  ale sebrali jsme se a odešli  do blízkého kempu,  kde jsme si dali řízek s bramborovým salátem.   Také jsme  zjistili, že tam mají volné  chatky - a tím  bylo rozhodnuto.  Po návratu  do našeho „apartmánu“  nás navštívila  vedoucí s dotazem, proč prý jsme nepřišli na večeři...   „Nějak jsme ztratili chuť,“  já na to... Konečně pochopila, že je zle  a navrhla  nám, že nám náš „apartmán“ eventuálně  vymění za jiný...  Za své předchozí nevhodné jednání se  nám  ale   neomluvila...

A tak jsme jí ráno  předali klíče od pokoje a ona nám na požádání  předložila  vyúčtování - prý  za polovinu našeho pobytu.   Vrátila nám jakousi finanční částku,  což bylo,  podle našich propočtů,  necelá polovina toho, co jsme měli dostat  zpět... Přijali jsme to -  bez nadšení,  ale nechtěli jsme se  s ní  už dál  trapně dohadovat.

Další dny naší dovolené jsme již strávili pohodově  v  blízkém kempu... Pěkná,  srubová chatička, čisté hygienická zařízení  s umývárnami,  poblíž stála restaurace s příjemnou obsluhou  i  malý obchůdek s potřebným zbožím. A navíc - ještě i  možnost koupání na malém,  ale dobře udržovaném koupališti.  A tak  kromě toho nemilého incidentu na chatě X...,  jsme byli s naší dovolenou,  spojenou výlety po okolí, docela spokojeni.

Nakonec jedna rada. Chcete se rekreovat v hezkém přírodním prostředí  Bítovské zátoky Vranovské přehrady? Pokud máte zájem strávit adrenalinovou dovolenou,   zařiďte si  pobyt v apartmánu na chatě X...  Nezapomeňte si však  s sebou vzít mýdlo, ručníky,  podušku pod hlavu, smeták, lopatku na smetí,  iron  na mytí oken,   hadr na podlahu, čistící prostředky na hygienická zařízení  a podobně.   Hlavně si však přibalte   notnou dávku trpělivosti.  A pokud vám bude i  počasí přát, snad budete spokojeni. Doufám ale, že toho  nebude třeba - že se tam již poměry změnily - samozřejmě  k lepšímu...

Autor: Mirka Pantlíková | středa 15.7.2015 13:28 | karma článku: 19,57 | přečteno: 2116x

Mirka Pantlíková

Premiéra filmu Svatá

20.5.2024 v 10:25 | Karma: 20,33

Znáte Baťovo město Zlín?

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,49

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...