Jedeme na dovolenou (2) Tbilisi

Z pražské Ruzyně, kam jsme se dostali po vlastní ose, jsme odstartovali Iljušinem v 17 hodin do 3 500 km vzdáleného Tbilisi, hlavního města Gruzie.

Tam, na  letišti, jsme s ostatními rekreanty, posbíranými po celé republice, přistáli v noci ve 23 hodin. Teplota vzduchu byla kolem 30 stupňů  Celsia a dusno jako před bouří.  A hned při  kontrole pasů gruzínskými úředníky nastal zádrhel.  Pražská úřednice nám do seznamu  napsala  namísto čísla pasů čísla občanských průkazů. Po delším vysvětlování se vše objasnilo, ale protože nás s chybnými  údaji bylo zřejmě víc,  byrokratický šiml zavinil, že odbavování  trvalo až do rozednění. Pak nás posadili do autobusu a odvezli do jednoho z tbiliských hotelů,  ve kterém  jsme se  kolem páté hodiny ranní konečně  dočkali ubytování.

Po krátkém spánku a malé snídani  jsme se krátce prošli po Tbilisi,  nakoukli do jednoho z  kostelů,  a pak lanovkou vyjeli  na nevysoký kopec nad městem, na jehož vrcholu se tyčil symbol města, monumentální socha - Matka Gruzie. (Pro zajímavost - měla zde hrobku i matka Gruzínci stále uctívaného  slavného  rodáka  J.V. Stalina.)

V 17 hodin odpoledne jsme měli odletět do Batumi, hlavního města Adžárie, odkud nás měly autobusy odvézt do přímořského letoviska Kabuletti, místa naší čtrnáctidenní dovolené.  Těsně před odletem nám ale bylo oznámeno, že let  je odložen, batumské letiště pro velký vítr nepřijímá.  Čekali jsme tedy  v dusné letištní hale do večera  až se počasí umoudří, ale marně. Noc jsme opět strávili po tbiliských hotelích.  Mohli jsme si tam ochutnat pravý gruzínský šašlik, což je ražniči za skopového masa  grilované na napíchnuté jehlici ve tvaru kinžálu,  a ochutnat pravý gruzíňák, nebo gruzínská  vína.

Po ránu nás odvezli na letiště, ale těšili jsme se marně, Batumi stále nepřijímalo.  A tak jsme tam  byli za bedlivého sledování kamer „uvězněni“ -  až do 17. hodiny, málem o hladu a žízni - až nám po naši urgenci  byla doručena malá svačinka a sklenice minerálky. Kolem 17. hodiny  jsme byli konečně vyzváni, abychom urychleně  nastoupili do letadla, které je prý  připraveno  k odletu... S nadšením jsme se usadili na místa - letušky nám nabídly  občerstvení, letadlo začalo rolovat - ale najednou  z ničehož nic  to v něm škytlo, hrklo,  motory zmlkly,  přijely k němu schůdky, a my byli vyzváni, abychom okamžitě vystoupili.  Prý se v Batumi  zhoršilo počasí, je tam  bouřka - a let musel být opět  odložen. Co nám zbývalo? Vystoupili jsme  a znovu jsme  byli rozvezeni po různých hotelích k přenocování… V naší cestě k vysněnému moři  jsme pak pokračovali  až po rozednění, kolem deváté hodiny ranní.  :-)

Asi po hodinovém letu Iljušinem IL18 jsme konečně přistáli na letišti v Batumi, které vypadalo   jako menší, oprýskané, zeleně natřené venkovské nádraží. Hromady oblázků kolem přistávací plochy potvrzovaly, že počasí zde bylo skutečně bouřlivé,  a že ty  kupy hladkých  kamínků sem byly vichrem naváty z moře. U letištní haly byly přistaveny  dva  obstarožní autobusy značky Ikarus, které nás měly odvézt  do kýženého letoviska Kabuletti,  vzdáleného   asi padesát kilometrů.

Cesta tam byla zábavná,  i když poněkud iritující.  Ikarus,  kterým jsme jeli,  byl značně zdevastovaný, například  dveře u řidiče byly poškozené, měly vadné zavírání.  On  ale považoval za nutné za jízdy několikrát vystoupit, zakouřit si, odběhnout si na panelové sídliště popovídat si se známými - pak  k našemu údivu vlézt dovnitř  rozbitým okénkem a pokračovat v jízdě…  Pro nás,  kteří jsme, značně unaveni, cestovali již  třetí den, to byl opravdu „nezapomenutelný zážitek...“

Projížděli jsme pak kopcovitou krajinou  s  řídkými  lesíky a vyprahlými stráněmi. Řidič musel občas zastavit - to když mu přes cestu přecházela některá z menších, světlehnědých kravek, popásajících se na  příkrých  svazích kolem silnice.

Asi po hodině jízdy jsme konečně dorazili do přímořského letoviska

Kobuletti. Ubytovali nás v jednom z četných hotelů nacházejících se  v okolí pláže.  Pokoj jsme měli  v osmém  patře,  výtah jezdil jen do patra pátého, zbytek jsme tedy denně museli zdolávat po svých -  nám to ale nevadilo.  Hlavně, že byl z našeho pokoje krásný výhled do dálky - a na pláž, a na rozčeřenou mořskou hladinu s  hejny poletujících racků. Ještě toho  večera jsme se kochali pohledem na  nádherný západ slunce  a  v mořské  slané vodě smáčeli svá dlouhou cestou znavená těla.  Druhý, i další dny, byla pohoda... Koupali jsme se  v moři a slunili na pláži pokryté drobnými šedavými oblázky, které se vždy po opláchnutí  mořskou vlnou nádherně barevně rozzářily…

Pokračování (Mořské drama)

Autor: Mirka Pantlíková | čtvrtek 18.6.2015 15:58 | karma článku: 10,20 | přečteno: 662x

Mirka Pantlíková

Premiéra filmu Svatá

20.5.2024 v 10:25 | Karma: 19,12

Znáte Baťovo město Zlín?

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,49

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...