- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Kvalita práce původních tvůrců, ale snad i novodobá metoda zpevnění však způsobily, že most se nezhroutil ani pod 455 tunami... Jistě - jednalo se o 455 tun statického zatížení - ovšem ani dodatečné boční údery zavěšenými panely nic nepořídily. Stávající dopravní značka přitom omezuje (dynamické) zatížení mostu jedoucími 13 tunami. Nyní se to tak jeví, že bez problémů by možná projel i tank (zhruba 60 tun). Navíc - šíře mostu je přitom 7,8 metru - snad tedy pohodlných dvou jízdních pruhů i chodníku pro pěší.
Přesto má být most demolován, aby byl nahrazen mostem novým. Nikoho - ani autory zdejšího článku na iDnes nenapadlo se veřejně zeptat, proč tomu tak má být. Vždyť touto monstr akcí se podle mne most stal zaslouženou celebritou a technickou památkou - a především snad prokázal, že by mohl dále sloužit. Chápu, že již je zřejmě uzavřena smlouva na výstavbu nového mostu. Příslušná firma je už možná na místě. Přesto - případné penále za odstoupení od smlouvy by jistě nebylo srovnatelné s náklady na celou novou výstavbu. Jenže penále by bylo z jiné kasičky než investice... Peníze, prostředky, snad i dotace tedy musí být použity stůj co stůj ? Proč se nikdo nezeptal ? Anebo někdo poskytne jiné vysvětlení ?
Další články autora |
Kosmetiku Mádara určitě od nás už znáte – potkat jste je mohli veletrhu FOR KIDS v Praze nebo také v nedávném v uživatelském testování, kde jsme...